ثمرات ارزشمند اولین جلسه استانی هیات رئیسه دانشگاه پیام نور در استان البرز (+تصاویر و جزئیات)
ثمرات ارزشمند اولین جلسه استانی هیات رئیسه دانشگاه پیام نور در استان البرز (+تصاویر و جزئیات)

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: اولین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور که در استان البرز برگزار شد ثمرات و نتایج ارزشمندی برای این استان داشت و بزودی نیز شاهد خبر مهمی برای دانشگاه پیام نور کشور خواهیم بود که این دانشگاه را متحول خواهد کرد.

گروه دانشگاه – رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: اولین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور که در استان البرز برگزار شد ثمرات و نتایج ارزشمندی برای این استان داشت و بزودی نیز شاهد خبر مهمی برای دانشگاه پیام نور کشور خواهیم بود که این دانشگاه را متحول خواهد کرد.

دکتر اسحاق جلالیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، بیان داشت: از ابتدای شروع کارم در مرکز پیام نور استان البرز تلاش کردم تا با شناخت کامل از وضع موجود و توانمندی و پتانسیل های موجود در این استان و شناخت نوع نگاه مسئولان و بهره گیری از ظرفیت آنها برای ارتقا دانشگاه پیام نور و پیشبرد ماموریت های این دانشگاه اقدام نمایم.

1

وی تاکید کرد: با ورود دکتر رستمی به ریاست دانشگاه پیام نور نگاه ویژه و متفاوتی به رویکرد دانشگاه پیام نور شده است و ارتقا کیفیت، کارآفرینی، ماموریت گرایی در حوزه ماموریت های دانشگاه پیام نور که آموزش از راه دور، آموزش مجازی و کلاس های الکترونیکی است، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

راه اندازی اولین مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور کشور در مرکز کرج

 جلالیان با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، ابراز داشت: بر همین اساس ایفای نقش دانشگاه پیام نور بر اساس شرایط بومی استان ها موضوع مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با اشاره به آمادگی استان البرز برای ایفای نقش در میان کل دانشگاههای کشور با توجه به شرایط استان البرز، ابراز داشت: استان البرز قطب علم فناوری است و نزدیکی به تهران و همچنین جمعیت کلانشهر کرج و جمعیت مهاجر از استان های اطراف و دیگر نقاط کشور باعث شده تا از پتانسیل بالایی در زمینه منابع انسانی برخوردار باشد و وجود شرکت ها و ظرفیت های مختلف اقتصادی باعث شده تا با توجه به این ویژگی ها دانشگاه پیام نور زمینه مناسبی برای ارائه خدمات داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور رتبه اول در بحث کیفیت آموزشی در میان کل دانشگاههای کشور و همچنین رتبه دهم پژوهشی در کشور بر اساس اطلاعات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را دارد، خاطرنشان کرد: توجه به دو مقوله آموزش و پژوهش از ویژگی های دانشگاه پیام نور است که شرایط این دانشگاه را متمایز کرده است.

1 (3)

جلالیان با تاکید بر اینکه می توان اقتصاد مقاومتی، ارتباط دانشگاه با صنعت و ماموریت دانشگاه پیام نور را در چند حوزه تحقق بخشید، به برگزاری نشست های متعدد با معاونت پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش ها و اقدامات خوبی در این حوزه به ثمر رسیده است که از جمله آنها می توان به راه اندازی اولین مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور کشور در مرکز کرج اشاره کرد.

وی تقویت شرکت های دانش بنیان را یکی دیگر از اقدامات در حال انجام عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای توسعه مراکز رشد در استان البرز نیز جلساتی با پارک علم و فناوری استان داشتیم و تفاهم نامه نیز به امضا رسیده است و پیرو آن مرکز هشتگرد نیز به عنوان مرکز رشد در نظر گرفته شد که مقدمات آن در حال طی شدن است.

1 (1)

این مقام مسئول با تاکید مجدد بر ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان، توسعه مراکز تحقیقاتی و حوزه های آزمایشگاهی را ضروری دانست و عنوان کرد: مراکز تولیدی و صنعتی نیاز به تحقیقات و پزوهشگر دارند و بر همین اساس دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین و گسترده ترین دانشگاه دولتی استان البرز اقداماتی و برنامه های در این زمینه در دست اقدام دارد و در سفر اخیر ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور نیز تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شد.

