تولید نانو ماسک درمان آکنه از جلبک‌های خلیج فارس
تولید نانو ماسک درمان آکنه از جلبک‌های خلیج فارس

پژوهشگر جوان ایرانی و مدرس دانشگاه پیام نور موفق به تولید نانو ماسکی از جلبک‌های دریایی خلیج فارس شد که نتایج موفقیت آمیزی در بازسازی پوست و درمان آکنه و لکه های پوستی داشته است.

پژوهشگر جوان ایرانی و مدرس دانشگاه پیام نور موفق به تولید نانو ماسکی از جلبک‌های دریایی خلیج فارس شد که نتایج موفقیت آمیزی در بازسازی پوست و درمان آکنه و لکه های پوستی داشته است.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، فاطمه عیدی که دانش آموخته رشته شیلات از دانشگاه هرمزگان است، از سال ۱۳۸۰ تاکنون فعالیت زیادی در زمینه شناسایی، تکثیر، رشد و پرورش و فرآوری گیاهان دریایی حوزه خلیج فارس انجام داده است و سه ثبت پتنت در این حوزه دارد.
وی درباره آخرین محصول فناورانه دانش بنیان خود که در اولین ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی در دانشگاه امیر کبیر رتبه سوم را کسب کرد، گفت: این نانو ماسک یک محصول کاملا تولید داخل و ۱۰۰ درصد ارگانیک است که از جلبک های خلیج فارس تهیه شده و به عنوان مکمل تغذیه ای پوست عمل می کند.
عیدی افزود: این محصول با نفوذ به لایه های عمقی پوست، رطوبت لازم را برای سلول های پوست فراهم می کند و موجب از بین رفتن چین و چروک و خطوط پوست می شود.
وی با بیان این که آزمایش های بالینی روی ۱۰۰ بیمار طی سه سال گذشته صورت گرفته است، گفت: نتایج استفاده از این نانوماسک طبیعی در درمان آکنه، جای جوش و اثر زخم های پوستی بیماران بسیار رضایت بخش بود و منجر به بازسازی پوست های آسیب دیده در مدت زمان بسیار کوتاه شد.
این محقق جوان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، یک خانم ۲۷ ساله از خوزستان دچار آکنه های شدید پوستی بود و پزشک متخصص پوست برای درمان وی، قرص راکوتان تجویز کرده بود که مصرف راکوتان، جوش ها را از بین برد، اما زخم های اسکار و آثار عمیق جوش بر پوست صورت وی باقی مانده بود و پزشک نیز استفاده از لیزر را تنها راه چاره برای رفع این لکه ها و خلل و فرج پوست می دانست.
وی ادامه داد: این بیمار یکی از ۱۰۰ مراجعه کننده ای بود که تحت درمان با ماسک جلبک های دریایی خلیج فارس قرار گرفت و بعد از چهار هفته، شاهد بازسازی پوست و توقف روند جوش زدن پوست وی بودیم به طوری که بدون نیاز به لیزر، فرو رفتگی های پوست وی کاملا صاف شد.
عیدی با یادآوری این که تولید این محصول بهداشتی اکنون با مدیریت پارک علم و فناوری هرمزگان و دانشگاه پیام نور هرمزگان در دست تولید است، ابراز امیدواری کرد با صدور مجوزهای نهایی، تولید این نانوماسک وارد مرحله تجاری شود.
مراسم پایانی اولین رویداد ملی ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی، شامگاه دوشنبه با ارائه ۸ طرح راه یافته به این مرحله از میان ۷۰ ایده ارسالی به دبیرخانه ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حضور هیات داوران و مخاطبان برگزار شد.