هلاکت سه شرورمسلح درخراسان رضوی/ افتتاح ۱۵۵ پروژه برق‌رسانی در خراسان جنوبی/ ۴۳۰۰ خانوار عشایری اردبیل بیمه شدند
هلاکت سه شرورمسلح درخراسان رضوی/ افتتاح ۱۵۵ پروژه برق‌رسانی در خراسان جنوبی/ ۴۳۰۰ خانوار عشایری اردبیل بیمه شدند

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۱۲

82408733-71369298هلاکت سه شرورمسلح درخراسان رضوی

ایرنا- خراسان رضوی: فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد از به هلاکت رسیدن سه نفر از اشرار و قاچاقچیان مسلح در مرزهای شرقی این شهرستان در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: این افراد روز دوشنبه در جریان یک درگیری کشته شدند.

سرهنگ مجید پویان افزود: با تلاش نیروهای غیور هنگ مرزی تایباد و با به کنترل در آوردن تمامی حوزه های استحفاظی این هنگ، این اشرار به هلاکت رسیدند.
وی اظهار کرد: از این قاچاقچیان بیش از۸۷ کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین فشرده، حشیش، شیشه و تریاک که داخل پنج کوله پشتی جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
فرماندهی هنگ مرزی تایباد گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر یک تن و ۷۰۰کیلوگرم انواع مواد مخدر از اشرار و سوداگران مرگ در حوزه استحفاظی تایباد کشف و ضبط شده که بیش از ۹۰درصد آن از نوع هروئین بوده است.
سرهنگ پویان افزود: پارسال نیز ۲تن و ۴۳۰کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرز تایباد کشف و ضبط شد.
وی گفت:در حال حاضر مرزهای این شهرستان یکی از امن ترین مرزها در سطح کشور محسوب می شود و با اقتدار نیروهای مرزبانی و با تمامی تجهیزات الکترونیکی هر گونه تجاوز بیگانگان را به داخل خاک کشور خنثی می کنیم.
استان خراسان رضوی ۳۰۰ کیلومتر و شهرستان تایباد ۹۰کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

 

3793771_951جزئیات قتل مرد مزاحم با شلیک گلوله

خبرآنلاین- فارس: «خبرجنوب» نوشت: «مرد غریبه برای مادرم مزاحمت ایجاد کرده بود و من هم نقشه قتلش را کشیدم».

این اظهارات مردی است که مرد دیگری را به قتل رسانده و پس از ۱۰ سال فرار به تازگی دستگیر شده است. او نزد بازپرس پرونده جزئیات بیشتری از این جنایت را شرح داد.
شامگاه یکی از روزهای سال ۸۵خانواده مردي به پليس آگاهي رفتند و از ناپديد شدن او خبر دادند.
اين مرد صبح آن روز سوار بر خودرواش از خانه بيرون رفته و ديگر هيچكس وي را نديده بود. با اين حال تلاشها براي يافتن وي ادامه يافت تا اينكه چند روز بعد كارآگاهان توانستند به نخستين سرنخ دست يابند.
شواهد بهدست آمده حاكي از آن بود كه مرد گمشده با فردی چند مرتبه تماس گرفته و ممكن است او از سرنوشت وي باخبر باشد. در چنين شرايطي اين مرد تحت نظر گرفته شد و درحاليكه چند روز از ناپديدشدن مرد جوان ميگذشت، ماموران توانستند به سرنخ هایی برسند که حکایت از این داشت نامبرده به قتل رسیده است در نهایت با انجام تحقیقات گسترده جسد قربانی در حالی که با اصابت گلوله به قتل رسیده بود کشف شد. بدین ترتیب مسیر تحقیقات ماموران وارد مرحله تازه ای شد.
در ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل ادامه داشت تا اینکه ماموران باخبر شدند متهم پس از ارتکاب جنایت به کوههای اطراف جهرم گریخته است در حالی که اقدامات پلیس برای دستگیری وی ادامه داشت ماموران با گذشت ۱۰ سال از وقوع این جنایت توانستند مخفیگاه وی را شناسایی و برای دستگیری وی وارد عمل شوند. روز دستگیری متهم که متوجه موضوع شده بود از مخفیگاه خود با وجود هشدارهای پلیس برای تسلیم شدن به سوي ماموران تیراندازی کرد و این موضوع باعث درگیری ماموران با این شرور شد و در نهایت پس از چندین ساعت درگیری متهم به دام افتاد.وی در همان تحقيقات مقدماتي اعتراف كرد كه مرد جوان را به قتل رسانده و جسدش را درگوشه ای رها كرده است.
با آغاز بازجويي ها از متهم، معلوم شد نقشه اين جنايت را از مدتي قبل طراحي كرده بود. مرد جوان گفت: : من و مقتول همدیگر را از مدتها قبل می شناختیم. نمی دانم که چرا فکر می کردم او برای مادرم مزاحمت ایجاد کرده است.
به خاطر همین عصباني بودم و تصميم گرفتم از او انتقام بگيرم. به همین دلیل روز حادثه با قصد و نیبت قبلی با کلت کمری به سمتش شلیک کرده و پس از اطمینان از قتل متواری شدم.این متهم هم اکنون در بازداشت بسر می برد و تحقیقات در خصوص زوایای پنهان این جنایت ادامه دارد.

