برافراشته شدن بیرق های سیاه در پایتخت/ پنج روز عزای عمومی در استان کرمان/ پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی/ پیام تسلیت امام جمعه اهل سنت کرمانشاه
برافراشته شدن بیرق های سیاه در پایتخت/ پنج روز عزای عمومی در استان کرمان/ پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی/ پیام تسلیت امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۲۰

82380149-71312596برافراشته شدن بیرق های سیاه در پایتخت

ایرنا- تهران: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برافراشته شدن پرچم های مشکی به دلیل رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تمام نورپردازی ها مناطق ۲۲گانه تهران از دیشب خاموش شد.

عیسی علیزاده با اشاره به سیاه پوشی پایتخت در سه روز عزای عمومی در کشور گفت: باتوجه به شخصیت والای آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدامات لازم را در سوگ ایشان در دستور کار قرار دادیم.
وی با بیان اینکه در این خصوص سه برنامه در دست اقدام داریم، افزود: تمامی پرچم های رنگی در سطح شهر جمع آوری شده و به رنگ مشکی در آمده و برق های سیاه در کنار پرچم ایران در سطح شهر تهران برافراشته خواهند شد. همچنین پرچم های بلند سطح شهر نیز به مدت ۳ روز به رنگ سیاه در می آید.
علیزاده با اشاره به اهتزاز ۱۰۰ پرچم بلند ۷۰ متری و ۸ هزار پرچم در عرشه پل ها در سطح شهر اذعان کرد: این تعداد پرچم به رنگ مشکی در خواهند آمد و همچنین در مناطق و سازمان های زیرمجموعه شهر تهران نیز پرچم های سیاه نصب خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی نورپردازی های مناطق ۲۲گانه از دیشب خاموش شده اند، ادامه داد: متن هایی در زمینه پیام های حضرت امام(ره) درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی را در بنرهای سطح شهر نصب می کنیم.

 

57414398جای خالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جامعه احساس خواهد شد

ایسنا- قزوین: ‌نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان یکی از متفکرترین افراد در جامعه اسلامی نام برد که بنا به مشیت الهی شب گذشته از میان ما رفته و بی‌شک جای خالی وی در جامعه احساس خواهد شد

‌بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: فوت یار دیرین امام، یار مقام معظم رهبری را به دوست داران انقلاب و خانواده وی تسلیت می‌گویم.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان نظام، اسوه و نمونه بارز و واقعی دوران مبارزات قبل از انقلاب بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به وظایف و مسئولیت‌هایی که از جهت مدیریت کشور بر عهده داشتند.

طاهرخانی با بیان اینکه خدمتگزاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از دوران پیروزی انقلاب بیش از بیش شد، گفت: فرماندهی جنگ، مقام اجرایی کشور به عنوان رئیس‌جمهور، سازندگی دوران بعد از دفاع مقدس و مدیریت کلان کشور از خدمات کم‌نظیر وی محسوب می‌شد.

 

2332747پنج روز عزای عمومی در استان کرمان

مهر- کرمان: نماینده ولی فقیه در استان کرمان و استاندار کرمان طی پیامی مشترک ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، در استان کرمان پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.
آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی طی پیامی مشترک، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، در استان کرمان پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.

متن پیام به شرح ذیل است؛

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

رجعت به سوی ذات مقدس الهی یک حقیقت جاودانه است که گاه در لباس «مرگ» دل آدمی را به سختی می آزارد و گاه در جامه «وصال معبود» آرامشی وصف ناشدنی را به کسانی هدیه می کند که روز و شب زندگی خود را عاشقانه و عارفانه در مسیر عبادت خالق و خدمت به خلق صرف کرده اند ودر این راه حتی در برابر سختی ها و دشواری ها نیز خم به ابرو نیاورده اند .

یار دیرینه امام راحل و انقلاب اسلامی در حالی به مانند مراد خود؛ خمینی کبیر با قلبی آرام به دیدار معبود شتافت که کوله باری از خوبی ها و نیکی هارا با خود به سرای جاوید برد و نام و یادش برای همیشه به زیباترین شکل ممکن در جان زمان و دل مردمان این کشور به یادگار خواهد ماند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در شامگاه وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و شهادت امیر کبیر درحالی به همرزمان شهید خود چون بهشتی، مطهری و باهنر پیوست که زمان هیچگاه خاطره استواری وی در برابر شکنجه های پهلوی، تلاشش برای اعتلای اسلام و انقلاب و پایمردی اش در برابر توطئه های دشمنان را به فراموشی نخواهد سپرد.

در این مجال ضمن تسلیت مجدد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست جمهوری، علما، روحانیت و مردم بزرگوار و انقلابی ایران اسلامی، اعلام می دارد که مردمان دیار کریمان؛ زادگاه آن بزرگ مرد، پنج روز در عزای فرزند خلف سرزمین خود به سوگ خواهند نشست و آئین ترحیم و یادبود ایشان نیز پس از تشییع و تدفین در تهران و قم، در کرمان برگزار می شود.

زمان و مکان برگزاری آئین یادبود یار دیرین امام و انقلاب به زودی اعلام خواهد شد.»

