سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۶ جزییات لایحه بودجه سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش یوپنا، محمدمهدی مفتح در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تشریح جزییات لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، گفت: بودجه کل کشور در سال آینده بالغ بر یک میلیون و ۱۴۶ هزار میلیارد تومان است. منابع عمومی دولت شامل ۳۴۴ هزار میلیاردتومان و بودجه شرکت‌های دولتی ۷۹۳ هزار میلیارد تومان است.

مفتح از افزایش واریزی به صندوق توسعه ملی در قالب لایحه بودجه ۹۶ خبر داد و افزود: براساس لایحه دولت ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت باید به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد که ما این درصد را به ۳۰ درصد افزایش دادیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان از درآمدها در سال ۹۶ به بودجه عمومی اختصاص می‌یابد. ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تنظیم پرداخت‌ها به ویژه در نقاط سردسیر اختصاص خواهد یافت تا پروژه‌های عمرانی در ۶ ماهه نخست سال آینده در این مناطق فعال شود.

مفتح افزود: ۵۰ هزار میلیارد دلار فاینانس در بودجه ۹۶ پیش بینی شده است. این میزان علاوه بر فاینانسی است که در سال‌های گذشته باید جذب می‌شده و جذب نشد همچنین توجه به دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در بودجه ۹۶ مورد توجه قرارگرفته و منابع خوبی برای توجه به آنها در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ ادامه داد: در بودجه سال ۹۶ به بودجه استان‌ها توجه ویژه‌ای شده است. در لایحه دولت ۱۶٫۸ هزار میلیارد تومان به استان‌ها اختصاص یافته بود که در گزارش کمیسیون تلفیق این رقم به ۲۸٫۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد در حقیقت بودجه استانی ۷۰ درصد رشد کرد.

وی ادامه داد: معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد اقشار حقوق بگیر در لایحه بودجه ۹۶ تا سقف ۱٫۵ میلیون بود که در گزارش کمیسیون تلفیق این رقم به ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مصوبات خوبی در خصوص بیمه کشاورزان، بیمه روستاییان و امکان وام های کشاورزان در کمیسیون تلفیق تصویب شده است.

وی همسان سازی حقوق بازنشستگان با کارکنان را یک ضرورت دانست و افزود: حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری که کمتر از ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند در سال ۹۶ همسان سازی می شود.

به گفته مفتح میزان وام ازدواج در سال ۱۳۹۶ به ازاء هر زوج ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ از تخصیص استانی اعتبارات ورزشی خبر داد و افزود: توجه به ورزش بانوان از جمله مواردی است که در بودجه ۹۶ به آن توجه ویژه شد و گزارش کمیسیون تلفیق حاصل کار جمعی سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش ها و دستگاه های ذیربط است که امیدوارم بودجه مناسبی تقدیم ملت ایران شود.

منبع: ایسنا