ایستگاه متروی هروی تهران افتتاح شد
ایستگاه متروی هروی تهران افتتاح شد

آئین بهره برداری از ایستگاه مترو هروی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه و احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری افتتاح شد.

به گزارش یوپنا، آئین بهره برداری از ایستگاه مترو هروی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه و احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری افتتاح شد.
ایستگاه متروی درهروی خیابان وفامنش انتهای خیابان جمالی غربی جنب اتوبان صیاد
ایستگاه حسین آباد با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع دارای ۱۰ دستگاه پله برقی است.
در مراحل ساخت این ایستگاه مترو چهار هزار تن آرماتوربندی، ۳۲ هزار مترمکعب بتن، ۲۸ هزار مترمربع قالب بندی به کار رفته است.
خط سه مترو تهران به طول ۳۷ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق این کلانشهر متصل می کند.
این خط مترو از ایستگاه شهرک قائم در شمال شرق آغاز و در ایستگاه آزادگان واقع در جنوب غرب پایتخت به پایان می رسد.
این خط با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم تهران (مانند میدان راه آهن، میدان ولیعصر’عج’، تقاطع بهشتی و شریعتی) و تقاطع با خطوط دیگر مترو (با خطوط یک، چهار، شش و هفت) نقش عمده ای در جابجایی مسافران خواهد داشت.
۲ ایستگاه باقیمانده خط سه به ترتیب محلاتی و میدان ارتش تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
عملیات احداث خط سه متروی تهران از سال ۱۳۸۶ در جنوب غرب تهران آغاز شده است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه ولیعصر در آذرماه ۱۳۹۱ و بخش دوم آن از ایستگاه ولیعصر تا آزادگان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.
همچنین در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۴ نیمه شمالی خط از ایستگاه شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه قائم افتتاح شد.
توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمال می شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می شود.
شاخه اول به سمت اقدسیه و شهر قائم ادامه یافته و در نهایت به میدان قائم می رسد و شاخه دوم در طول خیابان نیاوران ادامه یافته و پس از عبور از جنوب پارک نیاوران به ابتدای خیابان شهید باهنر می رسد.
در بخش توسعه جنوب و جنوب غربی این خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند می رسد خط سه مترو در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر (دردست ساختمان) با خط در حال احداث شش، در ایستگاه تئاتر شهر ولیعصر با خط چهار تقاطع دارد.
به گزارش ایرنا، دی ماه امسال ۶۵ دستگاه واگن جدید قطار تولید داخل در خطوط مترو تهران با محوریت خط سه بکار گرفته شد که با این اقدام سرفاصله حرکت قطارها در خط سه از ۱۵ دقیقه به ۹ دقیقه کاهش یافت.
براساس اعلام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه قرار است تا پایان امسال تعداد دیگری واگن قطار به ناوگان ریلی پایتخت افزوده شود./ایرنا