وعده مهم دونالد ترامپ به مردم آمریکا
وعده مهم دونالد ترامپ به مردم آمریکا

به گزارش یوپنا به نقل از صدای امرکیا، رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه در سخنانی به مردم آمریکا وعده داد که نخواهد گذاشت ساز و کار «سخاوتمندانه» پذیرش مهاجر در کشور تبدیل به ابزاری برای تقویت انگیزه و فعالیت‌ تروریست‌های خارجی علیه ما استفاده شود.   دونالد ترامپ در نطق هفتگی خود گفت «ما اجازه نخواهیم […]

به گزارش یوپنا به نقل از صدای امرکیا، رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه در سخنانی به مردم آمریکا وعده داد که نخواهد گذاشت ساز و کار «سخاوتمندانه» پذیرش مهاجر در کشور تبدیل به ابزاری برای تقویت انگیزه و فعالیت‌ تروریست‌های خارجی علیه ما استفاده شود.

 

دونالد ترامپ در نطق هفتگی خود گفت «ما اجازه نخواهیم داد سیستم سخاوتمندانه مهاجرتی مان به ابزاری برای تروریسم و آدم‌های حقیقتا بد علیه خود ما تبدیل شود،» و تاکید کرد برای تضمین امنیت فردا، باید امروز گام‌های قاطع برداشت.

 

پرزیدنت ترامپ در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که اجرای فرمان هشتم بهمن ماه او برای منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان، از جمله ایران، به داخل ایالات متحده توسط دستگاه قضایی عملا بی‌اثر شده است.

 

رئیس جمهوری جدید آمریکا که از اول بهمن فعالیت خود را آغاز کرده است، در نطق امروز خود تاکید کرد که «ما برای انجام همه اقدامات لازم به منظور دور نگاه داشتن تروریست‌ها و افراطی‌ها از کشور، به مبارزه خود ادامه می‌دهیم.»

 

وی پیشتر در روز جمعه، با بیان این که پرونده را به دیوان عالی ارجاع نخواهد داد، گفته بود به منظور حفاظت از کشور در برابر تروریسم، امکان دارد یک فرمان اجرایی جدید برای محدود کردن مسافرت شهروندان برخی کشورهای خاور میانه صادر کند.

 

ترامپ بعدا در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپیمای ویژه ریاست جمهوری به مقصد فلوریدا گفت که اگر دولت او تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیرد، آنگاه فرمان اجرایی جدید حداکثر تا روز دوشنبه یا سه شنبه صادر خواهد شد.

 

در حال حاضر فرمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در مورد ممنوعیت ۹۰ روزه ورود شهروندان ایران، عراق، یمن، سوریه، سودان، سومالی و لیبی به ایالات متحده، از سوی یک قاضی فدرال و سپس دادگاه تجدیدنظر به حالت تعلیق در آمده است.

 

وی صبح شنبه در پیامی در توئیتر ضمن ابراز ناخشنودی از رأی دادگاه تجدید نظر برای ادامه تعلیق اجرای فرمان مهاجرتی ریاست جمهوری، گفت این رأی دادگاه آمریکایی‌ها را در معرض یک خطر غیرضروری قرار می‌دهد.

 

طبق فرمان اجرایی آقای ترامپ، برنامه پذیرش پناهجویان و ورود آنها به ایالات متحده نیز، حتی آنهایی که روند پذیرش آنها به اتمام رسیده بود و ویزای ورود گرفته بودند، به مدت ۱۲۰ روز متوقف می‌شد.