اسکان ۲۰۷۵ نفر در پی کولاک در جاده‌های زنجان/ افزایش ریزگردها در آبادان به ۱۸ برابر میزان مجاز/ لغو پرواز گرگان- تهران پس از حدود ۳ ساعت تأخیر/ برخی از روستاهای تایباد خالی از سکنه شدند ….

اسکان ۲۰۷۵ نفر در پی کولاک در جاده‌های زنجان/ افزایش ریزگردها در آبادان به ۱۸ برابر میزان مجاز/ لغو پرواز گرگان- تهران پس از حدود ۳ ساعت تأخیر/ برخی از روستاهای تایباد خالی از سکنه شدند ….

اسکان ۲۰۷۵ نفر در پی کولاک در جاده‌های زنجان

ایسنا- زنجان: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود بارش شدید برف همه امور تحت کنترل بوده و مشکلی وجود ندارد، گفت: امکانات برای ارائه خدمات در شرایط بحرانی در آماده‌باش قرار دارد.

صفی‌الله کرامتی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد ورود سامانه‌های بارشی به استان و در نتیجه بارش برف هستیم ولی این موضوع نباید باعث شود که در زندگی عادی مردم خلل ایجاد شود، به همین خاطر از هفته‌های قبل با بسیج امکانات شرایطی فراهم شده تا بتوانیم در مواقع بحرانی بهترین واکنش را داشته باشیم.

وی تصریح‌ کرد: در روز گذشته با ورود به موقع ارگان‌های دخیل شاهد بودیم که در استان بیش از ۲۰۷۵ نفر در طول کولاک اسکان داده شده و به بهترین نحو از این افراد پذیرایی شد و کوچک‌ترین مشکلی نیز در این رابطه به‌وجود نیامد که قطعا دلیل این امر آمادگی دستگاه‌های ذی‌ربط در این بخش بوده است.

این مسئول با بیان اینکه با اعلام به‌موقع پیش‌بینی شرایط جوی می‌توان با برنامه‌ریزی شرایط را به نفع عموم تغییر داد، افزود: باید قدردان این نعمت الهی بود و برف نباید دلیلی بر ایجاد مشکل شود و معتقدیم با مدیریت باید به‌گونه‌ای شرایط را پیش برد که از بارش برف لذت ببریم.

 

افزایش ریزگردها در آبادان به ۱۸ برابر میزان مجاز

ایرنا- خوزستان: رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان ریزگردها در آبادان در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز شنبه به دو هزار و ۷۲۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۸ برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسکری بیان کرد: میزان ریزگردها در این مدت در اهواز یک هزار و ۳۹۲، خرمشهر دو هزار و ۴۴۲، شادگان یک هزار و ۶۰۲، میکروگرم بر متر معکب اعلام شده است.
میزان عادی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر معکب است.
بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان میزان ریزگردها در آسمان خوزستان رو به افزایش است و این پدیده تا بعد ازظهر روز شنبه در خوزستان باقی خواهد بود.

 

لغو پرواز گرگان- تهران پس از حدود ۳ ساعت تأخیر

به دلیل شدت بارش برف در گرگان، پرواز EP635 هواپیمایی آسمان به مقصد تهران لغو شد.

به دلیل شدت بارش برف و بوران شدید در گرگان، پرواز EP635 هواپیمایی آسمان که مقرر بود در ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه شامگاه جمعه از فرودگاه گرگان به سمت تهران انجام شود پس از حدود سه ساعت انتظار مسافران در فرودگاه گرگان لغو شد.

بر اساس اظهارات مسافران، پس از یک ساعت و نیم انتظار در سالن انتظار، هواپیما از فرودگاه مشهد برای جابجایی مسافران وارد فرودگاه گرگان شد که مسافران بلافاصله وارد هواپیما شدند.

گفتنی است، در حالی که خلبان و کارکنان فرودگاه بین‌المللی گرگان سعی داشتند فرآیند انجام پرواز را ایجاد کنند اما پس از گذشت بیش از یک ساعت انتظار مسافران در هواپیما، این پرواز پس از عذرخواهی خلبان هواپیما لغو شد و مسافران از هواپیما خارج شدند.

