روزی که همه در دانشگاه پیام نور گریه کردند (+تصاویر)
روزی که همه در دانشگاه پیام نور گریه کردند (+تصاویر)

گروه فرهنگی – روز دوشنبه کنگره باشکوه بزرگداشت ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور برگزار شد. به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، در این کنگره ملی که خانواده ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور حضور داشتند با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امير […]

گروه فرهنگی – روز دوشنبه کنگره باشکوه بزرگداشت ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، در این کنگره ملی که خانواده ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور حضور داشتند با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان و عضو هیات امنای دانشگاه پیام نور، سردار شریفی مسئول ایثارگران سپاه پاسداران، سردار اعصار معاون بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس، دکتر فرهادی فرماندار تهران و همچنین دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور و معاونان ایشان و جمعی از کارکنان و دانشجویاندانشگاه پیام نور در سالن سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با استقبال دکتر رستمی ابوسعیدی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه پیام نور از خانواده شهدای مدافع حرم در ورودی سازمان مرکزی دانشگاه و قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام برگزار شد.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-16.jpg

در شروع برنامه آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و سپس گروه مارش نظامی برای اجرا در صحنه حضور یافت.

سیدجواد هاشمی مجری برنامه در ابتدای این مراسم به خانواده شهدای مدافع حرم و مهمانان و سایر شرکت کنندگان این کنگره خیرمقدم گفت و نماهنگی از ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور فضا را عطرآگین کرد.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-20.jpg

افتخار دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشجویان خانواده های شهدا

سپس رئیس دانشگاه پیام نور برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا و خوشامدگویی به خانواده آنان و مهمانان برنامه پشت تریبون قرار گرفت.

دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه بیشترین جمعیت خانواده شهدا و جانبازان در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور افتخار دارد، میزبان ۱۴ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به خاطر حفظ و صیانت امنیت کشور جانفشانی کردند، خاطرنشان کرد: خانواده شهدای مدافع حرم از پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه پیام نور معاف هستند.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-1.jpg

دکتر رستمی اضافه کرد: برای ۱۱ نفر از شهدای مدافع حرم اصل دانشنامه پایان تحصیلات صادر شد و در این مراسم به خانواده آنان تقدیم می شود.

پیام نماد مبارزه با ظلم به خانواده های شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان سخنانش از سردار سلیمانی به عنوان نماد مبارزه با ظلم یاد کرد و از دلاوری های ایشان و مدافعان حرم در مبارزه با ظلم و فساد سخن گفت.

دکتر رستمی با اشاره به پیام سردار سلمیانی به این کنگره ملی، ابراز کرد: ایشان طی پیامی به خانواده محترم شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور سلام برسانید و اطمینان داد در مراسم دیگری در دانشگاه پیام نور و در جمع خانواده های معزز شهدای مدافع حرم حضور پیدا خواهد کرد.

اجرای موسیقی حماسی توسط خواننده محبوب پاپ

در ادامه برنامه مجید اخشابی خواننده محبوب موسیقی پاپ به اجرای سه آهنگ حماسی در وصف شهدای مدافع حرم پرداخت.

لبخندی که معاون رئیس جمهور بر لب های خانواده های شهدا آورد

پس از اجرای موسیقی توسط مجید اخشابی، نوبت به سخنرانی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی قبل از حضور در جایگاه سخنران جمله ای در گوش سیدجواد هاشمی مجری برنامه گفت که با خنده وی همراه بود و هاشمی شوخی حاج آقا شهیدی را بلند گفت و بیان داشت که ایشان می گوید بعد از خواند آقای اخشابی خواندن من کسل کننده است.

این شوخی لبخندی بر لب های خانواده شهدا آورد و توجه ها به سمت سخنران جلسه معطوف شد.

اندیشه های امام، تدبیر رهبری و فرهنگ مردم عوامل استحکام نظام

معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در ابتدای سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده نو بود، گفت: در کشور ما انقلاب مذهبی در دوره‌ای که دین را عامل عقب‌افتادگی معرفی می‌کردند، اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: ۲۲ بهمن نیز انفجار نور و پیروزی انقلاب اسلامی است، هر روز آن یک خاطره است و برای انقلابیون یک روز استثنایی و ویژه محسوب می شود.

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران بیان کرد: هر انقلاب که به وجود می آید عواملی در آن موثر هستند. انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل انقلابی دینی، فرهنگی و مذهبی است که رهبری آن شخصیتی مرجع بر عهده داشت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک پدیده نو بود، انقلابی که از زمان پیامبر بگذریم تاکنون کشوری به دلیل مذهب انقلاب نکرده بود؛ دنیا مذهب را عامل عقب افتادگی می دانست اما کشوری انقلابی مذهبی کرده بودند، از همان روزها توطئه دشمن آغاز شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، تنها انقلابی بود که شعار نه شرقی نه غربی را در دوره ای که دنیا تقسیم شده بود، داد.

شهیدی ادامه داد: از روزهای اول توطئه های دشمن آغاز شد و زمان امام (ره) بین اقوام اختلاف افکنی می کردند و بالاخره آخرین تیر یعنی جنگ تحمیلی را به کشور اصابت کردند.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-4.jpg

وی سه عامل پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و تداوم انقلاب اسلامی را وجود رهبری امام خمینی (ره)، تدبیر و اندیشه مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم دانست.

معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با تدبیر و اندیشه های مقام معظم رهبری ادامه یافت.

وی افزود: عامل سوم تداوم و استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقادات و اندیشه های مردم و فرهنگ حاکم در جامعه است.

ترامپ دیوانه فرهنگ مردم ایران را نفهمیده است

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه فردی که در آمریکا رئیس جمهور شده است از فرهنگ اسلامی و شهادت شناخت ندارد، و ابراز داشت: دیوانه ای در آمریکا رئیس جمهور شده است هنوز نمی فهمد فرهنگ مردم ما چیست.

