کاهش ۵۰۰ متری دید در برخی شهرهای خوزستان/ دستگیری قاتل فراری حادثه کلاله/ رها سازی ۹۶۰۰ خودروی گرفتار در برف اردبیل و……

کاهش ۵۰۰ متری دید در برخی شهرهای خوزستان/ دستگیری قاتل فراری حادثه کلاله/ رها سازی ۹۶۰۰ خودروی گرفتار در برف اردبیل و……

 

کاهش ۵۰۰ متری دید در برخی شهرهای خوزستان

خبرگزاری صدا و سیما- خوزستان: ایستایی هوا و ماندن توده های گرد و غبار در خوزستان، باعث کاهش دید ۵۰۰ متری در برخی شهرهای خوزستان شده است.

با توجه به گزارش های سازمان محیط زیست و هواشناسی استان مبنی بر کاهش ۵۰۰ متری دید در برخی شهرهای خوزستان پایداری گرد و غبار ، مدارس و مراکز آموزش عالی نوبت صبح در کلیه شهرهای استان به جز ایذه ، باغملک ، مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا تعطیل می باشد و زمان پایان کار برای اداره ها و بانک ها به جز مراکز بهداشتی و درمانی و آتش نشانی ها و بیمارستان ها و مراکز اورژانس تا ساعت ۱۲ ظهر برای امروز ( یکشنبه یک اسفند ماه ) می باشد .

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سرعت وزش باد در اهواز در حال حاضر به یک متر می رسد و همین موضوع باعث ماندگار شدن توده های گرد و غبار در سطح این شهر و برخی دیگر از شهرهای استان شده است.

کورش بهادری افزود: در حال حاضر میزان دید در شهر بهبهان ۵۰۰ متر، دزفول ۶۰۰ متر، امیدیه ۷۰۰متر، ماهشهر ۸۰۰ متر، رامهرمز یکهزار متر و در اهواز یکهزار و ۲۰۰ متر است.

وی تصریح کرد: آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف و غبار آلود و از اواخر وقت امروز با بهبود کیفیت هوا پیش بینی می شود و تا سه روز آینده پدیده آب و هوایی خاصی در استان نخواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اشاره به کاهش محسوس دما در استان ناشی از نفوذ جریانات شمالی گفت: از فردا تا روز چهارشنبه روند افزایش دما در استان را خواهیم داشت.

میزان گردو غبار دیروز به ۳۳ برابر حد مجاز دربرخی از شهرهای خوزستان رسید.
دیروز میزان ذرات گرد و غبار در شهرهای شوش ۴۹۹۰، شادگان۲۴۲۰، خرمشهر۲۸۴۲، اهواز۲۲۵۹، سوسنگرد ۲۰۵۶، رامشیر۲۲۲۷ماهشهر۱۸۳۹ و دزفول۱۰۶۲میکرو گرم برمترمکعب رسید و این امر سبب تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی ۱۲ شهرستان خوزستان و کاهش زمان پایان کار اداره ها تا ساعت ۱۲ ظهرشد.

 

دستگیری قاتل فراری حادثه کلاله

ایسنا- گلستان: سرپرست نیروی انتظامی کلاله گفت: جوان کلاله ای که عصر دیروز پدر و مادر و خواهرزاده خردسالش را به قتل رساند بود، ساعت یک بامداد امروز دستگیر شد.

سرهنگ سید خلیل هاشمی اظهار کرد: قاتل فراری حادثه خونین کلاله پس از گذشت ۸ ساعت از ارتکاب به قتل ۳ نفر از اعضای خانواده‌اش دستگیر شد.

وی افزود: این قاتل ساعت یک بامداد امروز در حالی که در خانه یکی از بستگان در روستاهای اطراف کلاله پنهان شده بود، دستگیر شد. هنوز انگیزه قاتل از وقوع این جنایت مشخص نیست.

جوان ۳۴ ساله اهل روستای آقیاجی کلاله عصر دیروز به دلایل نامعلومی بعد از کشتن پدر و مادر خود با استفاده از تبر، خواهرزاده چهار ساله خود را نیز خفه کرده و از محل متواری شده بود.

