نوبخت: نابرابری در حقوق بازنشستگان رفع می شود
نوبخت: نابرابری در حقوق بازنشستگان رفع می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص یک هزار میلیارد تومان بودجه در سال ۹۶ برای رفع نابرابری دریافتی بازنشستگان خبر داد .

به گزارش یوپنا، محمدباقر نوبخت جمعه شب در نشست خبری در اصفهان درباره افزایش پرداختی به بازنشستگان افزود: افرادی که از یک و نیم میلیون تومان کمتر دریافتی داشته اند حقوق آنان نیز به صورت پلکانی تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: همچنین امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای افرادی که پاداش از سنوات گذشته دریافت نکرده‌ بودند و عمدتا در آموزش پرورش فعالیت داشتند، تخصیص و پرداخت شده است.
نوبخت در رابطه با حمایت از طرحهای زیست محیطی اضافه کرد: در راستای حل مشکلات آلودگی هوا، طرح کاهش آلاینده ها از طریق نوسازی خودروهای فرسوده و حمل و نقل عمومی به اجرا گذاشته شده و بر همین مبنا طرح جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده را اعلام کردیم که بخشی از آن نیز محقق شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در قالب برنامه ششم توسعه ، برای سال آینده در ۴ اولویت مهم شامل آب، محیط زیست ، فاضلاب و شبکه حمل و نقل ریلی ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتباردر نظر گرفته شده است .
وی با تشریح سفر خود به اصفهان، طرح های افتتاح شده طی دو روز سفر خود به اصفهان را مهم و زیر بنایی توصیف کرد و افزود: به روز کردن خطوط داده تلفن همراه با فناوری ۴G که ظرفیت بسیاری برای تلفن همراه فراهم می‌ کند، همچنین طرح اتصال خانه‌ها به شبکه فیبر نوری را از جمله این طرحها ذکر کرد.
نوبخت اضافه کرد: طرحهای بازسازی و نوسازی بیش از ۱۰۰ کیلومتر خطوط ریلی و بهره برداری از طرح های گازرسانی و بهره برداری از دو طرح زیست محیطی را از طرح مهم و اثر گذار توصیف کرد.
معاون ریاست جمهوری فعال کردن واحدهای تولیدی غیر دولتی و توجه به پروژه‌های عمرانی را دو رویکرد دولت در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی و ۲ مسیر اصلی برای رشد و پیشرفت اقتصادی عنوان کرد .
نوبخت با تشریح عملکرد دولت در این زمینه گفت : امسال در استان اصفهان ۸۹۱ واحد تولیدی ۶۸۸ میلیارد تومان از طریق فرایند اخذ تسهیلات، تسهیلات مورد نظر خود دریافت کرده‌ اند و بخشی دیگر بطور مستقیم از طریق بانکها موفق به جذب سرمایه و تسهیلات شدند و در مجموع می توان اعلام کرد که یکهزار و ۴۹۸ میلیارد تومان تسهیلات به استان اصفهان ارائه شده است .
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای طرح‌ های عمرانی این استان حدود ۵۹۰ میلیارد تومان نیاز بود، تصریح کرد: ۴۰۱ میلیارد تومان از مبلغ کلی تخصیص داده شد، همچنین از محل مصوبات سفر رئیس ‌جمهوری در سال ۹۳ نیز برای ۳۸ طرح و پروژه دیگر حدود ۶۹۵ میلیارد تومان مصوب شده بود که این مبلغ ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.
به گفته نوبخت، برای بخش واحدهای تولیدی غیردولتی نیز از خزانه عمومی نیز تسهیلات ارائه شده است .
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حمایت از اجرای طرحهای آبی در استان اصفهان نیز گفت: درباره موضوع آب استان تصمیماتی اتخاذ شده و همچنین طرح ۹ ماده ای احیای زایند رود توسط استاندار و همچنین سازمان برنامه و بودجه به خوبی دنبال می شود.
