وزارت راه با خرید کارخانه ریسباف از تخریب آن جلوگیری کرد
وزارت راه با خرید کارخانه ریسباف از تخریب آن جلوگیری کرد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام جزئیات قرارداد خرید کارخانه «ریسباف» اصفهان، اظهار داشت: کارخانه «ریسباف» با مساحت ۶۹ هزار مترمربع که اثری شاخص از معماری دوران صنعتی ایران و متعلق به سال ۱۳۱۲ه .ش است، به مبلغ ۲۰۷ میلیارد تومان خریداری شد.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الله غلامی در نشست امضاء قرارداد خرید کارخانه «ریسباف» اصفهان که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، خرید این مجموعه تاریخی را از اقدامات اساسی در اصفهان نام برد و افزود: با خرید این اثر تاریخی از تخریب آن جلوگیری کرده و به دنبال حفظ آن هستیم.

1

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره جزئیات انتقال آن به وزارت راه و شهرسازی، گفت: مبلغ قرارداد طی ۵ مرحله به بانک ملی ایران پرداخت و سند این ملک، اول اسفند ماه ۹۵ به  وزارت راه و شهرسازی تحویل داده  می‌شود. مبلغ این قرارداد از محل مستقلات، دارایی‌ها و نقدینگی موجود پرداخت می‌شود.

بر طبق این گزارش، قرارداد خرید کارخانه «ریسباف» در محل وزارت راه و شهرسازی، ما بین دکتر محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و دکتر محمدرضا حسین زاده  مدیرعامل بانک ملی ایران به امضاء رسید.