“دیوید پترائوس” رئیس أسبق سازمان سیا گفت: در کاربرد اصطلاح “تروریسم اسلامی” که رئیس جمهور ترامپ به شدت در حال ترویج آن است باید احتیاط به کار برد.

“دیوید پترائوس” رئیس أسبق سازمان سیا گفت: در کاربرد اصطلاح “تروریسم اسلامی” که رئیس جمهور ترامپ به شدت در حال ترویج آن است باید احتیاط به کار برد.

به گزارش یوپنا به نقل از عصرایران، پترائوس در گفتگو با وب سایت شبکه CNN از استفاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اصطلاح تروریسم اسلامی انتقاد کرد.

وی گفت: به نظر من باید در استفاده از چنین اصطلاحاتی احتیاط کرد. این اصطلاح دارای بار معنایی گسترده است به طوری که شامل گروه‌های مختلف می‌شود.

رئیس سازمان سیا در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ افزود: به هیچ وجه منکر توصیف تندروی اسلامی به چتری که در زیر آن گروه‌هایی مانند داعش، القاعده و غیره قرار دارند، نیستم.

وی با انتقاد از کاربرد اصطلاح تروریسم اسلامی به صورت کلی تصریح کرد: باید بسیار احتیاط کرد تا یک دین به تندروی متهم نشود.

“هربرت ریموند مک مستر” مشاور امنیت ملی ترامپ تذکر مشابهی درباره استفاده از اصطلاح تروریسم اسلامی به ترامپ داده بود. وی از ترامپ خواسته بود که از عبارت “تروریسم اسلامی” استفاده نکند.

وی به ترامپ گفته بود که گروه‌های تندرویی مانند داعش اسلام را نمایندگی نمی‌کنند و استفاده از این عبارت توهین به مسلمانانی است که آمریکا برای از بین بردن ایدئولوژی افراطی نیازمند همکاری با آنهاست.

ژنرال پترائوس از فرماندهان ارشد ناتو، فرمانده ارتش آمریکا در عراق و سرفرماندهی کل ارتش ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی بود. وی در سال ۲۰۱۱ به حکم باراک اوباما به ریاست سازمان سیا منصوب شد و تا سال ۲۰۱۲ در این سمت فعالیت کرد.