 

13930602000045_PhotoAافتتاح ۱۵۵ پروژه برق‌رسانی در خراسان جنوبی

فارس- خراسان جنوبی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۱۵۵ پروژه در دهه فجر امسال در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح می‌شود و ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رقم ریالی این پروژه‌ها است.

محمدابراهیم شرکاء صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت توزیع برق بخشی از صنعت برق بوده و در واقع صنعت برق شامل سه بخش تولید، انتقال و توزیع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: ارتباط مستقیم با مشترکین در بخش توزیع نیروی برق انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی قریب به ۱۸ هزار کیلومتر شبکه برق وجود دارد و شرکت توزیع برق استان در حوزه فعالیت خود ۱۱ شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شرکاء افزود: به دلیل اینکه خراسان جنوبی از جمله استان‌های وسیع کشور است و پراکندگی بالایی دارد، شبکه برق این استان نیز گسترده‌ بوده و نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان داشت: تعداد مشترکین برق استان ۳۴۰ هزار مورد هستند و یک‌هزار و ۵۹۲ روستا در استان از نعمت برق برخوردارند و تعداد خانوار روستایی برق‌دار ۱۲۵ هزار خانوار است.

وی افزود: دو شاخص مهم که در سنجش وضعیت برق در هر منطقه مطرح بوده شامل تلفات انرژی و خاموشی است، همچنین خوشبختانه در خراسان جنوبی علی‌رغم وسعت شبکه میزان اتلاف و پرت انرژی ۷٫۳ درصد بوده که این میزان اتلاف انرژی پایین‌تر از میانگین کشوری که ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تأکید کرد: در زمینه خاموشی نیز در سطح خراسان جنوبی خاموشی‌ها بسیار ناچیز بوده‌ و فقط در زمان‌های حوادث غیرمترقبه ممکن است خاموشی در استان پیش آید.

وی در زمینه افتتاح پروژه‌های دهه فجر گفت: تعداد ۱۵۵ پروژه در دهه فجر امسال در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح می‌شود و ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رقم ریالی این پروژه‌ها است.

شرکاء اضافه کرد: در ایام دهه فجر امسال ۱۳۰ کیلومتر شبکه برق و ۱۰۰ دستگاه ترانس افتتاح می‌شود، همچنین ۱۳ روستا نیز از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

 

 

57429527افتتاح ۱۹۹۴ پروژه لرستان در دهه فجر

ایسنا- لرستان: ‌استاندار لرستان از افتتاح ۱۹۹۴ پروژه استان در دهه فجر خبر داد.

هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر و یاد امام و شهدای انقلاب به پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام اشاره کرد و افزود: امسال ۱۹۹۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۸۹ میلیارد تومان همزمان با فرا رسیدن بهار انقلاب در استان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی ۲۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۱ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها با سهم ۵۳ درصد مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده که ۱۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار آنها است.

بازوند، بیشترین حجم کلنگ‌زنی را نیز مربوط به وزارت نیرو دانست و گفت: این مقدار با ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۸۸ درصد سهم را به خود اختصاص داده است.

استاندار لرستان ادامه داد: در شهرستان دورود ۷۸ پروژه، خرم‌آباد ۴۱۱، کوهدشت ۹۸، سلسله ۱۰۹، الیگودرز ۱۹۵، پلدختر ۷۸، دلفان ۲۰۷، دوره چگنی ۸۷، بروجرد ۱۷۷، ازنا ۸۳ و رومشکان ۲۴ پروژه را داریم. همچنین ۴۷۷ پروژه به صورت شناور هستند.

وی با بیان اینکه برای توسعه عنوان محرومیت را به کار بردن لفظ خوبی نیست، افزود: درست است که بیش از ۲۵ سال پیش کارهای حال را باید انجام می‌دادیم اما بردن نام لرستان به عنوان استان محروم زیبنده نیست و می‌تواند منجر به بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران شود.