تنها خواسته جانباز ۲۵۰ درصد از رئیس بنیاد شهید

رئیس بنیادشهید و امورایثارگران در خصوص اعتقادات مردم به ذکر خاطراتی از دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت و بیان داشت: این عزیزان بزرگترین خواسته ای که دارند این است که رهبری را فراموش نکنیم.

شهیدی بیان داشت: در دیداری که با یکی از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی داشتم از وی پرسیدم جانباز چند درصد هستی که بیان داشت ۲۵۰ درصد! و ادامه داد دو چشم و دو دست و یک پا را بر اثر انفجار مین از دست داده ام.

وی ابراز داشت: وقتی از وی به کرات خواستم تا درخواستی مطرح کند گفت که این جانباز فقط و فقط تاکید داشت پشتیبان مقام معظم رهبری باشیم و چندین بار این پرسش و پاسخ به همین منوال تکرار شد.

حجت الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: وقتی از این جانباز خواهش کردم تا درخواستی برای خودش مطرح کند گفت خودم هیچ خواسته ای ندارم فقط همسرم سرطان دارد اگر می توانید کاری برای او کنید.

مادر شهید: آقا خاک بر سرم خواستم اشک شما را نبینیم!

حجت الاسلام شهیدی در خاطره دیگری به دیداری که در جوار رهبر معظم انقلاب با خانواده سه شهید داشتند اشاره کرد و بیان داشت: مادر شهید گفت که دو فرزندش در یک ماه به شهادت رسیدند و فرزند دیگرش نیز در همان سال به شهادت رسید.

وی گفت وقتی این مادر شهید از فرزندانش سخن می گفت حضرت آقا محزون شد و آرام آرام اشک هایش را پاک کرد و مادر شهید گفت؛ آقاجان خاک بر سرم؛ سه فرزندم را دادم که اشک های شما را نبینیم.

همه مدیون شهدا هستیم

شهیدی با بیان اینکه این ۹ هزار جانباز ویلچر نشین در کشور داریم، ابراز داشت: این انقلاب هزینه های زیادی داشته است و همه در قبال شهدا مسئول هستیم و باید فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت در بین مردم نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امورایثارگران با اشاره به تحصیل ۱۴ هزار دانشجو از خانواده های شهدا و ایثارگران در دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور ۲۷ شهید مدافع حرم تقدیم حرم آل الله کرده است.

حجت الاسلام شهیدی با تاکید بر اینکه آرامش و امنیت امروز کشور مدیون این جانفشانی هاست، ابراز کرد: هدف از ذکر این خاطرات بیان بزرگی روح این افراد و مسئولیتی است که در قبال آنها داریم.

دختری که برای مراسم عقدش منتظر پدر شهیدش بود

در ادامه برنامه سیدجواد هاشمی به ذکر خاطره ای از یک اجرای مراسم برای خانواده شهدا پرداخت و بیان داشت در این مراسم دختری جوان کاغذی به دستم داد که در ان شعری نوشته بود. شعر را خواندم تا نوشته ” ای همه جوانی مادرم نمی آیی؟؛ وقت ازدواج دخترت رسیده است؛ نمی آیی!؟ … “

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-22.jpg

این جملات آغازی بود تا بغض ها سنگین تر شود و آرام آرام اشک ها پدیدار شود و وقتی سید جواد هاشمی ادامه داد که نام این دختر رباب بود که در سه سالگی پدرش به جنگ رفته و دیگر برنگشته است و به مدح گویی حضرت زینب (س) پرداخت، صدای گریه های بلند شد.

صابر خراسانی اشک همه را درآورد

ادامه برنامه نوبت رسید به مصطفی صابرخراسانی تا دیگر هیچ بغضی نشکسته باقی نماند.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-23.jpg

صابرخراسانی آنچنان با شور و حال به ذکر امام رضا (ع) پرداخت و از شهدای مدافع حرم شعر خواند که دیگر چیزی جز صدای هق هق گریه در سالن شنیده نمی شد.

آن لحظه دیگری فرقی نمی کرد که از خانواده شهدا باشی یا رئیس و امیر و استاد و کارمند و دانشجو؛ بزرگ و کوچک دلشان برای حرم حضرت زینب (س) پر می زد و به دلاورمردانی که جانشان را برای دفاع از حرم گذاشته اند، افتخار می کردند.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-24.jpg

تجلیل از خانواده های شهدا و اهدای دانشنامه ۱۱ شهید مدافع حرم

در بخش پایانی این برنامه با حضور مسئولان و دعوت از خانواده شهدای مدافع حرم از آنها تجلیل به عمل آمد و همچنین دانشنامه ۱۱ نفر از شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور که پایان تحصیلات آنها فرار سیده بود، به خانواده آنان تقدیم شد.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-8.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-9.jpg

تقدیر رئیس دانشگاه پیام نور از رئیس بنیادشهید و امورایثارگران

همچنین در پایان لوح یادبود این مراسم از سوی دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی ریاست دانشگاه پیام نور به حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران اهدا شد.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-13.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-14.jpg

عکس یادگاری دسته جمعی و بازار داغ سلفی

در پایان این مراسم خانواده های شهدای مدافع حرم و مسئولان عکس دسته جمعی انداختند و بازار عکس سلفی حاضران با مسئولان پر رونق بود و تا مدت ها پس از پایان برنامه ادامه داشت.

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-15.jpg

در ادامه تصاویر دیگری از این برنامه آمده است:

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-17.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-18.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-6.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-5.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-19.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-21.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-7.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-10.jpg

https://upna.ir/wp-content/uploads/2017/02/787-9.jpg