شکست سناریوی جدید دلواپسان بر علیه معاون رئیس جمهور
شکست سناریوی جدید دلواپسان بر علیه معاون رئیس جمهور

دولت یازدهم در کنار تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف کشور داشته است، حل معضلات محیط زیست کشور را نیز در دستور کار خود قرار داده است. از همان اوایل دولت، یکی از افرادی که مورد هجمه و تخریب جریان دلواپس قرار داشت، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست می باشد.

Image result for ‫حسن روحانی و ابتکار‬‎گروه سیاسی_ یاسین خرم پور_ دلواپسان از ابتدای ریاست‌ جمهوری دولت یازدهم، هر مساله‌ای را بهانه‌ای برای به چالش کشیدن حسن روحانی قرار داده‌اند.

دولت یازدهم در کنار تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف کشور داشته است، حل معضلات محیط زیست کشور را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

از همان اوایل دولت، یکی از افرادی که مورد هجمه و تخریب جریان دلواپس قرار داشت، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست می باشد.
شاید بتوان با قاطعیت بیان داشت که مسئله ی محیط زیست، یکی از مسائلی است که فرا جناحی بوده و برای حفظ زیست اجتماعی انسان نمی توان آن را به گرایشات سیاسی کشور فرو کاست.

حتی در دیدار اخیر رییس و کارمندان سازمان محیط زیست با رهبر معظم انقلاب، ایشان فرمودند: مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله‌ی این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.
ولی جریان دلواپس بر خلاف بیانات رهبری در طول ۳ سال اخیر درصدد بهره برداری سیاسی از محیط زیست به نفع خود بوده است. این جریان هر چند یکبار، رئیس محیط زیست را وارد بازی جدیدی برای تخریب دولت می کند.

Image result for ‫دیدار اخیر رئیس و کارمندان سازمان محیط زیست با رهبر معظم انقلاب‬‎
یکی از سناریوهایی شکست خورده جریان دلواپس برای تخریب دولت و معصومه ابتکار، جریان دست دادن ابتکار با وزیر فدرال محیط زیست آلمان بوده است. جریان دلواپس در رسانه ملی و رسمی نسبت به این اقدام واکنش هیجانی نشان داد آنها دولت و ابتکار را متهم به بی دینی و عدم رعایت قوانین شرعی دانستند آنها مدعی شدند که وی با یک مرد بیگانه دست داده است! اما برخلاف این گمانه‌زنی‌ها و تصورات، وزیر فدرال محیط زیست آلمان که ظاهری مردانه داشت، یک زن بود. تیر دلواپسان با قدرت هر چه تمام‌تر به سنگ خورد و برخی از آنان وادار به عذرخواهی از برداشت نادرست خود از این عکس شدند.

Image result for ‫دست دادن خانم ابتكار‬‎

سناریوی دیگری دلواپسان، بحث ریزگردها و آلوده گی هوا در برخی از نقاط کشور  بخصوص تهران می باشد، دلواپسان مسئله آلودگی هوای را نیز به دولت و معصومه ابتکار ربط می دهند، با آلوده شدن هوا آنها نیز با صدای بلند به تخریب دولت و تیم وی می پردازند. دلواپسان از هر وسیله ای برای اهداف خود که تخریب دولت می باشد استفاده می کنند. ولی اگر مقایسه تعداد روزهای پاک و سالم در سه سال اخیر نسبت به سال ۸۴ تا ۹۲ را داشته باشیم آمار حاکی از این امر می باشد که عملکرد خانم ابتکار در قضیه آلودگی هوا مثبت است. همچنین پایگاه خبری دیده بان محیط زیست بیان داشت که آلوده ترین روزهای تهران در ده سال اخیر در دولت دهم اتفاق افتاد.

جریان دلواپس معمولا به عملکرد کیفی و سوابق اجرائی و جوایزی بین المللی که خانم ابتکار در جهت حفظ محیط زیست به کار برده اند، نمی پردازند.

کافی است برخی از جوایز بین المللی وی را بررسی کنیم تا هدف این جریان از سناریوهای بر علیه وی بیشتر آشکار شود، ابتکار در سال ۲۰۰۶ از سوی سازمان ملل متحد به دلیل تلاش‌هایش در سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به عنوان یکی از هفت «قهرمان زمین» مورد تقدیر قرار گرفت. وی در فهرست روزنامه گاردین در ۵ ژانویه سال ۲۰۰۸ در میان ۵۰ نفر از رهبران محیط زیستی قرار گرفت که می‌توانند کره زمین را نجات دهند. همچنین جایزه‌ای که وی پس از دریافت آن در ۹ بهمن ۱۳۹۲ (۲۹ ژانویه ۲۰۱۴) باعث شد تا ابتکار به عنوان بانوی محیط زیست جهان لقب بگیرد.

یکی از جدیدترین سناریوهای جریان دلواپس بر علیه ابتکار و دولت یازدهم، متهم کردن فرزند ایشان به فساد مالی می باشد. جریان دلواپس در روزنامه ها و رسانه های رسمی با اتهام مالی به فرزند ابتکار درصدد تخریب دولت بودند، ولی سخنگوی قوه قضایه در جدیدترین اظهارات خود بیان داشت که پرونده فرزند رئیس محیط زیست مالی نمی باشد.

اژه ای در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند یکی از مسئولان دولتی گفت: مساله یک چک بود و شاکی خصوصی داشته است، این جریان یک دعوای شخصی بوده و فساد مالی و از ناحیه بیت المال نیست و نباید مسائل حقوقی را با سیاسی خلط نکنید. این اظهار نظر آب سردی را بر سناریوی دلواپسان و مخالفان دولت ریخته است.

Image result for ‫پسر ابتکار‬‎
حال نکته پایانی این امر می باشد که این روزها جریان دلواپس از هر روزنه‌ای برای رساندن صدای خود بهره‌ می‌برند؛ این جریان در زمینه محیط زیست، مسائل ملی و محیط زیستی را بدرستی درک نمی کنند و از این پدیده جهانی برای جناح بندی سیاسی خود استفاده می کند.