تصمیم آمریکا برای فروش یک میلیارد دلار سلاح به عربستان و کویت
تصمیم آمریکا برای فروش یک میلیارد دلار سلاح به عربستان و کویت

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: در چارچوب تقویت ائتلاف های آمریکا در خلیج فارس، این کشور تجهیزات نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به عربستان سعودی و کویت می فروشد.

به گزارش یوپنابه نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، این تجهیزات، ۱۰ فروند «بالن» نظارت و کنترل هوایی ریاض پایتخت عربستان را نیز شامل خواهد شد.
پنتاگون روز دوشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه آمریکا از کنگره درخواست خواهد کرد تا طبق روال اداری مربوط به فروش تسلیحات نظامی، با فروش ۱۰ بالن نظارت و کنترل ساخت شرکت «لوکهید مارتین» و فروش تجهیزات و آموزش استفاده از این بالن ها، موافقت کند.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این قرارداد اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را از طریق تقویت امنیت هم پیمان خود که همچنان قدرتی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه به شمار می رود، تامین خواهد کرد.
وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرده اند که کنگره با فروش سلاح به کویت به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار برای نگهداری و نوسازی بالگردهای تهاجهی «آپاچی» که قبلا به ارتش کویت فروخته شده است، موافقت کند.
در این بیانه آمده است که کویت نقش مهمی در تلاش های آمریکا برای تضمین ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه از طریق ایجاد پایگاه و ورود و خروج نیروهای آمریکایی به منطقه ایفا می کند./ایرنا