گردهمایی ائمه جماعات دانشگاههای پیام نور سراسر کشور برگزار شد
گردهمایی ائمه جماعات دانشگاههای پیام نور سراسر کشور برگزار شد

به گزارش یوپنا، گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و گروه معارف دانشگاههای پیام نور کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و با حضور دکتر فراهانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حجت الاسلام محمد صادق جمشیدی راد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، دکتر ابراهیمی و اعضای هیات علمی گروه معارف برگزار شد.

به گزارش یوپنا، گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و گروه معارف دانشگاههای پیام نور کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و با حضور دکتر فراهانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حجت الاسلام محمد صادق جمشیدی راد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، دکتر ابراهیمی و اعضای هیات علمی گروه معارف برگزار شد.

دانشگاه پیام نور در ارتقا سطح فرهنگ عمومی بسیار تاثیر گذار است

رئیس دانشگاه‌ پیام‌نور خراسان رضوی در این گردهمایی که در تالار رازی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از تمامی اقشار جامعه در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند، درخواست داریم برای فرهنگ عمومی و ارتقاء سطح جامعه فعالیت‌هایی صورت گیرد.

دکتر محمدعلی داوریار گفت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی ایران است و با مدیریت صحیح در سال های اخیر توانسته است با تقدیم شهدای دانشجوی مدافع حرم و پیشتازی در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نقش بسزایی در عرصه فرهنگی کشور در کنار علم و آموزش ایفا کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی دارای ۳۰ واحد دانشگاهی، ۴۵ هزار دانشجو، حدود ۸۰۰ عضو هیات علمی و کارمند و در مجموع ۲۰۰۰ مدرس است و افزایش اختیار استانی در حال بررسی است تا با تفویض اختیار به ایشان، دانشگاههای پیام نور استانی بتوانند، هم قدم با سایر دانشگاه‌ها و حتی جلوتر از آن‌ها پیش بروند.

لزوم ارتقای نشریات پژو هشی در حوزه معارف اسلامی کشور

مدیرگروه معارف اسلامی پیام‌نور کشور در این گردهمایی ابراز داشت: نیز در این نشست  اظهار کرد: ما با کمبود مجلات پژوهشی در در حوزه معارف اسلامی مواجه هستیم. در گذشته سه مجله در دانشگاه پیام نور راه‌اندازی کرده‌ایم؛ اما لازم است دوستان دست به قلم شده و مقالاتی ارائه دهند.

دکترسید حسن بطحائی، بیان کرد: ما به دنبال احیای مدیریت، وظایف و شمائل گروه معارف هستیم تا بتوانیم با اعضای علمی و مدیران رابطه داشته باشیم؛ همچنین درصدد منصوب کردن نمایندگانی در استان ها هستیم تا روابط موثرتری با مدیران داشته باشند.

کرسی‌های آزاداندیشی توانایی حل مسائل جامعه را دارند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور نیز در این مراسم گفت: گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار است؛ اما متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد صادق جمشیدی راد، افزود: گروه معارف حتی در زیر مجموعه الهیات و جدول سازمان قرار نگرفته است و اگر نهاد و معارف از یکدیگر جدا باشند فرصتی طلایی از دست رفته و مشکلات عدیده‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه پیام نور یک دانشگاه بین‌المللی اعلام شده است، بیان کرد: اساتید معارف باید گام‌های پسندیده را احراز کنند و در خدمت‌گذاری تلاش زیادی کنند.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: با توجه به تاکید فراوان مقام معظم رهبری در فعال کردن کرسی‌های آزاداندیشی باید بگویم که تنها چهار جلسه برای رفع شبهات دانشجویان کافی نیست. ما باید بدانیم کرسی‌ آزاد اندیشی می‌توانند مسائل جامعه را حل سازند.

نشست صمیمی ائمه جماعات دانشگاههای پیام نور سراسر کشور با آیت الله علم الهدی

نشست صمیمی ائمه جماعات دانشگاههای پیام نور سراسر کشور با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد یکی از برنامه های این گردهمایی بود.

در این نشست که با حضور دکتر محمدعلی داوریار، حجه الاسلام و المسلمین حاج اقای جباریان، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، دکتر شیخ الاسلام، دکتر بطحایی مدیر گروه معارف دانشگاه پیام نور و ائمه جماعات دانشگاههای پیام نور کل کشور برگزار شد،  آیت الله علم الهدی ورود به عرصه سیاست را با سیاست زدگی متفاوت دانست و گفت: طلبه سیاسی و سیاست زده نمی شود اما سیاستمدار می شود و می تواند مسؤولیت سیاسی بر عهده بگیرد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که رسالت اصلی هر طلبه، خدمت به امام زمان(عج) است، افزود: طلبه جوهره ای است که اگر بنا باشد دو سرمایه داشته باشد، یکی از آن ها اخلاص و نوکری برای امام زمان(عج) است و دیگری این که بداند جز خدا هیچ چیز ندارد. طلبه در هر شکل و فضایی باید یادش باشد که در خدمت امام زمان(عج) است. با این نگاه هیچ کاری در جهان نیست که انجام آن برای طلبه غیر ممکن باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما واقعا قبول داریم که خداوند بهشتی آفریده و جزای خیرات را در آن می دهد، پس خدا برای ما کم نخواهد گذاشت و این باورمندی برای شما روحانیان جوان اهمیت بیشتری دارد. اگر این باورمندی بر فکر شما حاکم شد که از خیلی هوس ها و لذت ها بگذرید و محورتان را نوکری امام زمان(عج) قرار دهید، خداوند آن را جبران خواهد کرد و کار شما نیز بهترین اثرگذاری را خواهد داشت.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست حجه الاسلام والمسلمین جباریان رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گزارشی کوتاه در خصوص گردهمایی بزرگ ائمه جماعات دانشگاههای پیام نور سراسر کشور ارائه کرد.