بررسی افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها
بررسی افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از برگزاری نشست مشترک اعضای این کمیسیون با نمایندگان استانی درباره افزایش تعداد نمایندگان در دوره یازدهم پارلمان خبر داد.

به گزارش یوپنا، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ارائه دو طرح برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس در دوره یازدهم خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس دو طرح، یکی برای افزایش ۴۰ نماینده و دیگری با افزایش ۲۰ نماینده به کمیسیون شوراها ارجاع داده‌اند

وی افزود: طرح‌‌های نمایندگان برای افزایش تعداد نمایندگان پارلمان در دوره بعدی، هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌‌های انتخابیه بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تأکید کرد: قرار است نشست‌هایی با مجامع نمایندگان استانی پیرامون بحث و تبادل‌نظر درباره تعداد و میزان افزایش نمایندگان در دوره یازدهم پارلمان در کمیسیون شوراها برگزار شود.

براساس اصل ۶۴ قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس ۲۷۰ نفر است که طبق همین اصل از قانون اساسی، از تاریخ انتخابات بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نماینده می‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود.

اگر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شود و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند، در دوره یازدهم، تعداد بهارستان‌نشینان در سال ۱۳۹۹ و در دوره بعدی انتخابات مجلس به ۳۳۰ نماینده افزایش می‌یابد.