منتخبان مجلس دهم سوگند یاد کردند
منتخبان مجلس دهم سوگند یاد کردند

منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس اصل ۶۷ قانون اساسی سوگند نمایندگی یاد کردند. به گزارش خبرنگار پارلمانی یوپنا، منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز شنبه، ۸ خرداد سال جاری در ادامه مراسم افتتاحیه براساس اصل ۶۷ قانون اساسی متن سوگند را با قرائت عبدالرضا هاشم زایی رئیس سنی قرائت کردند. عبدالرضا هاشم […]

منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس اصل ۶۷ قانون اساسی سوگند نمایندگی یاد کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی یوپنا، منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز شنبه، ۸ خرداد سال جاری در ادامه مراسم افتتاحیه براساس اصل ۶۷ قانون اساسی متن سوگند را با قرائت عبدالرضا هاشم زایی رئیس سنی قرائت کردند.
عبدالرضا هاشم زایی، رییس هیات رییسه سنی، در آغاز به قرائت این سوگندنامه یادآوری کرد که نمایندگان اقلیت دور نهم مجلس شورای اسلامی با کتاب آسمانی خود مراسم تحلیف را به جا می آورند.
متن سوگند نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:
بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏
«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌ نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم و ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم و از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»
منتخبان مردم در مجلس دهم پس از قرائت سوگندنامه، متن آن را امضا کردند.

انتهای پیام