افزایش ۱۰ درصدی حقوق كارمندان در سال آینده/پرداخت ۶۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان از درآمدهاى نفتى به كشور تا پایان سالجاری
افزایش ۱۰ درصدی حقوق كارمندان در سال آینده/پرداخت ۶۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان از درآمدهاى نفتى به كشور تا پایان سالجاری

سخنگوی دولت گفت: حقوق كارمندان در سال آینده ۱۰ درصد افزايش می‌يابد، بر این اساس ۱۴ هزارميليارد تومان براى افزايش حقوق كارمندان در لايحه بودجه سال۹۶ درنظر گرفته شده است.

به گزارش یوپنا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (۵ بهمن ماه) برگزار شد، گفت: قرار بر اين است كه ۱۶ هزار ميليارد به ۷۵۰۰ واحد توليدى واكد و نيمه فعال ارائه شود.

وی افزود: ۳۷ هزار ميليارد تومان تا پايان سال اعتبار به طرح عمرانی تخصيص می‌دهيم، همچنین تاكنون ٣٩۳۹ هزار و ۷۳۲ ميليارد تومان به طرحهاى عمرانى اختصاص يافته است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تا ۴ بهمن ۲۰ هزار و ۵۳۰ واحد توليدى ۱۴ هزار و ۲۸۹ ميليارد تومان تسهيلات دريافت كردند.

وی اظهار داشت: گزارش امیدوار کننده از اصلاح نظام بانکی که آیین نامه اجرایی آن در هیات دولت تصویب شده ارائه می‌کنیم. بر همین اساس با اصلاح تبصره قانون بودجه ۹۵، ۴۵ هزار میلیارد تومان برای تعدیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه ۶ بانک دولتی از سوی دولت فراهم شد.

*پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بانک ها تا پایان امسال

نوبخت ادامه داد: با این ۴۵ هزار میلیارد تومان، صورت های مالی بانک های دولتی اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین باتوجه به این اصلاحیه، به بانک های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرائم کسانی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفتند اقدام کند، دولت هم تا سقف ۱۰ هزار میلیاردتومان نسبت به بخشودگی سود این تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام گیرنده متقبل می‌شود.

*بخشودگی جرائم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیونی

سخنگوی دولت تاکید کرد: در واقع کسانی که زیر ۱۰۰میلیون تومان وام دریافت کرده اند اگر تا پایان سال اصل وام را بپردازند، بانکها جریمه ها را می بخشند، دولت سود تسهیلات را تا سقف ۱۰هزار میلیارد تومان به این افرد که عمدتا کشاورز هستند می‌پردازد.

نوبخت گفت: ايران به هجدهمین جايگاه اقتصاد جهان دست پيدا كرده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون درآمد فروش نفت گفت: تا پايان سال جاری ۶۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان از درآمدهاى نفتى به كشور پرداخت می‌شود.

* عیدی کارمندان هنوز دولت مشخص نشده است

وی تاکید کرد:  حقوق كارمندان در سال آینده ۱۰ درصد افزايش می‌يابد، بر این اساس ۱۴ هزارميليارد تومان براى افزايش حقوق كارمندان در لايحه بودجه سال۹۶ درنظر گرفته شده است. همچنین هنوز میزان عیدی کارمندان دولت مشخص نشده است.

نوبخت درباره اتهامات اخير وارده به “حسین فريدون” برادر رييس جمهور گفت: قوه قضاييه قوه مستقلى است و با كسانى كه جرمى مرتكب شوند، قطعا برخورد می‌كند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: رييس بنياد شهيد در جلسه هیات دولت گزارشی پیرامون آتش سوزی مرکز تجاری پلاسکو ارائه داد که بر این اساس شهداى آتش‌نشان، شهيد خدمت شناخته شده و در كنار شهداى منا و مدافعان حرم به خاک سپرده خواهند شد.

نوبخت ادامه داد: ۱۵۴ هزار ميليارد تومان سال آينده بايد به شاغلان و بازنشستگان دولت داده شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران