دیدار ترامپ با نخست وزیر انگلیس/ انتقاد از پوشش رسانه ای مراسم تحلیف
دیدار ترامپ با نخست وزیر انگلیس/ انتقاد از پوشش رسانه ای مراسم تحلیف

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به زودی دیداری با نخست‌وزیر انگلیس خواهد داشت.

sean-spicer-white-house.jpgسخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به زودی دیداری با نخست‌وزیر انگلیس خواهد داشت.

به گزارش یوپنا، به نقل از خبرگزای رویترز، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس اولین رهبر خارجی خواهد بود که طی روزهای آینده به آمریکا سفر کرده و با دونالد ترامپ دیدار خواهد کرد.

این سخنگوی کاخ سفید در ادامه تصریح کرد، همچنین قرار است ترامپ ۳۱ ژانویه دیداری با انریکه پنا نیه‌تو، رئیس جمهوری مکزیک داشته باشد.

وی همچنین از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا خبر داد؛ گفت‌وگویی که به گفته وی، محوریت آن بررسی زمان دیدارهای آتی میان رهبران این دو کشور بود.

این سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود به انتقاد از پوشش خبری رسانه‌ها از مراسم تحلیف دونالد ترامپ پرداخت و گفت که رسانه‌ها اخباری را به دروغ درباره میزان حضور مردم در این مراسم منتشر کرده‌اند.

اسپایسر تصریح کرد: تلاش‌هایی که برای نشان دادن نادرست اشتیاق مردم در مراسم تحلیف صورت می‌گیرد، اشتباه و شرم‌آور است.

وی افزود: گزارش‌های رسانه‌ها درباره شمار معترضانی که هم‌زمان با مراسم تحلیف، دست به برگزاری تظاهرات زده بودند، نیز نادرست است.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، سخنگوی کاخ سفید گفت: روز گذشته وقتی که کشور ما و جهان نظاره‌گر گذار مسالمت‌آمیز قدرت بود، برخی از اصحاب رسانه دست به تهیه گزارش‌های غلط زدند.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی خود به ارائه توضیحاتی درباره تصاویر منتشر شده از مراسم تحلیف ترامپ و مقایسه این تصاویر با تصاویر مربوط به مراسم تحلیف اوباما در سال ۲۰۰۹ پرداخت و گفت که شما بسیاری در مراسم اخیر شرکت کردند.

اسپایسر افزود: تصاویر مراسم تحلیف از روی عمد به گونه‌ای گرفته شده بود که حمایت گسترده را اندک جلوه دهد. وی مدعی شد که مراسم تحلیف ترامپ با حضور بیشترین افراد برگزار شده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت، تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف ترامپ حدود ۲۵۰ هزار تن برآورد شده و این در حالی است که گفته می‌شود در مراسم تحلیف اوباما در سال ۲۰۰۹ حدود ۱.۸ میلیون تن شرکت داشتند.