حاشیه های جالب سفر رئیس کل سازمان مالیاتی به کرمان (+تصاویر)
حاشیه های جالب سفر رئیس کل سازمان مالیاتی به کرمان (+تصاویر)

گروه اقتصادی – رئیس کل سازمان مالیاتی روز شنبه ۱۸ دی ماه ساعت ده صبح وارد فرودگاه کرمان شد. به گزارش خبرنگار یوپنا، دکتر تقوی نژاد طبق برنامه، همکاران خود را در که سالنی گرد هم آمده بودند را معطل نگذاشت و راهی محل حضور کارکنان سازمان مالیاتی استان کرمان شد. تقوی نژاد به رسم […]

گروه اقتصادی – رئیس کل سازمان مالیاتی روز شنبه ۱۸ دی ماه ساعت ده صبح وارد فرودگاه کرمان شد.

به گزارش خبرنگار یوپنا، دکتر تقوی نژاد طبق برنامه، همکاران خود را در که سالنی گرد هم آمده بودند را معطل نگذاشت و راهی محل حضور کارکنان سازمان مالیاتی استان کرمان شد.

000_B1A9022

تقوی نژاد به رسم سفرهای استانی خود که البته برای کارکنان کرمان غریب و نا آشنا بود قبل از این که خود و مدیران صحبت کنند، دستور داد تا میکروفون را بین همکاران مالیاتی استان کرمان که از شهرهای مختلف این استان بودند ببرند تا هر کسی سخنی، گلایه ای، انتقادی و یا پیشنهادی دارد را مطرح کند.

کارکنان هم هر کدام دست بلند می کرد و میکروفون را به او می دادند مسائل خود را طرح می کرد، یکی از شرایط رفاهی سخن می گفت، یکی از مشکلات خودش، یکی پیشنهادی داشت، یکی از مدیران انتقاد می کرد و خلاصه همه هر چه دوست داشتند می گفتند و تقوی نژاد فقط گوش می داد و می نوشت و پایان سخن همکاران آنها را تشویق می کرد.

جالب این که در بخشی از برنامه بیشتر پرسشگران از مدیران شهرستان های کرمان بودند که تقوی نژاد تذکر داد، میکروفون را بیشتر در اختیار همکاران قرار دهید چون مدیران بیشتر فرصت دارند با ما طرح موضوع کنند.

000_B1A8749

تقوی نژاد سپس از معاونین خود خواست تا دقایقی به خواسته ها و انتقادات همکاران پاسخ دهند و سپس خود پشت تریبون رفت و به سخنرانی پرداخت.

دو نکته بیش از همه در سخنان تقوی نژآد موج می زد، یکی مبازره با فساد و دوم مؤدی مداری در سازمان مالیاتی.

رئیس سازمان مالیاتی با صدایی بلند گفت مبارزه بی رحمانه با فساد اولویت اول من و سازمان است و اگر خدایی نکرده ببینم و مطمئن شوم کسی یک ریال رشوه گرفته، قطعا برخورد من فقط اخراج است.

تقوی نژآد در بخشی دیگر از سخنان خود احترام به مشتری را اصل مهم سازمان دانست و تاکید کرد که ما شریک مال مردم هستیم و باید با این نگاه با مردم برخورد کنیم.

سخنرانی تقوی نژآد بیشتر به یک کارگاه آموزشی شباهت داشت تا یک سخنرانی مناسبتی! در ضمن سخنان تقوی نژآد بارها کارکنان او را تشویق کردند و تازگی این که مدیری این گونه راحت پای سخنان آنها بشیند و حتی به آنها اصول کار کردن را یاد بدهد برایشان جالب بود.

000_B1A8882

تقوی نژاد زمانی کوتاهی وقت داشت تا به جلسه با اصناف و فعالان اقتصادی کرمان که با حضور سه تن از نمایندگان این استان بود برسد و تلاش کرد خود را به موقع به جلسه برساند.

جلسه در محل اتاق بازرگانی تشکیل شده بود و همه فعالان عمده اقتصادی کرمان و سه نماینده مردم کرمان و همینطور برخی از مسئولان استانداری حضور داشتند.

مانند جلسه صبح تقوی نژاد ابتدا از مسئولان و فعالان خواست تا مشکلات خود را در حوزه مالیات مطرح کنند.

ابتدای جلسه اتاق بازگانی پاورپوینتی آماده کرده بود و تلاش شده بود تا در این فرصت گراف هایی نمایش داده شود و نشان دهد که مالیات در این استان عادلانه نبوده است، بطوری که این موضوع جو جلسه را تحت تاثیر قرار داد بود، در میان سخنان این فرد دکتر تقوی نژاد خواستار ارائه یک آمار دیگر شد که فرد ارائه دهنده به نفس نفس افتاد و گفت دارم بعد گفت ندارم و در نهایت گفت بعدا خواهم آورد و این اتفاق فضای خشن جلسه را شکست.

000_B1A8885

در ادامه فعالان اقتصادی شروع به بیان خواسته ها و مشکلات کردند که بسیاری را تقوی نژاد در همان جلسه به معاونین خود دستور میداد تا حل شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که نماینده کرمان نیز هست در ادامه گفت، من سالها تقوی نژاد را می شناسم او هم مسلط به کار است و هم انسان پاکی است و هم در کار خود عدالت را همیشه سرلوحه قرار می دهد و ما نگرانی نداریم.

سپس معاونین تقوی نژآد هر کدام در بخش مربوط به حوزه خود مسائل را پاسخ دادند و در ادامه تقوی نژآد با ارائه آمارهایی در حضور و با تائید رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جناب آقای پور ابراهیمی نشان داد که اتفاقا کرمان وضع مناسبتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد و آمار های تقوی نژاد، هم مسئولان و هم فعالان اقتصادی کرمان را قانع کرد و جالب این که فردی که آمارهای اولیه را نشان داده بود کاملا سکوت اختیار کرد.

تقوی نژاد در ادامه به گونه ای سخن گفت که بارها مورد تشویق فعالان و مدیران کرمان قرار گرفت و جالب این که در جلسه ای چند ساعته به تمام مشکلات صنوف و صنعتگران کرمانی در همان جلسه رسیدگی شد و پس از جلسه نیز به سرعت به سمت فرودگاه و پروازه به سمت تهران.   000_B1A9082 000_B1A9096 000_B1A9131  000_B1A9040