محرومیت روسیه از پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ قطعی شد
محرومیت روسیه از پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ قطعی شد

محرومیت تیم پارالمپیک روسیه از شرکت در بازی های زمستانی پیونگ جانگ قطعی است و ورزشکاران روس دیگر نمی توانند در رقابت های رده بندی این بازی ها شرکت کنند.

به گزارش یوپنا، کمیته بین المللی پارالمپیک در بیانیه ای اعلام کرد: محرومیت تیم پارالمپیک روسیه از شرکت در بازی های زمستانی پیونگ جانگ قطعی است و ورزشکاران روس دیگر نمی توانند در رقابت های رده بندی این بازی ها شرکت کنند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه با انتشار این بیانیه، اعلام کرد: بخش اجرایی کمیته بین المللی پارالمپیک به این وسیله درخواست تجدیدنظر با هدف لغو محرومیت روسیه را از شرکت در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۸ رد کرد.
کمیته پارالمپیک روسیه نیز در واکنش به این موضوع، اعلام کرده است: ورزشکاران روس برای شرکت در بازی های زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ جانگ آماده می شوند و از حقوق ورزشکاران روسیه در این زمینه همچنان دفاع خواهد شد.
در بیانیه تاکید شده است: فقط افراد مسئول نقض قوانین ضددوپینگ در روسیه باید مجازات شوند، زیرا هیچ نظام دولتی برای حمایت از استفاده از موادنیروزا در این کشور وجود ندارد.
پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ جانگ اسفندماه ۹۷ و پس از بازی های المپیک زمستانی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، روسیه افزون بر محرومیت کامل پارالمپیکی اعلام شده، در المپیک ریو ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۰ ورزشکار محروم شده دوپینگی داشت که از جمله شامل تیم های مدال آور دو و میدانی زنان و مردان و وزنه برداری نیز می شد.
براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با ۱۴۸ مورد تایید شده نقض مقررات برای سال ۲۰۱۴ در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با ۱۲۳ و هند با ۹۶ مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند