سقوط دکل ورزشگاه تختی بندرعباس‌/  کشف بیش از ۲ میلیارد تومان داروی تاریخ مصرف گذشته دامی در البرز/ ۵۰ روستای شهرستان بافت در سیلاب گرفتار شدند/ جذب نیرو در شهرداری کاشان بدون مجوز شورا
سقوط دکل ورزشگاه تختی بندرعباس‌/  کشف بیش از ۲ میلیارد تومان داروی تاریخ مصرف گذشته دامی در البرز/ ۵۰ روستای شهرستان بافت در سیلاب گرفتار شدند/ جذب نیرو در شهرداری کاشان بدون مجوز شورا

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۲۷

32580_625سقوط دکل ورزشگاه تختی بندرعباس‌

ایسنا- هرمزگان: سقوط یکی از دکل‌های ورزشگاه تختی بندرعباس بر سقف سالن کشتی بندرعباس به این سالن پیر شهر خسارت زد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در این خصوص گفت: روز گذشته(۲۶ بهمن) پس از اطلاع از حادثه پیش آمده به دستور مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان، از محل استادیوم تختی بازدید به عمل آمد که در اولین اقدام برق دکل مربوطه قطع و با هماهنگی‌های بعمل آمده دکل با جر‌ثقیل به کنار پیست منتقل شد‌.

ایرجی تصریح کرد: در بازدید اولیه متاسفانه بدلیل عدم حضور دوستان در هیات کشتی امکان بازدید از سالن میسر نشد که مسئول اداره شهرستان بندرعباس بعد از ظهر عکس‌های سالن را ارسال کردند.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید دغدغه اداره کل ورزش و جوانان، رفع نقص و ترمیم سالن و دکل‌ بوده و پیگیری‌های لازم انجام شده است، اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی برق سالن کشتی و دکل‌ها جهت پیشگیری از خطرات احتمالی قطع شده است.

 

2362056کاهش ۸ درجه‌ای دما در البرز

مهر- البرز: هواشناسی البرز با توجه به استقرار توده‌هوای سرد در استان کاهش هشت درجه‌ای دما و کولاک برف و مه غلیظ در محورهای کوهستانی را پیش‌بینی کرد.
منصور رحمانیان با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: با توجه به استقرار توده‌هوای سرد از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده، کاهش دما در استان البرز ۶ تا ۸ درجه سیلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به کاهش شدید دما طی این دوره توصیه می‌شود در مدیریت تأمین حامل‌های انرژی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

رحمانیان تأکید کرد: طی ۴۸ ساعت آینده به سبب بارش برف جاده‌های کوهستانی منتهی به استان البرز لغزنده است.

به گفته مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز به دلیل بارش برف و مه غلیظ کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی همچنین خطر وقوع پدیده بهمن، ریزش و رانش کوه و کولاک برف در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان را پیش‌بینی می‌شود.

 

139505301632402198433434کشف بیش از ۲ میلیارد تومان داروی تاریخ مصرف گذشته دامی در البرز

تسنیم- البرز: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان داروهای دامی تاریخ مصرف گذشته در یکی از شهرستان‌های استان البرز خبر داد.

علی‌اکبر مختاری اظهار داشت: از شرکتی در یکی از شهرستان‌های استان البرز داروهای دامی تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توقیف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه این شرکت در زمینه توزیع داروی دام‌پزشکی فعالیت می‌کرده است، ادامه داد: این شرکت اقدام به تغییر تاریخ مصرف داروهای دامی تاریخ مصرف گذشته می‌کرده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شده است، بیان کرد: حکم این پرونده در طی ۲ روز اخیر قطعی شده که به میزان ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی شده است و کلیه داروهای تاریخ تغییر داده شده و تاریخ مصرف گذشته شناسایی و معدوم می‌شوند.

مختاری با بیان اینکه این پرونده ۵ متهم دارد که محکوم شده‌ و در حال حاضر با سند آزاد هستند، تصریح کرد: مقداری از این داروها در بازار توزیع شده بود که توسط محاکم قضایی شناسایی و جمع‌آوری شده است و برای توزیع کنندگان هم حکم محکومیت صادر شده است و کل داروهای تاریخ مصرف گذشته توقیف شده است.

