هیاتی از کنگره آمریکا به منظور مذاکره درباره انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

هیاتی از کنگره آمریکا به منظور مذاکره درباره انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

به گزارش یوپنا، شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این هیات شامل اعضای کمیته فرعی امور امنیت داخلی سنای آمریکا است و هدف این هیات از سفر به اراضی اشغالی اطلاع از جزئیات مشخص از جمله ابعاد سیاسی این اقدام و بررسی مکان پیشنهاد شده در قدس غربی است.

این هیات امروز (شنبه) به منظور تکمیل گفت‌وگوها میان واشنگتن و تل‌آویو و برای انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت‌وگوهایی انجام می‌دهند.

براساس گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل سفر هیات مذکور تنها ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد و طی آن درباره مساله انتقال سفارت آمریکا گفت‌وگو خواهد شد.

همچنین پیش بینی می‌شود نشستی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و شمار دیگری از مسئولان این رژیم درباره این موضوع انجام شود.

علاوه بر این انتظار می‌رود از میان اعضای هیات آمریکایی سناتور ران دی‌سانتیس، رئیس کمیته فرعی امور امنیت ملی و دنیس روس، سناتور جمهوری‌خواه با نتانیاهو و دیگر مسئولان اسرائیلی از جمله یهودا گلیک،‌ عضو کنست و فعال کنگو از حزب لیکود دیدار کنند.

سناتور جمهوری‌خواه ران دی‌سانتیس یکی از برجسته‌ترین حامیان انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است که ماه گذشته میلادی کمپینی را برای تشویق رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سریع سفارت آمریکا به قدس راه اندازی کرد.

وی در نامه‌ای به ترامپ که شامل امضای ۱۰۰ نماینده کنگره بود خواهان انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی شده و اعلام کرد: اسرائیل هم‌پیمان قوی آمریکا در منطقه است.

مساله انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی طی ماه‌های اخیر بسیار جنجال برانگیز شده و سوالات زیادی درباره میزان جدیت رئیس‌جمهور آمریکا برای اجرای این طرح مطرح شده است؛ طرحی که در صورت اجرا ممکن است اوضاع در اراضی اشغالی و جهان عرب را متشنج کند.

این مساله هم زمان با انتخاب دیوید فریدمن یهودی به عنوان سفیر آمریکا در تل‌آویو باعث شده که تحلیلگران چنین ارزیابی کنند که این اقدام ترامپ مقدمه‌ای برای انتقال مقر سفارت آمریکاست.