آمریکا خواهان خروج این کشور از سازمان ملل شد
آمریکا خواهان خروج این کشور از سازمان ملل شد

تقریبا همزمان با طرح پیشنهادی کنگره آمریکا مبنی بر کاهش کمک های مالی آمریکا به سازمان ملل جمهوریخواهان آمریکایی طرح تازه ای را مبنی بر ترک عضویت کامل این کشور ازاین نهاد بین المللی به کنگره و انتقال محل آن به نقطه دیگری از جهان ارائه داده اند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، مایک راجرز سناتور جمهوریخواه ایالت آلاباما با حمایت گروه دیگری از قانونگذاران جمهوریخواه این کشور طرح تازه ای را تحت عنوان ‘ماده بازگرداندن حق حاکمیت سال ۲۰۱۷’ به کنگره این کشور ارائه داده و نه تنها خواستار انتقال مقر سازمان ملل از نیویورک به نقطه دیگری از جهان بلکه ترک عضویت کشورشان از این نهاد بین المللی شده اند.
این سناتور آمریکایی و برخی از جمهوریخواهان ارشد آمریکا تاکنون بار ها مدعی شده اند که پول مالیات دهندگان آمریکایی به جیب سازمانی ریخته می شود که قادر به حفظ منافع این کشور و بویژه حمایت از اسرائیل نبوده است.
طرح تازه این گروه که در روز سوم ژانویه تنظیم و بطور بی سر و صدای و مخفیانه به صحن کنگره آمریکا ارائه شده بود در واقع تاکید تازه ای برنوع نگرش این گروه از سیاستمداران آمریکایی در مورد وظائف سازمان ملل بخصوص در رابطه با منافع کشور آمریکا که به گفته آن ها نزدیک به ۲۳ در صد از بودجه آن را تامین می کند و میزبانی این سازمان را بعهده دارد محسوب می شود.
در لایحه پیشنهادی مذکور از رییس جمهور آمریکا خواسته شده است تا به عضویت آمریکا در سازمان ملل و هر ارگان، نهاد تخصصی، کمیته ها و پیکره های مرتبط با این سازمان را خاتمه بدهد و نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را تعطیل کند.