شاه سلمان با ۱۵۰۰ نفر از ملازمان خود که شامل ۱۰ وزیر، ۸۰۰ نماینده و ۲۵ شاهزاده هستند در جریان ۳۶ پرواز مختلف در طول سه هفته به اندونزی سفر خواهند کرد.

پادشاه عربستان می داند که چگونه شاهانه مسافرت کند.
به گزارش یوپنا به نقل از سی ان ان، شاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در نخستین سفر خود، امروز چهارشنبه به منظور اقامت نه روزه وارد اندونزی؛ پرجمعیت ترین کشورمسلمان جهان شد.


پادشاه عربستان پیش از سفر به جزیره توریستی معروف بالی، چند روزی را در جاکارتا و جاوه غربی سپری خواهد کرد و در ادامه این تور یک ماهه خود از مالزی، چین، ژاپن و مالدیو نیز دیدار خواهد کرد.
رئیس خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی اندونزی که پادشاه عربستان با آن به این کشور سفر کرده، گفته بود: بن عبد العزیز با اثاثیه ای به وزن ۵۰۵ تن مسافرت خواهد کرد.


پادشاه عربستان چه چیزهای دیگری در این سفر با خود می برد؟
به گزارش جاکارتا پست در میان این اسباب و اثاثیه، دو دستگاه مرسدس بنز S600 و دو آسانسور الکتریکی نیز به چشم می خورد.
به نظر عجیب و در عین حال برای نخستین بار است که یک رهبر ثروتمند با آسانسور خود به مسافرت برود.
بنا بر گزارش رویترز در سال ۲۰۱۵ زمانی که تیم نصب و راه اندازی آسانسور پادشاه عربستان در سواحل فرانسه مشغول کار بودند با اعتراض افراد محلی به واسطه مسدود کردن ساحل مواجه شدند.
یکی از این آسانسورها ۲۱ فوریه به جاکارتا و دیگری در روز ۲۲ فوریه به دنپاسار بالی رسیده است.
آیا این تمام چیزهایی است که وی با خود به همراه دارد؟
خیر، در این سفر، پادشاه عربستان یک هیئت همراه را نیز به همراه خود دارد.
بنابر گزارش خبرگزاری آنتارای اندونزی، پادشاه سلمان با ۱۵۰۰ نفر از ملازمان خود که شامل ۱۰ وزیر، ۸۰۰ نماینده و ۲۵ شاهزاده هستند در جریان ۳۶ پرواز مختلف در طول سه هفته به اندونزی سفر خواهند کرد.
شرکت هواپیمایی اندونزیایی، ۵۷۲ نفر از کارکنان خود را به منظور خدمت رسانی به مسافرت پادشاه عربستان به کار گرفته است.

به نظر می رسد ورود شاه عربستان در روز چهارشنبه موجب اختلال در خدمات سرویس دهی شده باشد.
بنا بر گزارش های رسانه های محلی، ۱۰ هزار نیروی پلیس ملی اندونزی در جاکارتا، جاوای غربی و بالی در حالت آماده باش بوده اند.
در طول این هفته، پادشاه عربستان و هیئت همراه وی، صدها اتاق را در چهار هتل گرانقیمت جاکارتا رزرو کرده اند.
به گزارش آنتارا، سفیر عربستان سعودی در اندونزی در کنفرانس خبری به مردم اطمینان داد که مقاصد گردشگری و سواحل اطراف جزیره باز خواهند بود.
اقامت شاه عربستان و هیئت همراه دربالی، در سه هتل بسیار گرانقیمت خواهد بود و هزینه هرشب اقامت در گرانقیمت ترین ویلا به ۴۴۰۰ دلار می رسد.

 

ترجمه: میثم خاکپور