افزایش۴۰ درصدی ارزش کشف کالاهای قاچاق در مازندران/ كشف ۱۰ ميليارد اموال مسروقه در اصفهان/ درآمد ۵ میلیارد تومانی زکات در سمنان
افزایش۴۰ درصدی ارزش کشف کالاهای قاچاق در مازندران/ كشف ۱۰ ميليارد اموال مسروقه در اصفهان/ درآمد ۵ میلیارد تومانی زکات در سمنان

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۱۵

aaaافزایش۴۰ درصدی ارزش کشف کالاهای قاچاق در مازندران

ایرنا- مازندران: دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت که در ۹ ماهه سال جاری ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر شد.

علی پیرفلک ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را در سال جاری افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرده است.
به گفته وی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷۰ میلیارد ریال بود.
مشاور استاندار مازندران گفت که در سال جاری یک هزار و ۴۸۴ پرونده کالای قاچاق در این استان تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه پرونده های کالای قاچاق حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.
وی علت کاهش ۴۰ درصدی پرونده های قاچاق کالا در مازندران را ناشی از تغییر سیاست های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برخورد با قاچاقچیان خرد به دانه درشت ها و برخورد با این افراد در بدو ورود دانست.
پیرفلک اظهار داشت : در این مدت ۷۹۹ قاچاقچی کالا و ارز در این استان با اتهام جرم قاچاق دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
به گفته وی لوازم آرایشی، لوازم خانگی، تلفن همراه و ماهیان خاویاری در صدر کالاهای قاچاق این استان در ۹ ماهه سال جاری قرار داشتند.
پیرفلک افزود : در سال جاری بیش از ۱۵ درصد از ارزش کالاهای قاچاق این استان را خاویار تشکیل داده که در مقایسه با سال قبل حدود ۱۰ برابر بیشتر شد.

 

57412091زنده‌گیری سگ‌های ولگرد شلمچه

ایسنا- خوزستان: فرماندار ویژه خرمشهر  در دومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب خوزستان در خصوص زنده‌گیری سگ‌های ولگرد اظهار کرد: دستورالعمل‌هایی در خصوص تهیه محل زنده‌گیری سگ‌های ولگرد تدوین شده و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته که لازم است با توجه به دشواری آن در ابتدای کار طبق مدیریت شهرداری‌ها عمل شود.

ولی‌اله حیاتی ادامه داد: این کار باید از ورودی‌های شهرها آغاز و تا مراکز شهرها ادامه یابد. خصوصا این کار باید از مرز بین‌المللی شلمچه که محل ورود گردشگران خارجی به کشور است، آغاز شود.

حیاتی گفت: با توجه به زمان‌بر بودن کار فراهم‌سازی مقدمات زنده‌گیری سگ‌ها و بحرانی بودن شرایط، باید به صورت همزمان کار اتلاف سگ‌های ولگرد نیز انجام شود.

 

image11483526762634كشف ۱۰ ميليارد اموال مسروقه در اصفهان

پایگاه خبری ناجا- اصفهان: اعضاي يك باند هشت نفره كه اقدام به سرقت از كارگاه ها، مرغداري ها و چاه هاي كشاورزي استان مي كردند در عمليات ويژه كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان برخوار دستگير و نزديك به ۱۰ ميليارد ريال اموال مسروقه از آنان كشف شد.

سرهنگ علي صادقي اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت ترانس برق از كارگاه هاي صنعتي در سطح شهرستان، موضوع با اولويت در دستور کار پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت و با انجام اقدامات تخصصي براي كارآگاهان محرز شد كه باندي حرفه اي در پشت پرده اين سرقت ها قرار دارد.
وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اين باند با شناسايي سوژه هاي خود که عمدتا کارگاه ها ، مرغداري هاي متروکه و ترانسهاي نزديک چاه هاي کشاورزي بودند اقدام به سرقت نموده و در صورت وجود نگهبان ،اقدام بستن دست و پاي آنها نموده و پس از سرقت لوازم موجود در کارگاه با تخريب ترانسهاي برق، مس هاي موجود در آن را سرقت و از محل متواري مي شدند.
سرهنگ صادقي گفت: در ادامه تحقيقات كارآگاهان دريافتند اين افراد با تغيير مکان، سرقت هاي خود را در محدوده شهرهاي اصفهان، شاهين شهر، برخوار و اردستان انجام مي دادند.
اين مقام انتظامي آخرين اقدام تبهكارانه اين باند را سرقت قريب به ۲ تن اتصالات راه آهن اعلام کرد و اظهار داشت: با هوشياري و اقدام سريع وبه موقع ماموران متهمان حين انتقال اين محموله به محاصره پليس در آمده و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان برخوار گفت: با اعترافات صورت گرفته مخفيگاه سارقان كه کارگاه چوبي در حومه شهر اصفهان بود شناسايي و در بازرسي از آن اموال مسروقه از قبيل يخچال، ال سي دي، کولر ، گوشي موبايل و کابل مسي کشف شد.

