“فجر مهـربانی” روزنه امیـد کودکان نیازمند شهـر تهـران
“فجر مهـربانی” روزنه امیـد کودکان نیازمند شهـر تهـران

همزمان با اجرای سراسری طرح موثر “فجر مهربانی” در شهر تهران، مدیران شهری منطقه دو با استقبال از این اقدام ضروری و خداپسندانه، خوش درخشیدند.

همزمان با اجرای سراسری طرح موثر “فجر مهربانی” در شهر تهران، مدیران شهری منطقه دو شهرداری تهران با استقبال از این اقدام ضروری و خداپسندانه، خوش درخشیدند.


به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه دو شهرداری تهران، طرح “فجر مهربانی” عنوان طرحی است که در آن با تأکید بر اهمیت نقش خانواده در تربیت فرزندان، و نظر به وجود خانواده های نیازمند، مدیران شهری در اقدامی جهادی، ضمن شناسایی جامعه مورد نظر نسبت به رفع نیازهای خانواده های کودکان ایرانی تحت پوش مراکز “پرتو”، در قالب ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، تغذیه، عمرانی شغلی و … با استفاده از ظرفیتهای در اختیار اقدام می نمایند.
این طرح که با استقبال خانواده های کودکان نیازمند مواجه نشده است از چندی پیش با مدیریت مرکز خدمات اجتماعی منطقه دو آغاز و در جریان اقدام قرار دارد.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه دو ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیتهای انجام شده در اجرای این طرح اظهار داشت:
با توجه به وجود محلات کم برخوردار در منطقه دو، بویژه محله فرحزاد که آسیب های اجتماعی متعددی در آن وجود دارد، ضمن شناسایی و احصاء نیازهای خانواده کودکان نیازمند، ظرفیت های مختلف بخشهای شهرداری منطقه در چگونگی رفع نیازهای مزبور و رسیدگی به وضعیت این خانواده ها با حضور مدیران و شهرداران نواحی محقق شد.
مسعود خسروی در ادامه افزود: به نظر می رسد این اقدام ویژه در خصوص کودکان نیازمند و کودکان کار تأثیر مثبتی را در جهت ارتقاء کیفیت زندگی خانواده های آنها در راستای حل معضلات معیشتی¬شان داشته باشد.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه دو در پایان خاطر نشان کرد:
توانمندسازی خانواده های کودکان کار و خیابان در جهت خدمت رسانی به مستضعفین، نیازمندان و ارتقاء عدالت اجتماعی از رسالتهای مهم مسئولین است و بر این باوریم که “فجر مهربانی” روزنه امیدی برای کودکان نیازمند شهر تهران است.