 

13951013000865_PhotoAتوقیف ۵ محموله کالای قاچاق در شازند

فارس- مرکزی: فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: در عملیات پلیس شازند پنج خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شد و هشت قاچاقچی کالا نیز دستگیر شدند.

بیژن جنتی اظهار داشت: در راستای مبارزه با معضل قاچاق کالا ماموران انتظامی شهرستان شازند حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان پنج خودروی حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: خودروهای مذکور در عملیات‌هایی جداگانه متوقف شدند و پس از بازرسی از آنها تعدادی لوازم خانگی، پتو نوشیدنی و لباس زنانه قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند با اشاره به دستگیری هشت نفر در این رابطه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

688229۵۰ روستای شهرستان بافت در سیلاب گرفتار شدند

قدس آنلاین- کرمان: فرماندار بافت از اعزام اکیپ های مختلف در روستاها و امداد رسانی خبر داد و گفت: خوشبختانه تمامی اعضاء ستاد بحران و نیروهای امدادی در منطقه در حال آماده باش هستند.

فرماندار بافت در جلسه اضطراری ستاد بحران شهرستان بافت با بیان این خبر گفت: مردم روستاهای بیدشک مرکزی ،چشمه سبز ،خافکوئیه و بیدشک خبر به طور کامل ارتباطشان قطع شده و امکان امدادرسانی وجود ندارد .

حمزه جواران افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی و نبود جاده ارتباطی مناسب امکان امداد رسانی به این روستاها وجود ندارد .

وی از گرفتار شدن ۳۰۰ خانوار عشایر در مناطق آب گنده ،دره پهن و خبر نیز خبر داد و افزود: وسایل گرمایشی ،چادر و آذوقه دام نیاز اساسی این خانوارهاست .

وی از تخریب ۶۰ تا ۷۰ در صدی محورهای ارتباطی روستاهای شهرستان نیز خبر داد و افزود :روستاهای انجرک ،خافکوئیه ،بیدشک مرکزی و بیدشک خبر ،تاج آباد ،زمان اباد ،چشمه سبز ،جمیل آباد ،گوشک و پیر در وضعیت بحرانی هستند.

فرماندار بافت از تخریب۵۰ منزل مسکونی در بخش مرکزی و بزنجان و روستاهای تابعه نیز ا ز ۲۰ تا ۳۰ درصد ،تخریب ۵مورد دیوار در سطح شهر ،تخریب سالن ورزشی کشتی در مرکز شهر ،تخریب اولیه ۱۰حلقه قنات و ۲۵ کانال آبرسانی کشاورزی ،تخریب شبکه برق ۵روستا و تعویض ۸تیربرق در مسیرهای جدید ،تخریب بخشی از محور اصلی بافت کرمان به علت ریزش کوه و تلف شدن ۸ راس دام درروستای جمیل آبادتا کنون در شهرستان خبر داد .

فرماندار بافت از اعزام اکیپ های مختلف در روستاها و امداد رسانی نیز خبر داد و گفت ،خوشبختانه تمامی اعضاء ستاد بحران و نیروهای امدادی در منطقه در حال آماده باش هستتند .

وی نیاز ضروری شهرستان را به اقلام چادر،پتو ،نایلون و کنسرو جات و مواد غذایی و خوراکی و گرمایشی در حال حاضر ضروری دانست و افزود: شناخت و تشخیص مناطق در محاصره سیل ،موارد اضطراری و پیشگیری از بروز حوادث تخریبی و جانی از اولویت های ستاد بحران شهرستان در حال حاضر است.

وی از توزیع ۶۹۰کیلو گرم نایلون تا کنون در شهرستان خبر داد و گفت بیشترین نیاز مردم درروستاا به دلیل عدم استحکام بناهای ساختمانی به نایلون است.

فرماندار بافت گفت: مکانهای تعیین شده ای در شهر برای اسکان اضطراری نیز در صورت وقوع حوادث بیشتر احتمالی در نظر گرفته شده است.