ثمرات ارزشمند اولین جلسه استانی هیات رئیسه دانشگاه پیام نور در کرج

دکتر اسحاق جلالیان در تشریح چگونگی برگزاری اولین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور در استان البرز ابراز داشت: با توجه به نیاز استان در بحث گسترش فضای تحقیقاتی – آزمایشگاهی؛ توسعه زیرساخت های مرکز کرج که بیشترین دانشجو را در سطح استان دارد، در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور جلسات متعددی با استاندار محترم، نمایندگان استان و همچنین دکتر رستمی رئیس محترم دانشگاه پیام نور کشور برگزار شد.

وی افزود: از سوی دکتر رستمی ابوسعیدی تصمیم گرفته شد با توجه به این ظرفیت ها و پتانسیل ها جلسه هیئت رئیسه را در استان البرز برگزارشود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز اضافه کرد: مقدمات کار فراهم شد و رئیس دانشگاه پیام نور و  اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور در جلسه ای که استاندار البرز، دو تن از نمایندگان استان مجلس شورای اسلامی ریاست دو کمیسیون صنعت و معدن و شوراها را نیز به عهده دارند، دادستان مرکز استان، شهردار کرج و اعضای شورای شهرهای مختلف استان برگزار شد، موضوعات مختلف مطرح شد و تصمیمات ارزشمندی نیز گرفته شد.

photo_2017-01-19_16-15-19

جلالیان تصریح کرد: از مهمترین تصمیماتی که این جلسه داشت، اینکه مقرر شد دانشگاه پیام نور استان البرز به عنوان مرکز آزمایشگاههای ملی پیام نور کشور معرفی کنند که مقدمات این تصمیم در حال انجام است و بزودی شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین پژوهشکده کارآفرینی در این نشست مورد تصویب قرار گرفت که پس از انجام مطالعات، بسترهای آن نیز فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور البرز یکی دیگر از دستاوردهای نشست هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور کشور در استان البرز را تفاهم نامه و همکاری های مشترک با سایر دستگاههای اجرایی عنوان کرد و افزود: برای کاهش هزینه های دانشگاه تفاهم نامه هایی با سایر دستگاهها و نهادها به امضا رسید، که از جمله آن می توان به تفاهم نامه همکاری با شهرداری کرج اشاره کرد که نقش مطلوبی در کاهش هزینه ها و افزایش خدمات دهی دانشگاه پیام نور خواهد داشت.

جلالیان افزود: برای ایجاد حرکتی نو در دانشگاه پیام نور استان البرز، موضوع سند زمین مراکز واحدهای استان مطرح شد که خوشبختانه در این نشست تصمیمات خوبی گرفته شد و مسئولان حاضر با درخواست های دانشگاه موافقت کردند و قول ویژه برای این موضوع دادند.

1 (2)

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز خاطرنشان کرد: در مجموع برگزاری جلسه هیئت رئیسه محترم دانشگاه پیام نور کشور در استان البرز بسیار سودمند و پردستاوردی بود و تصمیمات بزرگی گرفته شد و دکتر رستمی نیز در این نشست تاکید داشتند که دانشگاه پیام نور استان البرز با توجه به ظرفیتی که دارد، می بایست ماموریت های کلان استان البرز را از این به بعد اجرایی کند.

کلنگ زنی ساختمان جدید مدیریت دانشگاه پیام نور البرز

جلالیان همچنین افزود: در سفر رئیس محترم دانشگاه پیام نور کشور به استان البرز، کلنگ ساختمان جدید ستاد مدیریت دانشگاه پیام نور استان در مرکز کرج به زمین زده شد.

photo_2017-01-19_16-13-42

وی بیان داشت: برای سهولت دسترسی اساتید و دانشجویان به ستاد مدیریت و کاهش ترددها این ساختمان در فضایی بالغ بر ۳۴۰۰ متر مربع در ۴ طبقه و با اعتبار اولیه قریب بر ۳۵ میلیارد ريال در مرکز کرج، کلنگ زنی شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز دیدار با خیرین استان را از دیگر اقدامات مثبت این سفر دانست و عنوان کرد: دکتر رستمی ابوسعیدی و اعضای محترم هیئت رئیسه دانشگاه در این سفر با خیرین محترمی که با دانشگاه همکاری می کنند، دیدار کردند و از زحمات آنها تقدیر شد.

