بازنگری ۶۰۰ رشته تحصیلی با قدمت بیش از ۱۰ سال
بازنگری ۶۰۰ رشته تحصیلی با قدمت بیش از ۱۰ سال

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان گلستان سفر کرد.

1486211999-photo-2017-02-04-16-05-57وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان گلستان سفر کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، محمد فرهادی در سفر به استان گلستان گفت: هم اینک ۴ میلیون و ۳۰۰هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

وزیر علوم به طرح آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: همه رشته های تحصیلی که از سال های قبل وجود داشته بررسی شده و سعی داریم به سمت ایجاد و توسعه رشته های جدید و مورد نیاز جامعه در زمینه های مختلف فنی، مهندسی، کشاورزی، علوم تربیتی، علوم انسانی و هنر حرکت کنیم.

فرهادی افزود: سال گذشته ۶۰۰ رشته تحصیلی با قدمت بیش از ۱۰ سال بازنگری شد و امسال نیز رشته های با قدمت ۵ سال به بالا را بازنگری کرده ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر مهارت آموزی دانشجویان گفت : امروز به سمت ایجاد رشته های کارآموزی، کارورزی، عملی، دانشگاه های کارآفرین و فنی و حرفه ای حرکت کرده ایم.

وی تصریح کرد : در راستای همپوشانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، دانشگاه های کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده اند تا بتوانند نیازهای همدیگر را در زمینه تحصیلات عالی دانشگاهی و رشته های مورد نیاز جامعه و منطقه همپوشانی و تامین کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به ضرورت تاسیس رشته های بین رشته ای اشاره کرد و گفت : در سه سال اخیر ۶۰ رشته تحصیلی بین رشته ای تدوین و تصویب شده است.

فرهادی در پایان به وضعیت آموزش عالی در استان گلستان اشاره کرد و گفت : دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری باید رشته های کاربردی در زمینه های کشاورزی، جنگل، صنایع وابسته، گردشگری و غذایی را توسعه داده و از امکانات روز بهره مند شوند.