سرهنگ صادقي ارزش اموال مسروقه كشف شده از اين باند را نزديك به ۱۰ ميليارد ريال تخمين زد و گفت: متهمان تا کنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف كردند كه پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند اما تحقيقات براي كشف ابعاد ديگري از فعاليت هاي مجرمانه اين باند در شهرستان هاي استان و يا استان هاي ديگر كشور همچنان ادامه دارد.

 

untitledارائه ۱۵۳ هزار و۸۸۷خدمت پاراکلینیکی در بیمارستان بوکان

تابناک- آذربایجان غربی: مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان: در ۹ ماهه امسال ۱۵۳ هزار و ۸۸۷ خدمت پاراکلینیکی در بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان به مردم ارائه شده است.

محمد عباسی گفت: در جریان ۹ ماهه سالجاری، ۱۵۳ هزار و ۸۸۷ خدمت پاراکلینیکی به بیماران در بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان ارائه شده است.
وی افزود: آزمایشگاه با ۸۲۳۷۰ مراجعه کننده بیشترین فراوانی و رادیولوزی با ۲۸۸۴۰ مورد در رتبه دوم و سونوگرافی با ۱۲۷۰۵ مراجعه کننده در رتبه سوم قرار دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: در همین مدت مرکز تصویربرداری به ۹۷۶۲ مراجعه کننده، الکتروکاردیوگرافی به ۵۷۲۶ مراجعه کننده و پاتولوژی به ۱۷۳۱ مراجعه کننده ارائه خدمت کرده اند و بقیه هم مربوط به سایر خدمات بوده است.

 

13950818001004_test_photoaدرآمد ۵ میلیارد تومانی زکات در سمنان

فارس- سمنان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از درآمد ۵ میلیارد تومانی زکات در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: شورای زکات در روستاها به‌طور جدی ساماندهی می‌شود.

سیدجواد رضوی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای زکات استان سمنان اظهار داشت: شورای زکات در روستاها به‌طورجدی ساماندهی و جلسات این شوراها که متشکل از دهیاران، هیأت امنای مساجد با محوریت ائمه جماعت مساجد است، به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر تشویق زکات‌دهندگان برتر گفت: جهاد کشاورزی استان سمنان یکی از کارهای خوبی که انجام می‌دهد، این است که هرگاه از کشاورزان برتر تقدیر می‌کند، زکات‌دهندگان برتر را نیز مورد تشویق قرار می‌دهد که حرکت بسیار مثمر ثمری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با تأکید بر فعال‌تر شدن این نهاد به‌عنوان دبیرخانه زکات در استان افزود: صرف تشکیل جلسات شورای زکات خروجی ندارد و فاقد اثر و فایده است و باید هرکدام از اعضا بر اساس و مطابق شرح وظایفشان کارهایی را که در حوزه زکات انجام می‌دهند را در این جلسات گزارش دهند.

رضوی با بیان اینکه همگانی شدن زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: یاوران زکات به‌عنوان بازوان کمیته امداد در استان باید فعال شوند.

وی استفاده از معتمدان هر منطقه در ترویج واجب زکات، تقدیر از زکات‌دهندگان در نمازهای جمعه، مستندسازی کارهای زکات و برگزاری جلسات زکات در روستا در صورت امکان را از جمله کارها در زمینه فرهنگ‌سازی امر زکات و ترویج آن برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تأکید کرد: در بحث زکات، علاوه بر زکات واجب باید زکات مستحب نیز تبلیغ شود و موردتوجه قرار گیرد.

رضوی گفت: یکی دیگر از کارهایی که می‌توان انجام داد، برپایی ایستگاه زکات در سیلوهاست که مطابق با نصاب موجود زکات را تحویل این مراکز دهند.

وی با بیان اینکه میزان دریافت زکات نقدی در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال ۹۵ مبلغ پنج میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان درآمد زکات بوده است که از این میزان، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانش به‌صورت نقدی نیست و دریافت اجناس و اقلام بوده و مابقی آن به‌صورت نقدی دریافت شده است.