بازدید دکتر رستمی ابوسعیدی از پروژه های عمرانی کرج

جلالیان بازدید از فعالیت های میدانی استان البرز در مرکز کرج و پروژه های عمرانی را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد و افزود: تالار امام رضا (ع) که به اتمام رسیده است، سر درب دانشگاه پیام نور که سال ۹۵ شروع شده است و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تالار عاشورا که راکد مانده بود و در سال ۹۵ تامین اعتبار شد، پروزه فضای سبز ۲۴ هکتار اراضی دانشگاه پیام نور در مرکز کرج که سال ۹۵ شروع شده است و هم اکنون روند رضایت بخشی دارد، تامین آب فضای سبز که از طریق چاه جذبی صورت خواهد گرفت، پروژه ساخت آب انبار و همچنین تصفیه خانه فاضلاب که این پروژه ها عموما در سال ۹۵ تامین اعتبار شده اند، طی این برنامه مورد بازدید قرار گرفتند.

IMG_0759

این مسئول در ادامه ابراز داشت: امسال در دانشگاه پیام نور کرج با حضور خیل عظیم مردم قدرشناس، دانشجویان و مشایعت مسئولان استان البرز و با حضور ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور میزبان دو شهید جاویدالاثر هشت سال دفاع مقدس بودیم و کار ساخت یادمان شهدای گلگون کفن دفاع مقدس در این مرکز با حمایت های معنوی و مالی ویژه ای که دکتر رستمی ابوسعیدی داشتند،  شروع شد و به اتمام رسید و طی این سفر، هیئت رئیسه دانشگاه مزار این شهدا گرانقدر را زیارت کردند.

IMG_0694

وی خاطرنشان کرد: پروژه های دیگری هم در استان البرز وجود دارد که شامل محوطه سازی مرکز هشتگرد، ساخت سوله های ورزشی در مراکز ماهدشت و اشتهارد، در محوطه سازی مرکز پیام نئز واحد هشتگرد هستند و خیرین در ساخت و تکمیل این پروژه ها کمک ها ارزشمندی داشتند.

جذب هیئت علمی و راه اندازی مقطع دکتری در کرج در دستور کار

اسحاق جلالیان در تشریح وضعیت دانشگاه پیام نور کرج نیز گفت: استان البرز دارای ۱ مرکز در شهر کرج و ۵ واحد در شهرهای استان است دارای ۲۴ هزار دانشجو است که ۱۴ هزار نفر از آنها در مرکز کرج در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۵۰ رشته محل تحصیلی در مقطع کارشناسی و بالغ بر ۳۷ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور استان البرز وجود دارد؛ ۱۱۲ عضو هیئت علمی در این استان وجود دارد که با توجه به جوان بودن استان البرز این ظرفیت وجود دارد که تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی افزایش پیدا کند.

photo_2017-01-19_16-15-39

جلالیان همچنین بیان داشت: در تلاش هستیم تا مقطع دکتری را در دانشگاه پیام نور استان البرز دایر کنیم که جلسات خوبی با آقای دکتر فراهانی معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه داشتیم که خوشبختانه نظر ایشان مساعد است و با این موضوع موافقت دارند.

در بحث جذب اعضای هیئت علمی برنامه هایی داریم و درصدد هستیم استان البرز با توجه به شرایطی که دارد متفاوت تر دیده شود و با توجه به استعدادها و پتانسیل های این استان البرز، معتقدم در سال های آینده خبرهای بهتر و ویژه تری از استان البرز خواهیم شنید.

 سفر پربرکت رئیس جمهور به البرز برای مراکز دانشگاهی

وی سفر اخیر رئیس جمهور به استان البرز را پرخیر و برکت برای استان البر دانست و تصریح کرد: در سفر اخیر کاروان دولت تدبیر و امید به استان البرز قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بجز اعتبارات مصوب استان، برای فعالیت های مختلف به استان اختصاص داده شد که با توجه به زیرساخت های تولیدی و دانشگاهی استان، بخشی از این اعتبارات در این راستا در نظر گرفته شده است.

1 (5)

«یوپنا» مسئولیتی سنگینی بر عهده دارد

دکتر اسحاق جلالیان در بازدید از بخش های های خبرگزاری «یوپنا»، کار اطلاع رسانی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اطلاع رسانی مسئولیتی سنگین و در عین حال مهم و کارگشا است و لازم است که فعالیت هایی که انجام می شود، به نحو مطلوب ارائه شود و بر همین اساس مسئولیت مهم اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط دانشجویان، کارکنان، اعضای هیئت علمی و مسئولان وظیفه سنگینی است که بر عهده خبرگزاری «یوپنا» قرار دارد.