خسارت ۱۵ میلیاردی برف به ۱۰۵ مجتمع آبرسانی روستایی گیلان/ سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین در شهر جاسک/ ۴۸۰۰ خانوار مستمری‌بگیر صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی “عیدی” می‌گیرند
خسارت ۱۵ میلیاردی برف به ۱۰۵ مجتمع آبرسانی روستایی گیلان/ سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین در شهر جاسک/ ۴۸۰۰ خانوار مستمری‌بگیر صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی “عیدی” می‌گیرند

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۲۴

57431785خسارت ۱۵ میلیاردی برف به ۱۰۵ مجتمع آبرسانی روستایی گیلان

ایسنا- گیلان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از خسارت برف هفته گذشته به ۱۰۵ مجتمع آبرسانی روستایی گیلان خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد ریال به این مجتمع‌های آبرسانی خسارت وارد شده است.

محب‌علی رنج‌ور با اشاره به بهره‌برداری از ۱۸۷ طرح آبرسانی روستایی گیلان در دهه فجر، اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر جمعیتی افزون بر ۱۲۷ هزار نفر در روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان این‌که ۱۱۸ طرح تأمین آب شرب و ۶۹ طرح بازسازی شبکه آبرسانی روستایی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شد.

وی با بیان این‌که شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب با افزایش ۲٫۱ درصدی، به رقم ۷۵٫۹۵ درصد رسید، تصریح کرد: برای آبرسانی به روستاهای مزبور ۸۱۴ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا، ۳۲ دهنه چشمه بهسازی، ۴ حلقه چاه حفر، ۸ واحد ایستگاه پمپاژ و ۱۶۹۰ مترمکعب مخزن احداث شد.

این مقام مسئول با بیان این‌که در دولت یازدهم بیش از ۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب شرب روستایی گیلان اختصاص یافت، گفت: در زمان کنونی ۲۷۷ هزار و ۵۱۸ مشترک روستایی در گیلان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

رنج‌ور از خسارت برف هفته گذشته به ۱۰۵ مجتمع آبرسانی روستایی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد ریال به این مجتمع‌های آبرسانی در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل، فومن، صومعه‌سرا، شفت و رودبار خسارت وارد شده است.

مدیرعامل آبفار گیلان یادآور شد: بیشترین خسارت وارد شده، مربوط به یخ‌زدگی کنتور، شکستگی خطوط آبرسانی، تخریب ایستگاه‌های پمپاژ و سوختگی تابلو برق‌هاست.

 

82426754-71407423 (1)بارش برف و باران و لغزندگی راه های البرز

ایرنا- البرز: رئیس پلیس راه البرز گفت که با توجه به بارش برف و باران لغزنده بودن راه های این استان رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند.

سرهنگ رضا گودرزی افزود: هم اکنون بارش ها در محدوده آزادراه ها باران بوده اما در جاده کرج -چالوس به صورت برف است.
وی اضافه کرد: سطح زمین درجاده چالوس پاکسازی شده اما همچنان لغزنده است.
گودرزی تاکید کرد: با توجه به بارش ها در جاده های این استان رانندگان قبل ازسفر از وضعیت راهها مطلع شوند.
رئیس پلیس راه البرز اضافه کرد: اکنون تمام محورهای ارتباطی استان البرز به غیر ازمحور شمشک – دیزین باز و تردد درآن ها جریان دارد.
وی بیان داشت : همراه داشتن زنجیر چرخ درجاده کرج -چالوس با توجه به برف الزامی است و درصورت همراه نداشتن طبق قانون تخلف رانندگی یک نقص فنی محسوب می شود.
گودرزی افزود: علاوه بر زنجیر چرخ، سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند.
وی گفت : در محورهای کوهستانی استان از جمله جاده کرج – چالوس، ماموران پلیس راه ، برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ترافیک مستقر شده اند.
وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای مختلف این استان را دارند ضمن تجهیز خودروهای خود به وسایل ایمنی، قبل از حرکت، اطلاعات لازم درمورد وضعیت جاده ها را از پلیس راه کسب کنند.
استان البرز دارای یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

 

2340101سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین در شهر جاسک

مهر- هرمزگان: یک هواپیمای بدون سرنشین شب گذشته در شهر جاسک سقوط کرد.
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین شب گذشته در مرکز شهرستان جاسک سقوط کرد، گفته می شود به دلیل این حادثه ساختمان کمیته امداد شهرستان جاسک خسارات اندکی دیده است.

