پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد توسعه می‌یابند
پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد توسعه می‌یابند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سطح استان‌ها خبر داد.

1486498879-82420525-71393899معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سطح استان‌ها خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتروحید احمدی در نشست با شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان خراسان شمالی در بجنورد اظهارکرد: یکی از سیاست‌های کلان توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد این است که با حمایت قوی و متمرکز استانی مراکز رشد قوی نیز داشته باشیم.

وی افزود: صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان در منطقه نیز از برنامه‌های جدی وزارت علوم است.

دکتراحمدی با تاکید بر اینکه باید فضایی به منظور هم افزایی میان دانش آموزان، دانشجویان ، استادان و مدیران استان‌ها ایجاد شود، گفت: در این راستا طی دو سال اخیر جشنواره پژوهش با مشارکت وزارتخانه آموزش و پرورش برای دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه باید ورودی پارک‌های علم و فناوری، خروجی دانشگاه‌ها باشد، افزود: باتوجه به اینکه امکان حضور دیگر افراد نیز در پارک‌ها وجود دارد اما باید بیشتر ورودی آن مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی و استادان باشد.

دکتراحمدی با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد یکی از الگوهای مهم در حوزه علم و فناوری هستند، یادآور شد: با توجه به عمر کم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور ، هم اکنون این مهم بیانگر این است که اگر مدت زمان حرکت طولانی نیست اما تاثیرگذاری آن بسیار است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان شمالی به افغانستان، قرقیزستان و ترکمنستان ایجاد شده است.

رئیس پارک و علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: هم اکنون ۷۶ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در پارک استان مستقر هستند.

دکترعلی اصغر پیله ور با اشاره به کمک ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به این مراکزگفت: در حال حاضر برای ۴۹۶ نفر در این واحدها اشتغال زایی شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای فناور استان خراسان شمالی بیش از ۲۵۰ هزار دلار فروش محصولات داشته‌اند، خاطرنشان کرد: فقط محصولات شرکت‌های دانش بنیان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

همچنین در این جلسه از نرم افزار مدیریت پروژه مرکز رشد اسفراین رونمایی شد.

گفتنی است، برخی از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان نیز در این جلسه به معرفی دستاوردهای خود پرداختند.