برخی از مسافران این پرواز که برای سفر یک روزه وارد گرگان شده و قصد بازگشت به تهران را داشتند نسبت به این تاخیر و لغو شدن پرواز اعتراض و انتقاد داشتند و این امر باعث نارضایتی مسافران این پرواز شد.

یکی از مسافران اظهار داشت که حدود ۲۰۰ مسافر در این هواپیما حضور داشتند که باید با پروازهای بعدی سفر هوایی خود به تهران را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، با توجه به لغو شدن پروازهای صبح شنبه از فرودگاه گرگان، این مسافران باید نسبت به تهیه بلیت پروازهای عصر شنبه فرودگاه گرگان اقدام کنند.

با لغو شدن پروازهای صبح شنبه فرودگاه بین‌المللی گرگان، به طور قطع ترافیک تقاضا بلیت‌های پروازهای فرودگاه گرگان افزایش خواهد یافت.

 

برخی از روستاهای تایباد خالی از سکنه شدند

مهر- خراسان رضوی: فرماندار تایباد از مفقود شدن یک نفر در تایباد به دنبال وقوع سیل در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین برخی از روستاهای شهرستان تایباد خالی از سکنه شدند.
حسین شرافتی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر در خصوص تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: به سبب بارش برف و باران در روز گذشته در تایباد سیل در این شهرستان جاری شد.

وی با بیان اینکه شهروندان این شهرستان با مشکلات متعددی روبه رو شده اند، ادامه داد: به دنبال وقوع سیل در محورهای ارتباطی تایباد و بروز معضلات فردی از اهالی این شهرستان مفقود شده است.

فرماندار تایباد تصریح کرد: همچنین محورهای ارتباطی این شهرستان با شهرهای باخرز، تربت جام و بخش میان ولایت مسدود شده اند.

وی در ادامه به خالی شدن منازل مسکونی روستای دوغارون در فاصله پنج کیلومتری تایباد بر اثر شدت بارش برف و بارن اشاره کرد و گفت: بند شهر مشهدریزه از توابع این شهرستان نیز در معرض تخریب قرار گرفته که در صورت بروز این مهم، چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنین این شهر را خطر سیل تهدید می کند.

شرافتی راد از انتقال کلیه اهالی روستای خیرآباد از توابع تایباد به مراکز اسکان خبر داد و عنوان کرد: چند خانوار در راه مانده نیز توسط نیروهای هلال احمر به مراکز اسکان موقت انتقال داده شدند.

 

کشف ۳۲ تن برنج خارجي قاچاق در قم

پایگاه اطلاع رسانی ناجا- قم: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان از کشف ۳۲ تن برنج قاچاق در قم به ارزش بيش از يک ميليارد و ۲۷۰ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ  احمد کرمي اظهارداشت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه رانندگان دو دستگاه کاميون با بارگيري برنج قاچاق از استان هاي غربي قصد دارند پس از عبور از قم اين دو محموله را به تهران منتقل کنند، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان قم قرار گرفت.
وي گفت: در ادامه با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي مسير تردد خودروها مشخص و با اعزام سه اکيپ عملياتي به محورهاي مواصلاتي دو خودروي مذکور شناسايي شدند.
رئيس پليس آگاهي استان قم افزود: پس از متوقف کردن کاميون ها هر دو راننده با ارائه بارنامه بيان کردند خودروشان حامل بار گوجه است. در بررسي اوليه مشخص شد کاميون ها حامل برنج هستند که پس از هماهنگي قضائي به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان قم منتقل و ۳۲ تن برنج خارجي قاچاق کشف شد.
کرمی افزود:کارشناسان ارزش این محموله را بيش از يک ميليارد و ۲۷۰ميليون ريال اعلام کرد و متهمان نيز جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شدند.

 

راه ارتباطی ۳۷ روستای الیگودرز همچنان مسدود است‌

تسنیم- لرستان: بخشدار بخش بشارت الیگودرز گفت: راه ارتباطی ۵۷ روستای بخش بشارت الیگودرز روز گذشته بر اثر بارش برف مسدود شد که تاکنون راه ارتباطی ۲۰ روستا بازگشایی شده است.

