رهبر حزب جبهه ملی‌ فرانسه و کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی امروز (سه‌شنبه) گفت: در صورتی که در انتخابات شکست بخورد از سیاست کنار نخواهد کشید.

لوپنرهبر حزب جبهه ملی‌ فرانسه و کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی امروز (سه‌شنبه) گفت: در صورتی که در انتخابات شکست بخورد از سیاست کنار نخواهد کشید.

به گزارش یوپنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی محلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال کناره گیری‌اش از دنیای سیاست را در نظر گرفته گفت: خیر، زیرا من برای خودم نمی‌جنگم.

لوپن گفت: مساله بر سر یک انتخاب شغلی نیست.من به خودم این حرف را نمی‌زنم که اگر شکست بخورم، توقف خواهم کرد. من برای کشورم و مردم می‌جنگم.

این اظهارات مارین لوپن در حالی مطرح شده که رای دهندگان فرانسوی قرار است در ماه آوریل برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید به عنوان جانشین فرانسوا اولاند به پای صندوق‌های رای بروند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد لوپن در این انتخابات به همراه رقیب اصلی‌اش از حزب جمهوری‌خواهان یعنی فرانسوا فیون به دور دوم خواهد رفت.

نامزد ریاست جمهوری فرانسه در ادامه الحاق کریمه را به روسیه قانونی خواند و گفت: رفراندمی برگزار شد و مردم خواهان پیوستن به روسیه شدند، لذا دلیلی برای زیر سوال بردن همه پرسی در خصوص الحاق این منطقه به روسیه نمی‌بینم .
وی تاکید کرد: ما نیازمند ایجاد روابط استراتژیک میان پاریس و مسکو هستیم تا بتوانیم با گروه‌های تروریستی داعش مقابله کنیم.
روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از اختلاف سیاسی با اوکراین ،اقدام به برگزاری همه پرستی در منطقه کریمه کرد و آن را به خاک خود ضمیمه کرد.
با این حال این اقدام روسیه تا کنون از سوی بیشتر کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشده است.