بازگشایی راه ارتباطی ۳۱۰ روستا در کردستان/ فوت شهروند زاهدانی در پی “سقوط تجهیزات پزشکی” در اتاق عمل/ ۲ کشته و۴ مجروح بر اثر سرعت غير مجاز
بازگشایی راه ارتباطی ۳۱۰ روستا در کردستان/ فوت شهروند زاهدانی در پی “سقوط تجهیزات پزشکی” در اتاق عمل/ ۲ کشته و۴ مجروح بر اثر سرعت غير مجاز

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۱۱

82408338-71368523بازگشایی راه ارتباطی ۳۱۰ روستا در کردستان

ایرنا- کردستان: مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: از مجموع ۳۵۰ راه روستایی بسته شده در استان به دلیل بارش برف و کولاک، با تلاش عوامل راهداری راه ۳۱۰ بازگشایی شد و برف روبی ۴۰ روستای دیگر ادامه دارد.

محمد راشد مدرس گرجی افزود: همزمان با بارش برف راه ارتباطی حدود ۳۵۰ روستای استان بسته شد که تاکنون راه ۳۱۰ روستا بازگشایی شده است.
وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته راهداران مستقر در محورهای ارتباطی استان حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر برف روبی انجام داده اند اظهار کرد: هم اکنون راهداران علاوه بر خدمت رسانی به مسافران در محورهای بین شهری در حال بازگشایی راه ارتباطی ۴۰ روستای دیگر هستند.
به گفته مدرس گرجی، راهداران در یک روز گذشته یک هزار تن ماسه و نمک برای تسهیل رفت و آمد مسافران استفاده کرده و همچنین به ۳۰ دستگاه نقلیه و ۴۰ مسافر گرفتار در برف امداد رسانی کرده اند.
وی افزود: هم اکنون ۷۰۰ مامور راهدار در ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار در حال ارایه خدمت به رانندگان در هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شبکه راهداری شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون کولاک بسیاری از محورهای استان را درگیر کرده است گفت: رانندگانی که قصد تردد در راه های ارتباطی کردستان را دارند، با به همراه داشتن زنجیر چرخ و آموزش استفاده از آن، لوازم ایمنی و خوراک و لباس گرم به سفر در فصل زمستان اقدام کنند.
براساس آمارها در استان کردستان ۱۶منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
در فصول سرد سال و به هنگام بارش برف و کولاک، تردد در جاده های ارتباطی استان بویژه در چهار شهرستان بانه، سقز، مریوان و سنندج که شهرستان های برف گیر و کولاک خیز هستند با مشکل انجام می شود.

 

57429051سقوط بهمن در آذربایجان‌غربی حادثه آفرید

ایسنا- آذربایجان غربی: سقوط بهمن بار دیگر در آذربایجان‌غربی حادثه آفرید.

رضا مسافر؛ معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دیروز(یکشنبه دهم بهمن‌ماه) طی تماس‌هایی که از طریق سپاه منطقه چالدران با نیروهای امدادی هلال‌احمر گرفته شد خبر از سقوط بهمن در این منطقه و مفقود شدن یک نفر می‌داد.

وی گفت: دیروز دو تیم امدادی از شهرستان ماکو و چالدران برای جست‌وجو عازم منطقه شدند که به‌علت کولاک شدید در منطقه مجبور به ترک و بازگشت از منطقه حوالی ساعت ۹ شب شدند.

مسافر یادآور شد: نیروهای امداد و نجات صبح امروز عملیات را برای جست‌وجو ادامه دادند و حدود ساعت ۹ و نیم موفق شدند فرد مفقود را پیدا کنند که متأسفانه جان باخته بود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: جان باخته برای شکار به این منطقه رفته بود که با سقوط بهمن زیر برف گرفتار شده بود.

وی با اشاره به حادثه سقوط بهمن در سردشت به ارائه آخرین آمار از این حادثه پرداخت و خاطرنشان کرد: ۱۶ نفر در این حادثه گرفتار شده بودند که ۶ نفر به بیمارستان انتقال یافته، ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۴ نفر نیز فوت کردند.

