روابط ایران و روسیه نقاط ضعفی دارد؛ ترامپ می خواهد روی این نقاط دست بگذارد / واکنش روسیه: وال استریت کاری جز تنش زایی نمی کند
روابط ایران و روسیه نقاط ضعفی دارد؛ ترامپ می خواهد روی این نقاط دست بگذارد / واکنش روسیه: وال استریت کاری جز تنش زایی نمی کند

دولت رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به دنبال فرصت ها و امکاناتی است تا در همکاری نظامی روسیه و ایران مداخله کند.

Image result for ‫روحانی و پوتین‬‎وال استریت ژورنال نوشت: دولت رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به دنبال فرصت ها و امکاناتی است تا در همکاری نظامی روسیه و ایران مداخله کند.

به گزارش یوپنا، وال استریت ژورنال با استناد به منابعی در کشورهای عربی و اروپایی این خبر را منتشر کرد.

طبق اطلاعات این روزنامه ، واشنگتن امیدوار است نقطه ی پایانی بر درگیری سوریه گذاشته و مبارزه با گروهک تروریستی داعش را تشدید بخشد.

این روزنامه به نقل از منبع خود در کاخ سفید نوشت: «یک نقطه ی ضعف وجود دارد که می توان از این طریق به روابط روسیه و ایران ضربه زد و ما آماده ایم که این گزینه را بررسی کنیم.»

به گفته ی این منبع، دولت ترامپ در حال حاضر روسیه را به عنوان منبع تهدیدی برای ایالات متحده محسوب نمی کنند.

این منبع اروپایی خاطر نشان کرد: « بین روسیه و ایران اختلاف نظرهایی وجود دارد… اما فعلا مشخص نیست که می توان به جای آن از رهبریت روسیه خواست که اتحاد با ایران را تضعیف نماید.»

در واکنش به این گزارش، سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه اظهار کرد که مسکو معتقد است مقاله اخیر وال استریت ژورنال درباره ایران با هدف مسموم کردن روابط امریکا و روسیه تنظیم شده است.

وی در پاسخ به سوالات روزنامه نگاران گفت: «مجله وال استریت ژورنال و دیگر مجلات هیچ کاری غیر از بوجود آوردن بهانه برای سودجویان و تبیین مسایل غیرقابل استناد و تنش زا نمی کنند. ارزیابی ما از مجله به این صورت است».