 

57414231تسلیت نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به مقام معظم رهبری

تابناک- سیستان و بلوچستان:  آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ایشان تسلیت گفت. متن این پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر شریف حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «زیدعزه العالی»
ضایعه غم انگیز و ثلمه جبران ناپذیر ارتحال عام مجاهد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را که در سال شب وفات کریمه خاندان پیامبر فاطمه معصومه(س) اتفاق افتاد، به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه و حضرتعالی از سوی خودم و مردم شریف استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض کرده و برای آن وجود مبارک که یار دیرین خویش و دوست بی نظیر و مشاور دلسوز و صدیق و با وفا را از دست داده و در غم سنگینی قرار دارید آرزوی صبر و بردباری دارم.
امید است آن عزیز سفر کرده در جوار ملکوتی امام راحل و شهدای گرانقدر و محبوب، بهشتی ها و مطهری ها اسکان یابد و حضرتعالی نیز مشمول الطاف غیبی ذات احدیت و عنایت ویژه بقیه الله العظم برای سکانداری نظام مظلوم و تخفیف از آلام و رنج های فراق احبّاء و دوستان باشید.
عباسعلی سلیمانی

 

82166123-70896044پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی

فارس- خراسان رضوی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر درگذشت مجاهد دیرین و یار قدیمی امام و رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سبب تألم و تأثر بسیار گردید.

ایشان از عناصر پیشتاز و پیشرو در عرصه مبارزات در برابر رژیم طاغوت بوده و در دوران استقرار نظام اسلامی در مسؤولیت‌های گوناگون همدوش و همراه امام راحل عظیم‌الشأن(ره) و رهبر معظم انقلاب در خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ممارست و مجاهدت ورزیدند.

اینجانب در جوار مضجع منور رضوی، فقدان این فقید سعید را که عمر شریفشان را در راه اعتلای نظام اسلامی مصروف نموده‌اند، به محضر مبارک رهبری معظم انقلاب اسلامی، مردم و وابستگان محترم تسلیت عرض نموده و علو درجات را از درگاه ایزد منان برای ایشان مسألت می‌نمایم.

 

 

17-1-9-103323photo_2017-01-08_19-41-36پیام تسلیت استاندار کردستان

خبر آنلاین- کردستان: عبدالمحمد زاهدی در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام استاندار کردستان به این شرح است:

ارتحال مجاهد نستوە انقلاب اسلامی، یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت اللە هاشمی رفسنجانی کە بیش از نیم قرن عمر با برکت خود را بە مبارزە در راە اعتلای اسلام، ایران و استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری کرد و هموارە در دوران های خطیر وسرنوشت ساز و در مسئولیت های گوناگون و حساس پشتوانەای استوار و محکم برای کشور، مردم و مدافع ارزش های والای انقلاب اسلامی بودرا بە محضر مقام معظم رهبری مدظلەالعالی، ملت بزرگ ایران، علی الخصوص مردم شریف کردستان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نمودە و از درگاە خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و سعادت اخروی را مسئلت می نمایم.

عبدالمحمد زاهدی / استاندار کردستان

 

139510200528564069652984پیام تسلیت امام جمعه اهل سنت کرمانشاه 

تسنیم- کرمانشاه: ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر فقدان یار دیرین امام و رهبری ، مجاهد مبارز، سیاستمدار بارز و انسان آزاده و آزاد اندیش حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سبب تالم عمیق شده، تأسف و تاثری وسیع بر جانمان گذاشت.

هیچ ایرانی قدرشناس و انسان منصفی نمی‌تواند برآنچه هاشمی در سالهای عمر پربارشان برای این انقلاب، مردم و کشور به انجام رسانده چشم بپوشد و سختیها و رنجهایی را که بر آن مرد بزرگ رفته نبیند.

اینجانب از سوی خود و مردم اهل سنت کرمانشاه ارتحال جانسوز آن روحانی متخلق به اخلاق اسلام ناب و اندیشه ورز عمل‌گرا و دلسوز و توانا را به محضر مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت می‌گویم.

خداوند حق آن مجاهدتها را بر ما حلال فرماید و روح بلند آن سفر کرده سرافراز و بزرگمرد تاریخ ساز را در جوار صلحا و شهدا به آرامش برساند.

 

645710پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی 

قدس آنلاین- قم: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: ارتحال استوانه انقلاب اسلامی، صحابه صالح، صابر و صادق امام راحل و امین امت، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به محضر مبارک بقیه الله (عج)، رهبر محترم، ملت بزرگ ایران و خاندان شریف آن رحیل محبوب تسلیت عرض می‌نماییم.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: بهترین ابراز همدردی در این سانحه سنگین ملی و رخداد توان فرسا حفظ نظام اسلامی، تقویت ارکان، حرکت در مدار پیام رهبری است.

در بخش پایانی این پیام خاطرنشان شده است: امید آنکه رنج مدبرانه و کوشش خالصانه بیش از نیم قرن آن عزیز جهت احیای معاصر قرآن کریم و آثار دوده طه و یاسین ره توشه خوبی برای لقای خدای سبحان باشد.