۲۰درصد جمعیت مازندران حامل ژن تالاسمی/بازگشت پیکر ۹۸ شهید هشت سال دفاع مقدس/کشف محموله بزرگ تلفن همراه قاچاق در کرمانشاه
۲۰درصد جمعیت مازندران حامل ژن تالاسمی/بازگشت پیکر ۹۸ شهید هشت سال دفاع مقدس/کشف محموله بزرگ تلفن همراه قاچاق در کرمانشاه

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۱۴

2260474_552۲۰درصد جمعیت مازندران حامل ژن تالاسمی

ایرنا- مازندران: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : ۲۰ درصد از جمعیت حدود ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این خطه شمال کشور حامل ژن تالاسمی هستند.

دکتر قاسم جان بابایی افزود: با ارتقای خدمات پزشکی در استان میزان مرگ و میر بیماران تالاسمی ماژور کاهش چشمگیری یافت و این بیماری نیز در سطح استان تحت کنترل در آمد.
وی برنامه کنترلی برای کاهش بیماران تالاسمی را مربوط به آزمایش های قبل از ازدواج دانست که از حدود ۲۳ سال قبل تاکنون در سطح کشور به خصوص مازندران عملیاتی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: این استان بالاترین آمار بیماران تالاسمی و سرطانی ( گوارش) در سطح کشور را دارد و لذا پژوهشکده خونی در مازندران راه اندازی شده است.
دکتر جان بابایی افزود : تا پایان سال ۹۶ فضای فیزیکی این پژوهشکده نیز در حاشیه بیمارستان بوعلی شهر ساری مرکز مازندران احداث و تجهیز می شود تا کارهای تحقیقاتی در زمینه این بیماری در داخل استان با دقت بیشتری پیگیری شود.

 

57411451وقوع حريق در يك مجتمع تجاري شيراز

ایسنا- فارس: وقوع آتش سوزی درمغازه پوشاک در مجتمع زیتون با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار شد.

وقوع حريق در يكي از واحدهاي تجاري مجتمع زيتون در مركز شيراز، با حضور به موقع ماموران آتش‌نشاني مهار و از پيشرفت آن به ساير واحدها پيشگيري شد.

فرمانده عمليات اطفاء حريق مجتمع زيتون در اين خصوص گفت: ساعت ۷ و ۲ دقيقه صبح چهارشنبه ۱۴ ديماه، وقوع حريق به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله از طريق مركز فرماندهي، واحدهاي از سه ايستگاه ۱۱، ۲ و ۵ به محل اعزام شدند.

آتش‌پاد دارشي، اضافه كرد: در اين حادثه قسمت انباری یک مغازه پوشاک در طبقه سوم مجتمع تجاری به علت نامشخصی طعمه آتش شده و شعله‌های آتش به سقف مغازه نیز سرایت کرده بود.

وی با اشاره به این که آتش هرلحظه ممکن بود گسترش یابد و کل مغازه و مغازه‌های اطراف را در بر گیرد، افزود: دود غلیظی محوطه مجتمع تجاری را فراگرفته بود و شعله‌های آتش از انباری مغازه به بیرون زبانه می‌کشید.

دارشی توضيح داد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز، با استفاده از تجهیزات فردی و لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و شعله‌های آتش را مهار و به طور کامل خاموش کردند.

وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیبی نرسید و آتش نشانان پس از تخلیه اجناس سوخته و دود حاصل از حریق به لکه گیری این آتش سوزی، ایمن سازی کامل محل و بررسی مغاز‌ه‌های اطراف حادثه پرداختند.

 

625727_157بازگشت پیکر ۹۸ شهید هشت سال دفاع مقدس

تابناک- خوزستان: پیکر ۹۸ شهید هشت سال دفاع مقدس فردا چهارشنبه ۱۵ دی ماه و پس از تبادل با اجساد عراقی از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد کشور می شوند.

مسئول تفحص شهدای ایران در عراق در اهواز گفت : پیکر پاک این شهیدان در عملیات‌ تفحص در دو ماه گذشته و در سی و دومین مرحله از تفحص در مناطق شرهانی ، شرق دجله و جزایر ام‌الرصاص عراق تفحص شده اند . بازگشت پیکر ۹۸ شهید هشت سال دفاع مقدس به کشور

سرهنگ حسین عشقی افزود: این شهیدان در عملیات محرم،خیبر ، بدر ، تک پشتیبان والفجر ۸ و کربلای ۴ به درجه شهادت نائل آمدند.

