نظر جالب استاندار فارس درباره دانشگاه پیام نور/ اتفاق عجیب در پیام نور شیراز/ نماینده مجلسی که افتخار می کند پیام نوری است (+تصاویر)
نظر جالب استاندار فارس درباره دانشگاه پیام نور/ اتفاق عجیب در پیام نور شیراز/ نماینده مجلسی که افتخار می کند پیام نوری است (+تصاویر)

رئیس دانشگاه پیام نور به همراه هیات رئیسه این دانشگاه به استان فارس سفر کرد.

گروه دانشگاه – رئیس دانشگاه پیام نور به همراه هیات رئیسه این دانشگاه به استان فارس سفر کرد.

به گزارش خبرنگار یوپنا، در ادامه سفر دو روزه به استان فارس ، دکتر رستمی ابوسعیدی و هیات رئیسه دانشگاه در همایش خیرین استان فارس شرکت کردند.

همایش خیرین پیام نور استان فارس

در این مراسم باشکوه که برای اولین بار در دانشگاه پیام نور صورت گرفت، حدود ۶۰ تن از خیرین همراه دانشگاه پیام نور، معاون استاندار فارس، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و چندتن از نمایندگان این استان، رئیس دانشگاه شیراز، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز، معاون دانشگاه آزاد استان فارس و فرماندار شیراز و رئیس مجمع خیرین سلامت استان فارس حضور داشتند.

در این مراسم معاون استاندار فارس، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس، نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور و ریاست عالی دانشگاه پیام نور سخنرانی کردند.

دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی در همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد ساختمان‎های این دانشگاه با مشارکت خیرین احداث شده است، گفت: در آینده نزدیک انجمن خیرین دانشگاه یار در دانشگاه پیام نور تاسیس می‎شود.

IMG_2743
دکتر رستمی افزود: این دانشگاه به عنوان مرکز علم‎آموزی مردمی در سراسر کشور ازجمله مناطق محروم، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و خیران در پیشرفت این مرکز علمی نقش مهمی داشته اند.
ایشان با اشاره به اینکه بر اساس آمارها خیرین توانسته‎اند از بدو تاسیس این دانشگاه تاکنون ۶۷ هزار مترمربع برای فضای دانشگاه ساخت‎ و ساز کنند، افزود: در استان فارس نیز بیش از ۶۰ هکتار زمین از سوی این نیکوکاران به این دانشگاه اهدا شده است.

دکترعبدالرسول قرائتی، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز در این مراسم  از ساخت ۳۶هزار مترمربع فضای آموزشی برای دانشگاه پیام نور فارس واهدای ۳۶هزار مترمربع زمین در کنار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان کمک نقدی از سوی خیرین خبر داد و گفت: ۲۵ درصد ساختمان‎های کنونی دانشگاه‎های پیام نور استان از سوی خیرین تامین شده که این رقم معادل یک پنجم فضای فیزیکی دانشگاه است.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس را ۴۱هزار نفر اعلام کرد و عنوان کرد:هم اینک این دانشگاه دارای ۲۳۰ عضو هیئت علمی است که ۱۴ نفر از آنان در مرتبه دانشیار و استاد قرار دارند.
وی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه پیام نور همه شهرهای فارس با حضور خیرین آغاز شده است یادآور شد: خیرین ونیکوکاران استان فارس علاوه برکمک های نقدی،اهدای زمین ،همواره همیار وهمراه دانشگاه در تمامی فعالیت ها بوده اند.

IMG_2540

در این مراسم کرم پور رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تقدیر از خیرین بخاطر اقدامات ارزشمندشان گفت: توسعه هر کشور بدون توسعه دانشگاه میسر نخواهد شد چرا که کار مهم علم آموزی و توسعه دانش برعهده دانشگاه است.

در پایان مراسم از تمام خیرین دانشگاه با اهدای لوحی تقدیر شد

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در بخشی از سخنان خود گفت: من خودم دانشجوی پیام نور بودم و به خاطر این موضوع افتخار می کنم.

حجت الاسلام جمشیدی راد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور کشور نیز دراین مراسم خواستار حضور خیرین در فعالیت های فرهنگی شد ودراین خصوص اظهارداشت: کار خیرین در زمینه ساخت واحداث فضاهای آموزشی بسیار ارزشمند است ولی انتظار داریم خیرین درتوسعه فضاهای فرهنگی واجرای برنامه های فرهنگی دردانشگاه نیز همکاری بیشتری نمایند.

این مراسم در نهایت با تجلیل از خیرین همراه دانشگاه پیام نور خاتمه یافت .

دیدار دکتر رستمی رئیس دانشگاه پیام نور کشور و هیئت رئیسه دانشگاه با استاندار فارس

دکتر رستمی ابوسعیدی به همراه اعضای هیات رئیسه با استاندار فارس دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار رئیس دانشگاه پیام نور کشور به برخی از ویژگی های خاص دانشگاه پیام نور و موفقیت های آن پرداخت و اظهارداشت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی مردمی است که برای اقشار محروم و براساس عدالت آموزشی در سراسر کشور شکل گرفته است.

photo_2017-01-18_23-18-52

دکتر رستمی خطاب به استاندار فارس گفت: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مردمی و با کیفیت است و این را آمار می گوید چرا که امسال ما سهم ۲۵ درصدی در ورودی های کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی داشتیم و علاوه بر این، علیرغم کاهش جمعیت دانشجویی در کل کشور، امسال نه تنها جذب دانشجوی دانشگاه کم نشد بلکه نسبت به سال گذشته افزایش یافت و امروز دانشگاه پیام نور به افق های بین المللی چشم دوخته و بنا داریم در زمینه اقتصاد دانش بنیان اقدامات اساسی انجام دهیم.

