وی افزود، با افتتاح این دفتر در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، کلیه خدمات کنسولی از جمله صدور پاسپورت و رواديد تحصيلي، صدور اقامت، تمديداقامت، مهاجرت، تمديد اعتبار پاسپورت و صدور ويزاي تحصيلي در این دفتر پیگیری می شود.

گروه دانشگاه –  دفتر امور کنسولی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان غیر ایرانی افتتاح شد.

دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری یوپنا، با اشاره به افتتاح دفتر امور کنسولی تصریح کرد، بنا به وعده ای که داده بودیم و برای رفاه حال دانشجویان غیرایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور این دفتر را ایجاد کردیم تا دانشجویان غیرایرانی بتوانند به آسانی مشکلات و مسائل اقامتی خود را پیگیری کنند.

وی افزود، با افتتاح این دفتر در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، کلیه خدمات کنسولی از جمله صدور پاسپورت و رواديد تحصيلي، صدور اقامت، تمديداقامت، مهاجرت، تمديد اعتبار پاسپورت و صدور ويزاي تحصيلي در این دفتر پیگیری می شود.

دکتر رستمی ابوسعیدی با بیان این که دانشگاه پیام نور اخیرا با مصوبه مجلس به عنوان هاب (قطب بین المللی) مطرح شده و با توجه به برنامه ششم توسعه که ۶۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها ایران پذیرفته خواهند شد، لازم است تا زمینه حضور هر چه بیشتر این دانشگاه در عرصه بین المللی فراهم شده و افتتاح این دفتر با عنایت به این که هم اکنون حدود ۷۰۰۰ دانشجوی غیرایرانی در پیام نور تحصیل می کنند یکی از اقدامات ما برای ارائه خدمات مطلوب و آسان به دانشجویان غیرایرانی بوده است.

ریاست عالی دانشگاه پیام نور با اشاره به کیفیت بالای دانشگاه که در تمام شاخص ها آموزشی و پژوهشی پیام نور جزو ده دانشگاه برتر کشور بوده خاطرنشان کرد، یکی از برنامه های اصلی ما جذب دانشجوی خارجی و تحقق دیپلماسی علمی است و استفاده از شیوه های نوین آموزشی برای رقابت با مراکز معتبر آموزشی جهان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

دکتر رستمی به بخشی از فعالیت دانشگاه پیام نور پیرامون جذب دانشجوی خارجی اشاره کرد و گفت: برای ترویج زبان فارسی و آموزش این زبان به غیرفارسی زبانان، با راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی، تفاهم نامه هایی با برخی مراکز همچون بنیاد سعدی و سازمان ارتباطات منعقد کردیم و با داشتن امکانات مناسب در این حوزه از قبیل لابراتوارهای زبان پیشرفته ومحتوای آماده شده، دانشگاه پیام نور توانایی تامین نیاز بخش عمده ای از غیر فارسی زبانان برای آموزش زبان فارسی را دارد.

به گزارش یوپنا، گفتنی است،  مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان بصورت الکترونیکی در دانشگاه پیام نور حدود ۴ ماه پیش با حضور دکتر فریدون مدیر کل حوزه وزارتی و مشاور وزیر علوم آغاز بکار نمود.