انتقاد تلویحی وزیر ارشاد از صدا و سیما
انتقاد تلویحی وزیر ارشاد از صدا و سیما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بهره گیری از ظرفیت های صدا و سیما در جهت تقویت دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش یوپنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری در نشست مشترک شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب گفت: اعتقاد بر این است که بنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تقویت دولت و نظام باشد و این نگاه، نقطه عزیمت برای تقویت همکاری های فرهنگی محسوب می شود.
وی ادامه داد: نگاه ما به صدا وسیما فراتر از یک سازمان است زیرا این سازمان فرابخشی است و به کل نظام تعلق دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسئولیت ها و ماموریت های وزارت فرهنگ در حوزه فرهنگ عمومی افزود: فرهنگ عمومی نیمی از فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این جهت اشتراکات وسیعی با ماموریت های سازمان صدا و سیما دارد.
صالحی امیری با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری از سوی وزارت ارشاد ادامه داد: هدف از این جشنواره ها تبدیل آنها به نمادی از انقلاب اسلامی و در شان نظام است و رسیدن به این هدف همراهی و یاری صدا و سیما را می طلبد.

** رویکرد دولت تدبیر و امید حرکت در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: سیاست این دولت ثبات و آرامش، حرکت در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی و انسجام فعالیت های فرهنگی به دور از هر نوع نگاه سیاسی است.
وی با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تعامل و گفت و گو افزود: دولت یازدهم بر تفاهم و همکاری های مشترک تاکید دارد و نفی جزم اندیشی، ولنگاری و افزایش قدرت کارآمدی نظام از اولویت های آن در حوزه فرهنگ و هنر است.
عضو کابینه یازدهم ادامه داد: برگزاری نشست های مشترک برای بررسی زمینه های همکاری مشترک برای رسیدن به نقطه تفاهم از ضروریات است.
وی با اشاره به الزام همفکری و همگرایی مجموعه های داخل نظام گفت: اختلاف مانند موریانه پایه های نظام را از بین خواهد برد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویداد مهم مشهد در سال ٢٠١٧ ادامه داد: این رویداد فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است و فرصت مناسبی است تا در این رویداد بین المللی که شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شده است نهایت بهره برداری شود و در این زمینه نیازمند همکاری سازمان صدا و سیما هستیم.
در این نشست صمیمانه که معاونین و روسای سازمان های وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند طرفین ضمن تبادل دیدگاه های خود راهکارهای تعاملات فیمابین را بررسی کردند و مقرر شد که جزییات همکاری ها در کارگروه های ویژه ای مورد بررسی و توافق قرار گیرد.