این پهباد شناسایی بوده که به دلیل برخورد با تیتر چراغ برق سقوط کرده است.

 

13950128000211_PhotoAپرداخت تسهیلات ۷۰۰ میلیارد ریالی برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی در استان مرکزی

فارس- مرکزی: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران آسیب‌دیدگی‌های محصولات باغی استان خبر داد.

علی اصغر زارعی گفت: به دلیل سرمازدگی ۱۹ هزار و ۵۸۲ هکتار از باغات انار، انجیر و زیتون شهرستان ساوه و برخی مناطق استان، به بیش از ۱۷۳ هزار تن محصولات باغی بالغ بر ۵/۵ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی با سود و کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله به خسارت دیدگان اختصاص یافت.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وظیفه نظارت بر اجرای این تسهیلات را برعهده خواهند داشت.

 

 139507141406036468852144۴۸۰۰ خانوار مستمری‌بگیر صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی “عیدی” می‌گیرند

تسنیم- آذربایجان شرقی: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: به ۴ هزار و ۸۰۰ مستمری‌بگیر صندوق در استان تا پایان بهمن ماه جاری عیدی پرداخت می‌شود.

کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی، محمد نظری در جمع اهالی شهر کشکسرای ‌مرند با تشریح خدمات دولت یازدهم در پوشش بیمه اجتماعی برای ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اظهار داشت: پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت از وظایف قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به صدور احکام مستمری برای ۴ هزار و ۸۰۰ خانوار عضو صندوق در استان از بدو تأسیس صندوق تاکنون، افزود: تا پایان بهمن ماه به کلیه مستمری‌بگیران آذربایجان شرقی مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه در شهرستان مرند بیش از ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان قرار دارند، گفت: این موفقیت را مرهون حمایت‌ها و اقدام عملی کارگزاران صندوق در سطح شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: کسب جایگاه نخست شهرستان مرند در بین شهرستان‌های ۲۱ گانه استان، نشان از فرهنگ بیمه پذیری بالا و آینده‌نگری اهالی روستاها و کشاورزان مرندی دارد.

نظری از افراد فاقد بیمه اجتماعی ساکن در شهر کشکسرای و روستاهای اطراف برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دعوت کرد و سپس به همراه کارگزاران شهرستان در فضایی صمیمی به مشکلات بیمه‌ای اهالی رسیدگی کرد.

 

17-2-12-8433682426566-71407066افتتاح اولین مرکز جراحی اسلام آبادغرب

خبرآنلاین- کرمانشاه: اولین مرکز جراحی بخش خصوصی شهرستان اسلام آبادغرب روز شنبه با نام حضرت مهدی (عج) با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.
فرماندار اسلام آبادغرب گفت: برای راه اندازی این مرکز با بخشهای اتاق عمل، بستری، دندانپزشکی، چشم پزشکی، درمانگاه شبانه روزی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و پذیرش ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: انواع جراحی های عمومی، زایمان، ارتوپدی، چشم و ارولوژی در این مرکز انجام می شود و حدود ۶۰ نفر در رده های خدماتی، درمان، حراست و متخصص و فوق تخصص در آن مشغول به کار شده اند.

وی اضافه کرد: برای مرحله اول مرکز حضرت مهدی ۱۰ تخت در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: با افتتاح مرحله دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب که هم اکنون منتظر تجهیز آن هستیم تحولی اساسی در حوزه درمان این شهرستان ایجاد خواهد شد.