وزیر علوم: پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد
وزیر علوم: پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد

محمد فرهادی ،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه فعالیت ها و رشته های آموزشی مرتبط با دریا از برنامه های مهم وزارت علوم است و پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی در دستور کار وزارت علوم قراردارد.

1487070367-3422314-5682545محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه فعالیت ها و رشته های آموزشی مرتبط با دریا از برنامه های مهم وزارت علوم است و پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی در دستور کار وزارت علوم قراردارد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، فرهادی صبح امروز در مراسم بهره برداری ازشناور کاوشگر خلیج فارس به عنوان اولین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران، عنوان کرد: کاوشگر خلیج فارس در زمینه تحقیقات دریایی و علوم اقیانوسی و عرصه هایی همچون زیست شناسی دریا و ژئوفیزیک دریا فعالیت خواهد کرد.

وزیر علوم در ادامه گفت: این شناور از تجهیزات پیشرفته و آزمایشگاه های کاملی برخوردار است که می تواند در زمینه های مرتبط با صنایع دریایی، شیلاتی و وضعیت زمین دریا، کارهای تحقیقاتی کلانی انجام دهد.

فرهادی با بیان اینکه وزارت علوم برنامه های مهمی در زمینه پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی رادر دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: در این زمینه ها هم برنامه های آموزشی و هم تحقیقاتی را اجرا خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت ها و رشته های آموزشی مرتبط با دریا نیز از دیگر برنامه های وزارت علوم است.

گفتنی است شناور کاوشگر خلیج فارس به عنوان اولین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جاسم جادری استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان در بندرعباس به بهره برداری رسید.