وی همچنین درباره قطار شهری اصفهان نیز تصریح کرد: براساس آنچه در قانون آمده سهم مالی دولت برای راه اندازی قطار شهری، ۵۰ درصد است و آنچه شهرداری تحت عنوان مطالبات داشته نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان بود که پس از پیگیری‌، سازمان برنامه و بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داد.
معاون رئیس جمهوری درباره سالن اجلاس اصفهان نیز خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز برای سالن اجلاس اصفهان در نظر گرفته و شهرداری نیز قول داده که این مجموعه اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری برسد.
وی در ارتباط با نیروگاه های خورشیدی نیز گفت: استقبال برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در شرق و جنوب اصفهان بسیار زیاد است به همین دلیل برای تامین ۴۲۰ مگا وات برق در این خطه، ۳ شرکت آلمانی و ایتالیایی برای سرمایه‌ گذاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده ‌اند، دو مورد دیگر بجز این سه شرکت نیز بدلیل کاهش قیمت برق، برای همکاری در این طرح انصراف دادند.
نوبخت درباره اقدام ها و طرحهای زیست محیطی نیز اظهار کرد: یکی از طرحهایی که امروز افتتاح شد در همین ارتباط بود، براساس این طرح همه ضایعات خطرناک به مواد قابل استفاده در امر ساختمان سازی و بتن تبدیل می‌ شود، همچنین دیگر اقداماتی که اداره کل محیط زیست استان به آنها اشاره کرد، بسیار قابل توجه و مناسب بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با مشکلات خشکسالی و عدم کشت دائم کشاورزان شرق اصفهان نیز خاطرنشان کرد: ۴ موضوع مهم را در برنامه ششم در نظر گرفته ‌ایم، وضع آب همه استان‌ ها مشخص بوده و برای استان‌ هایی که دارای تنش آبی هستند بطور ویژه برنامه ریزی کردیم از جمله شرق اصفهان بودجه ای ویژه در نظر گرفته شد .
سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه ششم توسعه برنامه ‌ای ملی است، گفت: تنها برشی که در این برنامه وجود دارد برش بخشی است، برای مثال گفته ‌ایم در سطح ملی رشد ۸ درصدی می‌ خواهیم و برای اینکه به رشد ۸ درصدی برسیم ۵ درصد کشاورزی باید رشد کند ۹ درصد صنعت با رشد روبه رو شود، اما اعلام نکرده ایم که استان‌ها چه تکلیفی در این شاخص دارند، بنابراین این برنامه با توجه به مطالعات آمایش سرزمین در هر استان تصویب خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری همچنین رشد اقتصادی امسال بدون احتساب افزایش فروش نفت را ۴٫۵ درصد اعلام کرد.
وی درباره مصوبه‌ های آب در صندوق توسعه ملی در بخش داخلی و بین‌ المللی گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای آب رسانی روستایی در نظر گرفته شده است.
محمدباقر نوبخت، عصر پنجشنبه برای افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی وارد اصفهان شد و در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال استاندار و مسئولان محلی قرار گرفت.
چند پروژه راه آهن استان اصفهان با اعتبار ۱۳۹ میلیارد تومان و طرح توسعه شرکت صنایع چدن در نجف آباد اصفهان از جمله طرحهایی بود که با حضور وی افتتاح شد.
همچنین بهره برداری از بزرگترین مرکز ویژه مدیریت پسماند صنعتی کشور در مرکز کوهپایه اصفهان با حضور نوبخت آغاز شد.
این شرکت به عنوان بزرگترین مرکز مدیریت پسماندهای صنعتی ویژه ی کشور و جزو مراکز بزرگ مدیریت پسماند صنعتی در دنیاست که توانایی امحای۲۶۰ تن انواع پسماند صنعتی در طول یک روز را دارد.
وی جمعه شب در شورای اداری استان و همچنین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه حضور یافت./ایرنا