ظهر امروز و در میان استقبال باشکوه مردم و دانشگاهیان، پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان تشییع و خاکسپاری شد.

ظهر امروز و در میان استقبال باشکوه مردم و دانشگاهیان، پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در این مراسم گفت: پیروی از فردی فرزانه و حکیم، ترس بزرگی در دل دشمن است، بنابراین در رهروی از ولایت بکوشید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدصادق جمشیدی راد ضمن رساندن سلام و خیر مقدم دکتر رستمی ریاست عالی دانشگاه پیام نور و هیئت رئیسه  دانشگاه به شرکت کنندگان در مراسم، گفت: دانشگاه پیام نور مفتخر به میزبانی شهدای گمنام در چند استان می باشد، که امروز استان کرمان به جمع آن ها پیوست.

وی افزود: افتخار داریم که در میان شهدای مدافع حرم، نام ۲۸ دانشجوی دانشگاه پیام نور خودنمایی می کند.

حجت الاسلام جمشیدی راد با اشاره به آیه شریفه که”هرگز گمان مبرید شهداء مرده اند بلکه زنده و نزد پروردگارشان روزی می خورند ” گفت این شهدا گمنام نیستند بلکه در عرش و ملکوت و دل مومنان جای دارند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه عده ای افراد کوته فکر و بداندیش دانشگاه را مکانی برای تدفین شهدای گمنام نمی دانند، اظهار داشت: مقام و منزلت ایشان در درگاه الهی بسی ارجمند و مقرب است که در هر کجا باشند محل حضورشان  مکان رفت و آمد فرشتگان و مقربان الهی است .

گفتنی است؛ قرائت دلنوشته های مادر شهید جاوید الاثر اختراعی، سخنرانی حجت الاسلام برادران و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان مراسم اقامه نماز توسط حجت الاسلام و المسلمین جعفری امام جمعه کرمان انجام گرفت و سپس پیکر مطهر این دو شهید جاویدالاثر در پردیس شماره ۲ دانشگاه پیام نور مرکز کرمان و در میان اشک های حاضرین  آرام گرفت.

گفتنی است؛ این شهیدان که در عملیات تفحص حدود دو ماه پیش شناسایی شده اند، یکی در سن ۲۵ سالگی در عملیات بدر شرق دجله، در سال ۱۳۶۳و دیگری در سن ۲۳ سالگی، در عملیات ایذایی والفجر ۸؛ در جزیره امّالرصاص در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیده اند.