دکتر رستمی از استاندار فارس تقاضا کرد تا در جهت رفع برخی موانع مراکز و واحدهای استان فارس مساعدت نماید.

در این دیدار دکتر قرائتی رئیس پیام نور استان فارس نیز با برشمردن برخی از خصوصیات پیام نور و جایگاه پیام نور در استان فارس گفت: دانشگاه پیام نور امسال علیرغم کاهش دانشجو در همه دانشگاه های استان فارس، اما پیام نور شیراز ۲ هزار دانشجو بیشتر از سال قبل جذب کرده و این خود بهترین گواه برای عملکرد و بازدهی این دانشگاه است.

دکتر اکبری قائم مقام رییس دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص شرکت های دانش بنیان و پیشرفت های دانشگاه در این زمینه بیان نمود.
دکتر دوگانی ،معاون پارلمانی ومجلس دانشگاه پیام نور نیز دراین نشست، با بیان اینکه استان فارس از قدیم جزء استانهای علمی وپژوهشی کشور بوده است، اظهارداشت: این استان در زمینه سلامت، قطب کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه تلاش داریم دانشجویان بدون دغدغه در فضایی پویا و شاد به دنبال تحصیل باشند ،افزود: به دنبال ارتقای دانشگاه پیام نور به دانشگاه پیشرو در علم و فناوری در سطح منطقه و کشورهای آسیایی هستیم.
دوگانی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور ایجاد قطب بین المللی دانشگاه پیام نور به تصویب رسیده است که امیدواریم با راه اندازی مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور در شیراز،زمینه ارائه آموزش به شیوه های نوین مانند آموزش های باز، از راه دور ،نیمه حضوری و الکترونیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیابی میانه فراهم گردد.
وی دراین دیدار از استاندار فارس تقاضا کرد در قالب ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه واز محل ۲درصد درآمد نفت وگاز و بودجه های استانی، اعتبارات لازم برای توسعه فعالیت های عمرانی و ایجاد زیرساخت های این دانشگاه اختصاص یابد.

در ادامه استاندار فارس که خود فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است درباره دانشگاه پیام نور این چنین گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور از نظر علمی از بقیه دانشگاه ها باسوادترند و احتمالا به دلیل شیوه خاص برگزاری آزمون این دانشگاه و منبع محور بودن آن است.

مهندس افشانی افزود، چون خودم به شخصه این دانشگاه را قبول دارم، هر کمک و حمایتی لازم باشد در این رابطه انجام خواهم داد.

دیدار ریاست عالی دانشگاه پیام نور با روسای مراکز و واحدهای استان فارس

دکتر رستمی در جلسه ای صمیمانه با روسای مراکز و واحدهای استان فارس، به صحیت ها سخنان روسای واحدها و مراکز فارس که بیش از ۴۰ واحد هستند گوش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری یوپنا، در این دیدار ابتدا روسا و مراکز استان فارس مشکلات، پیشنهادات و دغدغه های خود را با هیات رئیسه دانشگاه مطرح کردند.

در ادامه دکتر رستمی ابوسعیدی گفت همه ما باید تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا بتوانیم دانشگاه پیام نور را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به مصوب شدن بند “و” در بودجه امسال گفت: نگرانی های گذشته نسبت به مسائل مالی دانشگاه خوشبختانه کم شده و ما همه تلاش خود را برای ایجاد وضعیت خوب و پایدار برای اعضای علمی و کارکنان این دانشگاه انجام خواهیم داد.

photo_2017-01-21_02-37-49

دکتر رستمی با اشاره به پروژه های عمرانی دانشگاه گفت، در یک سال اخیر در زمینه پروژهای عمرانی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و ما از محل صرفه جویی توانسته ایم  بیش از صدها پروژه را تکمیل کنیم و با تلاش خود شماها در دهه فجر نیز تعدادی افتتاح خواهد شد.

دکتر رستمی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: همه تلاش خود را برای حل مشکل تبدیل وضعیت اعضای علمی به کار بستیم که خوشبختانه بخش زیادی از مشکل حل شده و در تلاش هستم تا مشکل به طور کامل حل شود و در زمینه تبدیل وضعیت کارکنان نیز اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم بتوانیم در آینده مشکلات را در این زمینه حل کنیم.

وی در ادامه از همه مدیران خواست تا با تلاش ، جدیدت و دلسوزی مسائل دانشگاه را دنبال کنند.

دکتر رستمی در زمینه مشکلات مراکز و واحدها نیز دستوراتی به معاونین خود در همان جلسه داد که موجب خوشحالی و تشویق حاضرین در جلسه شد.

دکتر رستمی بودجه خاصی به دانشجویان هنرمند نیازمند حمایت که در بازدید از واحد شیراز از وی تقاصا حمایت برای ادامه کار کرده بودند اختصاص داد و گفت دانشجو در دانشگاه پیام نور محور است و باید کمک کرد تا دانشجویان خلاقیت های خود را بروز دهند چرا که بالاترین سرمایه ما همین دانشجویان هستند.

در ادامه تصاویر تجلیل از خیرین دانشگاه پیام نور استان فارس آورده شده:

21  3 5 6  4 8