هفدهمین مسابقات بین المللی روبیک ایران و جشنواره بازی های فکری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به میزبانی منطقه دو شهرداری تهران در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

هفدهمین مسابقات بین المللی روبیک ایران و جشنواره بازی های فکری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به میزبانی منطقه دو شهرداری تهران در محل برج میلاد تهران برگزار شد.


به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو شهرداری تهران، هفدهمین دوره مسابقات بین المللی روبیک و بازیهای فکری ایران در حالی برگزار شد که بیش از ۸۰۰ نفر شرکت کننده از سراسر ایران برای رقابت با یکدیگر در محل برج میلاد حاضر شده و در بخش های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.
شرکت کنندگان این مسابقات که با همکاری انجمن بازی های فکری فدراسیون ورزش های همگانی و انجمن بازی های فکری سازمان ورزش شهرداری تهران و تحت نظر انجمن جهانی مکعب (WCA ) در ۱۶ ماده برگزار شد در گروه های سنی مختلف در طی ۴ روز در این جشنواره شرکت نمودند.
همچنین در بخش دیگری از این مسابقات غرفه های بازیهای فکری مشتمل بر بیش از ۱۰ بازی فکری برای گروه های سنی مختلف همراه با ارائه آموزش به خانواده ها و بازدیدکنندگان بر پا بود که با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شد.
شرکت کنندگان این مسابقات که از بهترین روبیک کارهای ایران بودند، در این دوره موفق به شکستن ۱۵ رکورد کشوری در بخشهای مختلف از جمله رکورد میانگین حل مکعب روبیک با زمان ۸ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه و رکورد حل مکعب ۴*۴ با زمان ۳۲٫۰۴ ثانیه شدند که با بررسی های انجام شده سطح این دوره از مسابقات خوب ارزیابی شد.
گفتنی است اداره ورزش شهردای منطقه دو شهرداری تهران در این دوره از مسابقات میزبانی از شرکت کنندگان را بر عهده داشت و در آخرین روز برگزاری این مسابقات از نفرات برتر با اهدای لوح و هدایا تقدیر و تجلیل نمود.