از لطف عارف تشکر می‌کنم/ لزوم توجه مجلس به اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت فرهنگی
از لطف عارف تشکر می‌کنم/ لزوم توجه مجلس به اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت فرهنگی

رییس موقت مجلس دهم گفت: نمایندگان باید با تیزبینی خاصی شرایط کشور را رصد کنند تا از شرایط فعلی بهترین دستاوردها را برای ملت کسب کنیم. به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی یوپنا، علی لاریجانی رییس موقت مجلس دهم بعد از به دست گرفتن اداره مجلس دهم ضمن تشکر از نمایندگان، اظهار داشت: مردم سالاری دینی موجود در […]

رییس موقت مجلس دهم گفت: نمایندگان باید با تیزبینی خاصی شرایط کشور را رصد کنند تا از شرایط فعلی بهترین دستاوردها را برای ملت کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی یوپنا، علی لاریجانی رییس موقت مجلس دهم بعد از به دست گرفتن اداره مجلس دهم ضمن تشکر از نمایندگان، اظهار داشت: مردم سالاری دینی موجود در کشور ما یکی از نقاط بسیار مثبت برای نظام اسلامی است که تبلور آن همیشه در فعالیت‌های مجلس نمایان بوده است.
وی افزود: همان طور که شاهد بودید هیات رییسه ترکیبی از تمامی فراکسیون‌ها بود که خود موجب همگرایی هر چه بیشتر خواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم شرایط موجود تجربه نوینی است که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند. از آقای عارف که یکی از دوست‌های دیرین من است صمیمانه تشکر می‌کنم. ما در این مدت با هم در ارتباط بودیم و تلاش کردیم که در مجلس دهم تصمیمات مهمی را برای کشور با همگرایی هر چه بیشتر اتخاذ کنیم. در اینجا لازم می‌دانم از تلاش‌های ایشان در طول روزهای گذشته و همچنین لطف و مرحمتی که نسبت به بنده داشتند، تشکر کنم.

وی گفت: لازم می‌دانم در ابتدای کار مجلس چند نکته را متذکر شوم. مطمئن هستم در همین روزهای نخستین نمایندگان مجلس دهم قصد خود را رضای خداوند قرار داده‌اند و متعهد شده‌اند که وقت خود را صرف حل مسایل و مشکلات اصلی کشور کنند. همین نکته در  نامه رهبری که دیروز قرائت شد نیز متبلور بود ایشان معتقد هستند که نیت‌ها باید خداگونه باشد. امیدوارم خداوند برکات خود را بر مجلس دهم افزون کند.

لاریجانی افزود: نتیجه فعالیت‌های آن ها مجلسی شد که سنگر اصلی دفاع از حقوق ملت ایران است. ما باید بدانیم که کار مهمی را بر دوش داریم. از یک طرف در شرایط بسیار پرالتهاب منطقه‌ای هستیم که این موضوع موجب می‌شود نمایندگان هر چه بیشتر به موضوع حفاظت از حقوق ملت اهتمام ورزند.

وی افزود: از طرفی مشکلات اقتصادی که در داخل کشور داریم به حدی پیچیدگی دارد که اقتضا می‌کند با تدبیر و توجه و به کارگیری روش‌های علمی آن ها را برطرف کنیم. پس بنا بر همین شرایط دو وجهی مذکور در مجموع کار مجلس بسیار حساس و مهم است و نمایندگان باید در تمام کارهای خود چه در فراکسیون‌ها و چه در صحن‌ علنی مجلس این دو موضوع را مد نظر قرار دهند و امیدوارم این مجلس، مجلسی ناجی برای شرایط فعلی باشد.

لاریجانی ضمن تشکر از نامه ارسالی رهبر به مجلس، اظهار داشت: از ایشان تشکر می‌کنم که با رهنمودهایشان راه را برای آینده روشن کردند. امیدوارم تذکرات ایشان مبنی بر اهتمام ورزیدن نسبت به اقتصاد مقاومتی و همچنین بهبود وضعیت فرهنگی در اولویت دستور کار مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: توجهی که رهبری در نامه خود نسبت به مسایل منطقه نشان دادند راه را برای ما روشن می‌کند که نمایندگان مجلس باید با تیزبینی خاصی شرایط کشور را رصد کنند تا بتوانیم از شرایط فعلی بهترین دستاوردها را برای ملت ایران کسب کنیم.

رییس موقت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مرکز پژوهش‌ها می‌خواهم که با کمک نخبگان و کمیسیون‌های تخصصی پیش‌نویس استراتژی مجلس دهم را تدوین کرده و آن را به اطلاع نمایندگان برساند و نظر آنها را نیز اخذ کنند که ما راه چهار ساله پیش رو را با یک روشن‌بینی خاصی به اتمام برسانیم. این کار باعث می‌شود اولویت‌های واقعی مشخص شده تا در این مدت چهار ساله آنها را به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: با این شرایط ما نیازمندیم که با یک تئوری توسعه فرهنگی مبتنی بر یک قرائت درست از تفکر دینی برسیم. باید بپذیریم که فرهنگ که زیربنای همه اقدامات دیگر است و اگر ما استقلال فرهنگی داشته باشیم به استقلال سیاسی فرهنگی نیز خواهیم رسید. حتما کمیسیون فرهنگی می‌تواند در این راستا راهکار ارائه دهد.
انتهای پیام