 

139511100041314279827044فوت شهروند زاهدانی در پی “سقوط تجهیزات پزشکی” در اتاق عمل

تسنیم- زاهدان: بیمار زاهدانی که برای انجام عمل “آب مروارید” چشم به یک از کلینیک‌‌های جراحی محدود شهرستان زاهدان مراجعه کرده بود، در پی سقوط چراغ سقفی اتاق عمل و عدم درمان به موقع جان خود را از دست داد.

اول دی‌ماه یک بیمار زاهدانی که برای انجام عمل “آب مروارید” چشم به یکی از کلینیک‌‌های جراحی محدود شهرستان زاهدان مراجعه می‌کند، کنده‌شدن چراغ اتاق عمل (چراغ سیالتیک) و سقوط آن روی بیمار از ارتفاع حدود سه متری پیش از آغاز عمل و در هنگامی که منتظر شروع عمل بوده، سبب صدمه دیدن وی می‌شود.

بر اثر این سانحه و در اثر شدت ضربه بیمار از حال می‌رود که در ادامه و پس از رسیدگی پرسنل اتاق عمل، این فرد دوباره هوشیاری خود را به‌دست می‌آورد؛ که بر اثر همین سانحه دو تن از پرسنل اتاق عمل نیز از ناحیه دست مورد آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرند.

اتفاقات عجیب این مرکز چشم پزشکی اما به همین جا ختم نمی‌شود، چراکه بنا بر اظهارات فرزند وی که از پدر مرحومش نقل می‌کند، وقتی بیمار به دلیل جراحت و درد درخواست عدم ادامه روند جراحی را داشته، پزشک در کمال ناباوری اقدام به بیهوشی و ادامه روند جراحی چشم می‌کند.

فرزند این بیمار اظهار داشت: همراه پدر من بیمار دیگری با بیماری چشمی مشابه حضور داشت که او نیز تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه عملش به اتمام رسید ولی پدر من حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه در اتاق عمل بود. طبق بررسی‌هایی که ما داشتیم مدت معمول جراحی “آب مروارید” حدود ۳۰ دقیقه است و مدت طولانی حضور پدر من در اتاق عمل جای سئوال دارد.

فرزند این بیمار خاطرنشان کرد: وقتی پدرم پس از انجام عمل و کسب هوشیاری اطرافیان خود را از این حادثه و درد قسمت شکم مطلع کرد، پرسنل کلینیک این اتفاق را تکذیب کرده و گفتند که وی در حال هذیان‌گویی است اما پس از چندی به دلیل هوشیاری بیمار و وجود آثار ضربه روی بدن وی به وقوع حادثه سقوط چراغ اعتراف کردند.

این بیمار که تنها دردی سطحی در ناحیه شکم حس می‌کرده و در سونوگرافی به عمل آمده از وی مشکلی نداشته همان شب مرخص می‌شود. در ادامه نیز مسئولان کلینیک و شرکت واردکننده چراغ اتاق عمل جهت عیادت و دلجویی به منزل این بیمار مراجعه می‌کنند.

ماجرا اما به همین جا ختم نمی‌شود و پس از چند روز فرد بیمار به‌دلیل دردی که در ناحیه شکم احساس می‌کرده به پزشک مراجعه می‌کند که متخصصان متوجه ضربه به روده‌ها و عفونت شکم می‌شوند و با توجه به وخیم شدن ناگهانی حال بیمار، پزشکان اقدام به عمل جراحی فوری وی در بیمارستان “امام علی(ع)” زاهدان می‌کنند.

فرزند این بیمار اظهار داشت: پدرم در بخش icu بیمارستان “امام علی(ع)” زاهدان بستری شد اما بر اثر گسترده شدن عفونت در بدن و صدمه به سایر قسمت‌ها از جمله کلیه و ریه، ایجاد مشکل در علائم حیاتی و وخامت وضعیت وی با توصیه پزشکان بیمارستان و اصرار خانواده، به تهران اعزام شد اما ساعاتی پس از رسیدن به تهران در ۲۵ دی‌ماه و پس از تحمل بیش از ۱۲ روز کما و رنج ناشی از صدمه ذکر شده، جان خود را از دست داد.