همچنین با افزایش حجم ذخیره آب سد بافت ورود ۲۵هزار لیتردر ثانیه به این سد از کشاورزان ،ساکنین و روستاهای پایین دست سد بافت و پنج سد خاکی شهرستان در مناطق آهوئیه ،ادرنجان ،هنزا ،انجرک و زردشت خواسته شده است به دلیل تخلیه احتمالی وبازشدن دریچه های این سدها در مسیر این رودخانه ها از توقف و تردد جدا خودداری نمایند.

اکنون ۴۶۵ خانوار در روستاهای خافکوئیه ،بیدشک مرکزی ،بیدشک خبر ،چشمه سبز ،دره پهن و گوشکو خانوارهای عشایری منطقه خبر و آب گنده با مشکل جدی روبرو هستند و درروستای خافکوئیه نیز برق قطع و امدادرسانی به خانوارها امکان پذیر نیست. بارش باران و برف در شهرستان بافت که از دوروز گذشته اغاز شده همچنان ادامه دارد.

 

82357372-71269225سارق حرفه ای با ۴۹ فقره کیف قاپی در بابل دستگیر شد

پایگاه اطلاع رسانی ناجا- مازندران: فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارقی حرفه ای با ۴۹ فقره سرقت و کیف قاپی در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ سیدمحسن جعفری گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی و سرقت اموال عابران در سطح شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار یگان های انتظامی این شهرستان قرار گرفت .
فرمانده انتظامی این شهرستان،افزود: ماموران با انجام عملیات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی فردی با سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت و کیف قاپی شدند .
سرهنگ جعفری، خاطر نشان کرد: ضمن هماهنگی با مرجع قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی،۱۰ عدد سیم کارت و ۱۷ عدد کیف سرقتی به همراه چندین عدد کارت ملی ، گواهی نامه ، کارت های دانشجویی و دفترچه های حساب بانکی و دسته چک های سرقتی کشف شد.
فرمانده انتظامی بابل همچنین، اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده و تحقیقات پلیسی تاکنون به ۴۹ فقره سرقت و کیف قاپی در این شهرستان اعتراف کرد.

 