 

رها سازی ۹۶۰۰ خودروی گرفتار در برف اردبیل

تسنیم- اردبیل: معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از آغاز بارش‌های برف در استان با تلاش و امدادرسانی راهداران در سطح جاده‌های اردبیل ۹ هزار و ۶۰۰ خودروی گرفتار رهاسازی شده و به مسیر خود ادامه داده‌اند.

علی یوسف‌زاده صبح امروز در بازدید از عملیات بازگشایی راه‌های مسدود روستایی خلخال اظهار داشت: در حال حاضر ۴۱۱ نفر نیروی راهداری با استفاده از ۲۲۹ دستگاه ماشین‌آلات برفروبی و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی استان فعال بوده و اقدام به بازگشایی و برفروبی جاده‌های اردبیل می کنند.

وی تصریح کرد: از آغاز بارشها تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی استان برفروبی و بازگشایی شده و ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه برای جلوگیری از یخبندان در سطح جاده‌های استان استفاده شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف بیان کرد: با تلاش و امدادرسانی راهداران در سطح جاده‌های ۹ هزار و ۶۰۰ خودروی گرفتار رهاسازی شده و به مسیر خود ادامه داده‌اند که برای امدادرسانی به افراد در سطح جاده‌ها همچنان تلاش نیروهای راهداری به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

یوسف‌زاده با بیان اینکه بارش برف سنگین و حجم زیاد برف عملیات بازگشایی محورها را سخت‌تر کرده است، گفت: بارش سنگین برف راه ارتباطی نیمی از روستاهای استان را مسدود کرده بود که با تلاش راهداران در روز گذشته راه ۳۰۰ روستا برفروبی و بازگشایی شد و از صبح دیروز عملیات بازگشایی راه ۸۰۰ روستای استان نیز آغاز شده که هم اکنون شاهد تداوم عملیات بازگشایی در جاده‌های روستایی استان هستیم.

وی در مورد بازگشایی راه روستای آق‌بلاغ کرد از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: دو دستگاه بولدوزر و لودر برای بازگشایی و برفروبی این محور به کار گرفته شده اما با توجه به حجم سنگین برف که حتی در برخی مناطق این محور به ۴ متر نیز می‌رسد عملیات برفروبی به کندی پیش می‌رود که این مشکل تنها در مورد این روستا نبوده بلکه تقریبا تمامی محورهای روستایی این شهرستان با حجم انبوه برف پوشیده شده و زمان بیشتری برای بازگشایی آن نیاز است.

 

پنج هزار و ۳۰۰ خانوار گیلان بدون برق هستند

ایرنا- گیلان:  مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با تلاش مستمر و شبانه روزی ۲۲۹ اکیپ عملیاتی در حال حاضر، تعداد خانوارهای بدون برق استان به پنج هزار و ۳۰۰ خانوار رسیده است.

حمیدرضا حکمت افزود: این خانوارهای بدون برق به طور عمده در حوزه روستایی شهرهای رشت، خمام، کوچصفهان، آستانه اشرفیه ، لاهیجان و سیاهکل هستند .
وی اظهار کرد: اهتمام بر آن است که تا پایان غروب امروز ( یکشنبه) برق تمامی شهروندان برقرار شود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان همچنین به ریزش برف روی شبکه ها و تاسیسات برق در جریان برفروبی توسط مردم اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر، مشکل عمده در حوزه مشترکان شهری ریزش برف از بام واحدهای مسکونی و تجاری روی شبکه های توزیع برق است که موجب قطعی مجدد برق می شود.
حکمت از مردم خواست تا از ریختن برف روی شبکه و تاسیسات برق خودداری کنند و هرگونه قطعی برق را به شماره ۱۲۱ و یا ۳۳۶۶۵۰۰۰ اطلاع دهند.
بارش برف جمعه گذشته که در برخی مناطق جلگه ای گیلان به بیش از یک متر رسید، به همراه تندباد مشکلاتی را برای مردم استان از جمله قطعی برق بوجود آورد. از روز گذشته (شنبه) آسمان استان صاف بوده ولی اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرده که تا سه شنبه هفته جاری، یخبندان در استان خواهد بود.