به گزارش یوپنا، روزنامه اعتماد نوشت:اصولگرایان از زمان دو انتخابات گذشته اعتمادبه‌نفس‌شان را برای رسیدن به اجماع و پیروزی از دست داده‌اند. چهره‌هایی در اردوگاه این جریان سیاسی وجود دارند که با وجود نتیجه نگرفتن در ادوار انتخاباتی پیشین همچنان تحرکاتی برای شرکت در انتخابات آتی از خود نشان می‌دهند. كمتر از سه ماه تا […]

به گزارش یوپنا، روزنامه اعتماد نوشت:اصولگرایان از زمان دو انتخابات گذشته اعتمادبه‌نفس‌شان را برای رسیدن به اجماع و پیروزی از دست داده‌اند. چهره‌هایی در اردوگاه این جریان سیاسی وجود دارند که با وجود نتیجه نگرفتن در ادوار انتخاباتی پیشین همچنان تحرکاتی برای شرکت در انتخابات آتی از خود نشان می‌دهند.

كمتر از سه ماه تا انتخابات باقي مانده است و غالب چهره‌هايي كه معرفي شده‌اند افرادي ناشناخته در بين افكار عمومي بوده‌اند يا در ادوار پيشين راي چنداني نياورده بودند. پس از گذشت نزديك به چهار دهه از عمر جمهوري اسلامي جريان اصولگرايي نمي‌تواند فردي را معرفي كند كه قدرت و نفوذ زيادي در جامعه داشته باشد. افرادي كه پشتوانه حزبي و مردمي ندارند، امروز به عرصه آمده‌اند و جز اينكه بگويند اصولگرا هستيم حرف ديگري براي گفتن ندارند.

جريان اصولگرايي از زمان رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد دچار نوعي بلا تكليفي شده است كه به سختي مي‌تواند بر آن فايق بيايد.

سازوكار وحدت اصولگرايان دير شروع به كار كرد و با اين مشكل نيز مواجه است كه بتواند كارهايش را به انتخابات آتي برساند. جبهه مردمي نيروهاي انقلاب هم در حد اظهار وجود می تواند اثر گذار باشد.

تحركات اخير انتخاباتي اصولگرايان از اعلام كانديداتوري‌ها تا مصاحبه‌هايش در مورد انتخابات به نوعي اختلافات درون اردوگاه اصولگرايي را برملا كرده است. نه دلواپس‌ها حاضر هستند از مواضع‌شان كوتاه بيايند و به معتدلين نزديك شوند، همان‌طور كه دبيركل جبهه پايداري اعلام كرد كه آنها در صورت اصلح بودن نامزدنهايي از وي حمايت خواهند كرد. نه معتدلين دلگرمي دارند كه پشت سر تندرو‌ها صف بكشند.

بسياري از چهره‌هاي مطرح اصولگرا تمايلي براي كانديداتوري در اين دوره از انتخابات از خود نشان نمي‌دهند. چرا كه مي‌دانند در صورت كانديداتوري شانس موفقيت‌شان پايين است. افراد مطرح معتدل اصولگرا امروز از حاميان دولت آقاي روحاني هستند. جريان اصولگرايي هم به سبب عملكرد گذشته خود دچار مشكل است و هم ساختار داخلي‌اش دچار بلاتكليفي و عدم انسجام است.