اصغر قهرمانی اظهار داشت: روز گذشته براثر بارش برف راه ارتباطی ۵۷ روستای بخش بشارت الیگودرز مسدود شد که با تلاش نیروهای راهداری تاکنون راه ارتباطی ۲۰ روستا بازگشایی‌شده است.

وی بابیان اینکه راه ارتباطی۳۰ روستا نیز تا غروب امروز بازگشایی می‌شود افزود: راه ارتباطی مابقی روستاها به علت پراکنده بودن فردا بازگشایی می‌شود.

بخشدار بخش بشارت الیگودرز عنوان کرد: محور بخش بشارت به الیگودرز نیز روز گذشته مسدود و حدود ۹ دستگاه خودرو گرفتار برف و کولاک شدند که با تلاش نیروهای راهداری این محور بلافاصله بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ مسافر نیز در گردنه پرچل این شهرستان گرفتار برف و کولاک شدند که با تلاش نیروهای امدادی استقرار یافتند تصریح کرد: تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده در حال انجام است.

 

بازداشت راهزنان مسلح در ایرانشهر

خبرآنلاین- سیستان و بلوچستان: ساعت ۷:۳۰ دقیقه شامگاه پنجشنبه ۲۸ بهمن، سرنشینان دو خودروی پژو، راه را بر راننده کامیونی در جاده بزمان، شهرستان ایرانشهر سد کردند.

مردان ناشناس نقابدار درحالی که اسلحه‌ها یشان را به سمت راننده کامیون گرفته بودند، چهار موتورسیکلت را که بار کامیون بود به سرقت برده وگریختند.

با اعلام گزارش سرقت مسلحانه به کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی شهرستان ایرانشهر، اکیپی از مأموران وارد عمل شده و تحقیقات برای دستگیری سارقان مسلح آغاز شد.

هنوز چند دقیقه‌ای از سرقت کامیون نمی‌گذشت که کارآگاهان در جریان تیراندازی مرگبار به سرنشینان اتوبوسی قرار گرفتند. مأموران با حضور در محل حادثه که در نزدیکی منطقه بزمان بود دریافتند چند مرد مسلح سوار بر خودروی پژو راه را بر اتوبوسی که از ایرانشهر راهی بندرعباس بود بسته وبه سوی مسافران تیراندازی کرده‌اند که تیری به سر یکی از مسافران – تبعه یکی از کشورهای همسایه -، برخورد کرده و مرگ او را رقم زده بود.

طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قربانی این ماجرا دقایقی قبل در ۲۰ کیلومتری منطقه «بزمان» سوار اتوبوس شده بود که با اصابت گلوله به سرش، کشته شد.

تجسس‌های گسترده برای دستگیری مردان مسلح ادامه داشت تا اینکه حدود ۴ ساعت بعد کارآگاهان پلیس مرد جوانی را دستگیرکردند.درادامه نیز ۴ تبهکار دیگرهم درعملیات ضربتی به دام افتادند.دربازجویی‌ها بعدی مشخص شد مرد جوانی که در شهرستان بزمان دستگیر شده، متهم به قتل فراری بوده که اوایل امسال در شهرستان ایرانشهر، مردی را با شلیک گلوله به قتل رسانده و متواری شده بود.او همچنین سابقه حمل مواد مخدر در پرونده‌اش داشت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان دراین باره گفت:کارآگاهان پلیس از مخفیگاه متهم به قتل دستگیرشده، یک اسلحه کلاشنیکف و مهمات مربوطه کشف کردند.

سردار رحیمی ادامه داد: ۴ متهم دیگر نیز در رابطه با سرقت مسلحانه از کامیون دستگیر شده‌اند که درادامه تحقیقات یک سلاح جنگی و چهار موتورسیکلت سرقتی و دو خودروی پژو کشف شد. اما چهار متهم مدعی هستند در تیراندازی به اتوبوس نقشی نداشته‌اند. با وجود این بازجویی‌های تخصصی ازآنها تا کشف جنایت ادامه دارد.