سلطانی فر: در دوران پسابرجام به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده ایم
سلطانی فر: در دوران پسابرجام به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده ایم

صبح امروز پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

به گزارش یوپنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان در نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از آن چیزی فکر می کردم خیلی بهتر است و تجهیزات آن کیفیت مطلوبی دارد. در چند سال گذشته بیشتر تجهیزاتی که استفاده می شد، وارداتی بود اما خوشبختانه الان به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم از تجهیزات خودمان استفاده کنیم. به ویژه‌ این که ما ملزم و موظف هستیم، برای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری، تولیدات داخلی را حمایت و به نحوی پشتیبانی کنیم که تولیدات داخلی بتوانند با کیفیت‌تر و گسترده‌تر شوند و همچنین شرایط اشتغال بهتری را در داخل برای قشرهای مختلف تولید کننده به وجود بیاوریم.

1

وی ادامه داد: در واحدهای تولید کننده به‌ هر حال آن طور که گزارش داده شده، روز به روز کیفیت کالاهای ایرانی در حال افزایش است و بسیاری از آنها در حال رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.

دکتر سلطانی افزود: خوشبختانه نیازمند واردات کالاهای خارجی نیستیم و امیدواریم علاوه بر افزایش تولیدات در داخل، در بازارهای خارجی نیز حضور و صادرات خوبی داشته باشیم. این که ما حمایت کنیم بحث درستی است و همه باید پشتیبانی لازم را برای حمایت از تولید کننده گان داخلی انجام دهیم تا بتوانند تولیدات بهتری داشته باشند. به‌ هر حال در شرایط پسابرجام هستیم و در یک سالگی برجام و شرایط خوبی به وجود آمده است تا ما بتوانیم از فناوری خارجی برای افزایش تولیدات داخلی و همچنین حضور در بازارهای بین‌المللی استفاده کنیم .

وزیر ورزش و جوانان درمورد دستاوردهای دولت تدبیر و امید در پسابرجام نیز اظهار کرد: در پسابرجام به دستاوردهای خوبی رسیده ایم و اولین ایرباس هم بعد از ۳۶ سال وارد ایران شد. در بخش ورزش ی، صنعت و کشاورزی هم به توفیقات خوبی دست پیدا کرده ایم که باعث امیدواری است.

سلطانی فر در پاسخ به این سوال که وضعیت نفر پنجم عضو هیات مدیره استقلال چه زمانی تعیین تکلیف خواهد شد؟ گفت: به زودی در این باره تصمیم می‌گیریم.

او درباره استعفای کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاکید کرد که قبلا صحبت‌های خود را در این باره را گفته‌ است.

سلطانی فر درباره بحث ورود بسیاری از وسایل غیر مجاز ورزش ی به داخل کشور، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این زمینه فعالیت داشته است که در یک سال گذشته عملکرد خوبی را در کاهش کالای قاچاق از خود بر جای گذاشته است. تصورم بر این است که با افزایش کیفیت کالای داخلی، کالای قاچاق کاهش یابد و شرایطی ایجاد شود که در بازار کالای قاچاقی نداشته باشیم.

این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.