وی گفت : پیکر این شهدا پس از استقبال در مرز بین المللی شلمچه به هفتکل منتقل و مراسم استقبال پنجشنبه ۱۶ در ماه با حضور مردم شهید پرورساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از میدان بسیج این شهرستان تشییع و پس از آن به باغملک منتقل و همزمان با اولین سالگرد جستجوگر شهید فرزانه زنگنه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه از ورودی باغملک تا مزار شهید زنکنه مورد استقبال قرار می گیرند .

مسئول تفحص شهدای ایران در عراق تصریح کرد پیکر این شهدا پس از استقبال به مصلای باغملک منتقل و وداع با شهدا و قرائت دعای کمیل در کنار جوار پیکر این شهدا برگزار می شود و پس از این مراسم به معراج شهدای پادگان محمودوند اهواز منتقل خواهند شد .

 

13950112000305_photoaصدور ۴ هزار و ۲۸۵ گواهینامه در ایلام

فارس- ایلام: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به فعالیت ۲۱ آموزشگاه رانندگی در این استان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، ۴ هزار و ۲۸۵ گواهینامه صادر شده است.

نورالله خادم اظهار داشت: ۲۱ آموزشگاه رانندگی در ایلام فعالیت دارند که از این تعداد ۲ آموزشگاه پایه یکم و پایه دوم و ۶ آموزشگاه پایه سوم است.

رئیس پلیس راهنمای و رانندگی استان ایلام ادامه داد: تعداد ۱۳ آموزشگاه رانندگی در سطح شهرستان‌ها فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۶ هزار ۳۳۰ متقاضی اخذ گواهینامه به این آموزشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۴ هزار و ۲۸۵ نفر موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

خادم به پایان بخشش جریمه‌های دو برابری اشاره کرد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان داده است که مردم استان استقبال خوبی از این طرح به عمل آورده‌اند.

وی در ادامه از تخلفات ساکن شامل پارک ممنوع، ایستادن ممنوع و توقف دوبله، عدم رعایت حق تقدم، سرعت غیرمجاز، دور زدن ممنوع، ورود ممنوع به عنوان مهمترین تخلفات رانندگی در معابر درون شهری نام برد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پایان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال تعداد هزار و ۵۶۴ دستگاه خودرو و ۲ هزار و ۲۱۱ دستگاه موتورسیکلت به ارتکاب تخلفات حادثه ساز و عدم همراه داشتن مدارک توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

 

139509301552275839503754کشف محموله بزرگ تلفن همراه قاچاق در کرمانشاه

تسنیم- کرمانشاه: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: محموله جاسازی شده گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به تعداد ۲۹۷ دستگاه و به ارزشی بالغ بر سه میلیارد ریال در کرمانشاه کشف شد.

سردار منوچهر امان‌اللهی اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک باند فعال در امر قاچاق کالا در شهرستان جوانرود تشکیل شده و اخیراً اقدام به خریداری یک محموله کالای قاچاق گوشیهای تلفن همراه از اکراد عراقی کرده است و با عبور از معابر غیر مجاز مزری وارد شهرستان مذکور شده و قصد انتقال آن به استانهای مرکزی کشور را دارد، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: متهم که برای از بین رفتن ظن پلیس، به همراه اعضای خانواده اقدام به حمل کالای قاچاق کرده بود، با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی محور تردد وی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، یک تیم عملیاتی از پرسنل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی مرکز استان به محور تردد قاچاقچیان اعزام شد.

امان‌اللهی با اشاره به اینکه مأموران انتظامی موفق شدند خودروی مذکور را در محور جاده قزانچی، پس از چندین ساعت کنترل نامحسوس، مشاهده و توقیف کنند، گفت: پس از بازرسی از خودرو تعداد ۲۹۷ دستگاه انواع گوشی قاچاق فاقد مدارک مثبته گمرکی که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بودند، کشف شد.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی محوله مکشوفه بالغ بر سه میلیارد ریال است و در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به همراه کالای مکشوفه و خودروی حامل بار قاچاق به پلیس آگاهی منتقل شد.