وی افزود: مسئولان “مرکز جراحی م . آ” و شرکت “ف. ت.” که شرکت واردکننده و نصاب این نوع چراغ اتاق عمل از کشور آلمان است در رابطه با چراغ‌های ذکر شده اعلام کرده‌اند که این چراغ از قسمت پرسی که در کشور آلمان انجام شده جدا شده و سقوط کرده و سقوط آن مربوط به نحوه نصب نیست. طبق پرس و جویی که ما انجام دادیم از این نوع چراغ ۸۰ دستگاه در کلینیک‌ها مختلف سطح کشور راه‌اندازی شده که ممکن است برای دیگر هموطنان مشکلات مشابه پدر من ایجاد کند.

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با این سانحه و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از این سانحه بی‌اطلاع هستم و این مسئله را باید از رئیس یا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جویا شوید.

این صحبت‌های عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حالی بیان شده که یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری “عصر هامون” درباره سانحه فوق از بار مسئولیت شانه خالی کرده و با اشاره به خصوصی بودن این کلینیک اعلام کرده: مقصر این اتفاق پزشک معالج نبوده و شرکتی که تجهیزات پزشکی را نصب کرده به درستی این کار را انجام نداده و با توجه به خصوصی بودن این شرکت، خودش باید پاسخگوی این اتفاق باشد.

 

13920922000358_PhotoAدستگیری کودک‌ربایان در سراوان

فارس- زاهدان: جانشین فرمانده انتظامی سراوان از عملیات موفقیت‌آمیز ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در شناسایی و دستگیری عاملان آدم‌ربایی خبر داد.

مراد امیری گفت: در پی کسب اطلاع از وقوع یک فقره آدم‌ربایی و ربوده شدن پسربچه ۱۲ ساله در سراوان تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی برای شناسایی متهمان و آزادی گروگان تشکیل و بلافاصله کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به شناخت کامل مأموران از جغرافیای محل وقوع جرم و تحقیق و بررسی مشخص شد، علت و انگیزه این آدم‌ربایی اختلافات شخصی و مالی بوده است.

امیری تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده و با به‌کارگیری کلیه امکانات، موفق شدند هویت و مخفیگاه عاملان این آدم‌ربایی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دو متهم را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سراوان با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابی خود مبنی بر اختلافات مالی، خاطرنشان کرد: پلیس اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی آسایش شهروندان را بر هم زنند و در صورت بروز هرگونه اقدام غیرقانونی با هنجارشکنان برخورد قاطعی خواهد شد.

 

IMAGE11485774854013۲ کشته و۴ مجروح بر اثر سرعت غير مجاز

پایگاه خبری ناجا- آذربایجان شرقی: فرمانده انتظامي شهرستان “بستان آباد” گفت: بر اثر برخورد يک دستگاه پژو ۴۰۵ با يک دستگاه تريلر در داخل تونل “شيبلي” ۲ نفر در دم فوت کردند و ۴ نفر ديگر مصدوم و به بيمارستان انتقال داده شدند.

سرهنگ سياوش عليفام  گفت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰مبني بر وقوع تصادف در آزاد راه “تبريزـ بستان آباد “، در داخل تونل “شيبلي” بلافاصله ماموران پليس راه به همراه گشت کلانتري جهت بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وي با بيان اينکه در بررسي اوليه مشخص شد؛ يک دستگاه خودروي سواري پژو ۴۰۵ با يک دستگاه تريلر در داخل تونل برخورد کرده است، افزود: دو نفر از جمله راننده و يکي ازسرنشينان سواري پژو دردم فوت کردند و چهار نفر از سرنشينان آن مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند.
اين مقام انتظامي اضافه کرد: برابر اعلام کارشناس پليس راه، علت اين حادثه تخطي از سرعت مطمئنه وعدم رعايت فاصله طولي و خواب آلودگي راننده پژو در جاده لغزنده، گزارش شده است.
عليفام توصيه کرد: با توجه به شروع طرح ترافيکي زمستاني و بارش نزولات آسماني و لغزنده بودن جاده ها ، رانندگان از عجله و شتاب بي مورد پرهيز کرده و سرعت مطمئنه را رعايت کنند.