Presentation1جذب نیرو در شهرداری کاشان بدون مجوز شورا

تابناک- اصفهان: نایب رئیس شورای شهر کاشان با پرده برداشتن از تخلفات شهردار کاشان از جذب نیرو در شهرداری بدون مجوز شورا سخن گفت و افزود: شهردار کاشان با پول مردم اقدام به اجرای طرح‌هایی کرده است که هیچ ارتباطی به حوزه فعالیت وی ندارد.
این عضو شورای اسلامی شهر کاشان در نطق پیش از دستور شورای شهر کاشان اظهار داشت: بر اساس گزارش ها، شمار زیادی نیروی جدید در شهرداری و سازمان های وابسته مشغول به کار شده ‌اند در حالی که شورا بی اطلاع بوده و اگر مصوبه‌ ای داشته منوط به تصویب وزارت کشور و استانداری بوده است و این مهم هنوز محقق نشده و حتی پاسخ شورا مبنی بر ارائه مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در صورت وجود، بی جواب مانده است.
وی هزینه کردن حقوق شهروندان در بخشی از طرح ها که جزو وظایف شهرداری نبوده و یا خارج از محدوده قانونی شهر است را زیر سئوال برد و اظهار کرد: تعیین نکردن مبلغ تخصیص یافته و هزینه شده برای تیم ‌داری در بخش ورزش حرفه ای از دیگر تخلف های شهردار کاشان است.
هاشمی اجرایی نشدن نامه ‌های ارسالی شورا در باره درخواست های مختلف عمرانی، فرهنگی و غیره، اعلام نکردن نتیجه آن به شورای اسلامی و همچنین ارسال نکردن صورت جامع درآمد و هزینه‌ شهرداری که هر ۶ ماه یکبار باید توسط شهرداری تهیه و برای تایید به شورا ارسال و انتشار نسخه ‌ای از آن برای اطلاع عموم و نسخه‌ ای از آن به وزرات کشور ارسال شود را از دیگر تخلف های شهردار بیان کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان این که نیروهای حجمی از سال ۹۳ تاکنون ۲۴ میلیارد ریال از شهرداری طلبکار هستند، از پرداخت نکردن بن ماهانه نیروهای حجمی با وجود تصویب و مکاتبه های زیاد نیز گلایه کرد.
وی هم چنین اعلام نکردن بدهی جاری شهرداری با وجود درخواست ها، عدم اطلاع رسانی شهرداری به شورا برای دریافت برگه ابلاغ ماموریت و یا موافقت با مرخصی و یا اعلام فرد جایگزین خود به شورا و مراجع ذی صلاح بطور مرتب و مشخص، عدم پرداخت بن، پاداش، عیدی، حق سنوات نیروهای خدماتی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری با وجود گذشت یک سال و نیم از پایان قرارداد شرکت را از دیگر تخلف های شهردار کاشان دانست.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان عدم توجه و اجرایی شدن طرح جامع ایثارگران مبنی بر رایگان بودن عوارض تا ۱۲۰ مترمربع مسکونی و ۲۰ مترمربع تجاری برای والدین، همسر و فرزندان شهیدان و تسری آن طبق قانون به اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط شهرداری را نیز تخلف دیگر شهردار کاشان برشمرد.
هاشمی به شهردار کاشان گفت: اگر به شما به عنوان شهردار خطاب می‌شود و در این منصب هستید جایگاهی است که از طرف مردم توسط شورای شهر به شما تفویض شده و تضعیف جایگاه شورا از طرف شما، تضعیف خود شماست و نشان دهنده آن است که شورای ضعیف منجر به انتخاب شما شده است.
وی تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم برخود لازم ‌دانستم این مطالب را مطرح کنم و بیان معضل ها به آن معنی نیست که نیمه پر لیوان و کارهای انجام شده را نادیده بگیرم بلکه به عنوان یک عضو نظارتی با تقدیراز نقاط قوت و عملکرد مثبت شهرداری، موظف به بیان نقاط ضعف مجموعه شهرداری نیز هستم.
نایب رئیس شورای اسلامی کاشان بررسی طرح دو فوریتی مطرح شده در شورا را یک فرصت برای شهردار برای بیان استدلال های خود برای تصمیم سازی بیان کرد و یادآور شد: شما نباید در جریان بررسی در صحن شورا کنترل خود را از دست داده و با عصبانیت برخورد می‌ کردید.
وی تاکید کرد: در دوره سوم شورا دو شهردار توسط شورا انتخاب و هر دو استیضاح و از کار برکنار شدند اما هیچ اعتراضی نکردند و هیچ جوی در شهر ایجاد نشد اما متاسفانه ما در این دوره یک طرح سئوال کردیم که حق قانونی ما بود ولی شهردا جواب ما را درست که نداد.

 

17-2-14-145551143457_547نجات ۳ مادر باردار گرفتار در برف همدان

خبرآنلاین- همدان: رئیس مرکز بهداشت رزن گفت: سه مادر گرفتار در برف شهرستان رزن که در حال زایمان بودند با کمک امدادگران از مرگ نجات یافتند.

علی تراکمه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان رزن طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این مادران باردار که در روستاهای اورتا قمیش و قره بلاغ در برف گرفتار شده بودند با تلاش نیروهای امدادی اورژانس وهلال احمر به بیمارستان شهرستان رزن منتقل و نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: برای نجات این سه مادر گرفتار در برف و کولاک بیش از ۶ گروه برف روبی اداره راهداری وحمل نقل جاده ای وارد عمل شدند، در این امداد رسانی، خانم ها فاطمه فقیه غلامی ۲۷ ساله از روستای قره بلاغ، مریم افشاری ۳۲ ساله و فاطمه رضایی ۳۰ساله از روستای اورتاقمیش به بیمارستان رزن انتقال داده شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رزن ادامه داد: از بین سه مادر نجات یافته از برف کولاک در ساعت ۷ عصر اولین نوزاد دختر به نام صبا به دنیا آمد و حال عمومی نوزاد و مادر خوب است.

وی تصریح کرد: حال عمومی دو مادر دیگر خوب است و هنوز فرزندان آنها به دنیا نیامده است.