استاندار لرستان ادامه داد: در سال ۹۰، صد میلیارد تومان، ۹۱ چیزی به استان داده نشد، ۹۲ حدود ۴۹ میلیارد و ۹۳ حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از این محل به لرستان تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ این قانون به قانون متوازن تغییر داده شد و آن را به ۳ درصد افزایش دادند، گفت: در سال ۹۴ حدود ۲۷۰و امسال ۴۰۴ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد و برای سال ۹۶، ۴۰۴ میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود که به ۴۲۴ میلیارد افزایش پیدا کرد.

بازوند به رتبه پنجم استان در اعتبار توازن اشاره کرد و ادامه داد: می‌گویند برای اینکه وضعیت استان را خوب جلوه می‌دهید به بحث بیکاری در استان رسیدگی نمی‌شود و این ادعا در حالیست که آمار بیکاری را مرکز آمار و تعیین بودجه را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان می‌کند و ارتباطی به هم ندارند.

استاندار لرستان گفت: من هم اذعان دارم که یکی از چالش‌های استان موضوع بیکاری است و در ملاقات عمومی‌ها رنج خانواده‌ها را به شخصه می‌بینم.

وی اضافه کرد: از سال ۷۵ تا ۹۳ رتبه اول تا سوم بیکاری را در کشور داشته‌ایم که سال گذشته به رتبه پنجم رسیده‌ایم. اگر بخواهیم به رتبه ۱۴ برسیم باید ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کنیم و برای ایجاد یک شغل ۹۰ میلیون تومان نیاز داریم و این کار بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست.

بازوند با اشاره به نیروگاه نیز بیان کرد: تنها استانی بودیم که نیروگاه نداشتیم و از ۱۰ سال پیش قرار بود راه‌اندازی شود، اما کاری انجام نشده بود. با پیگیری‌های انجام شده قرار شد این پروژه در استان ایجاد و با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات راه‌اندازی شود.

استاندار لرستان گفت: در برنامه ششم توسعه قرار است ۲۵ هزار مگاوات برق در کشور تولید شود که هزار مگاوات آن به استان با ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داده شد.

وی ادامه داد: در نهایت با پیگیری‌هایی که شد ۲۰۰۰ مگاوات برای استان نهایی شد که هزار مگاوات را دولت و مابقی را بخش خصوصی تولید خواهد کرد.

بازوند با اشاره به گازرسانی‌ها در استان اظهار کرد: تا سال ۹۱ حدود ۳۲۷ روستا گازدار بودند که حال به ۹۵۷ مورد رسیده‌اند.

استاندار لرستان از افتتاح ۱۵۰ روستا و کلنگ‌زنی ۲۰۷ مورد دیگر در سفر مدیرعامل گاز کشور طی چهارشنبه همین هفته خبر داد و گفت: در همین سه سال اخیر ۵۰۳ روستا و چند شهر گازدار شده‌اند.

 

 

139510281130026099715104۴۳۰۰ خانوار عشایری اردبیل بیمه شدند

تسنیم- اردبیل: مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: در مدت ۹ ماه امسال ۴۳۰۰ خانوار عشایری در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفتند.

قادر هنرمند صبح امروز در جلسه بررسی فعالیت‌های امور عشایر استان اردبیل اظهار داشت: در مدت ۹ ماه امسال ۴ هزار و ۳۲۷ خانوار عشایری در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفتندو ما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا این قشر زحمت‌کش و تلاشگر از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن ایام شکوهمند دهه فجر گزارشات ۹ ماهه از عملکرد این مجموعه در زمینه خدمات‌رسانی به عشایر بررسی شد تا بتوانیم از این طریق مشکلات و مطالبات این قشر را شناسایی و برای رفع آنان تلاش کنیم که در این راستا نیازمند حمایت و همکاری همه‌جانبه مسئولان و همکاران مربوطه هستیم.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: علاوه بر تحت پوشش قرار دادن خانوار عشایر استان اردبیل به تعداد ۱۹ هزار ۷۰۰ راس دام عشایری نیز در طول این مدت بیمه شده‌اند که این آمار در مقایسه با سالهای گذشته افزایش قابل توجه و چشم‌گیری داشته است که نشان از ترویج مطلوب فرهنگ بیمه در بین قشر عشایر است.

هنرمند بیان کرد: علاوه بر تحت پوشش قرار دادن بیمه تامین اجتماعی در مدت ۹ ماهه امسال، آب‌رسانی سیار به مقدار ۲۰ هزار متر مکعب، توزیع کپسول گاز به تعداد ۵ هزار و ۴۶۱ سیلندر در بین عشایر استان اردبیل و توزیع ۸ هزار و ۷۵۵ تن نهاده‌های دامی در بین این افراد از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در این راستا پیاده‌سازی شده است.