نارضایتی تاج از عملکرد پیروانی
نارضایتی تاج از عملکرد پیروانی

رئیس جدید فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در خصوص مسائل مربوط به فوتبال و فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش یوپنا،  مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم درباره وضعیت این روزهای فدراسیون فوتبال اظهار کرد : ۹۰ درصد که اخبار ورزشی که رسانه‌ها دنبال می‌کنند فوتبالی است چون این رشته پرتنش است و اهالی این ورزش همیشه باید پاسخگو و منتظر انتقادات باشند.  فدراسیون فوتبال باید خودش را آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی کند و در رده‌های سنی نیز باید به خوبی خود را برای رقابت های پیش رو آماده کنیم.  فدراسیون روزهای پراتفاقی را پیش رو دارد. 
 
وی افزود:  بحث نقدینگی هم به عنوان یک چالش پیش روی فدراسیون است. رقبای ما مانند قطر و چین در این زمینه وضعیت خوبی دارند اما ما  در این زمینه مشکلاتی داریم که باید آنها را رفع کنیم. سعی می کنیم مشکلات را به هر شکلی حل کنیم. 
 
وی درباره حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا،گفت: قرار است درباره رقابت های لیگ قهرمانان آسیب شناسی کنیم. باید به فکر رقابت های آسیایی باشیم و در این راه به تیم‌های ایرانی در حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان نامه داده ایم تا با بهترین شکل خود را آماده کنند. 
 
تاج درباره این که آیا قنبرزاده و عابدینی شانسی برای ریاست سازمان لیگ دارند یا خیر، بیان کرد: 
برای بسیاری از پست ها از جمله دبیرکل، سازمان لیگ، کمیته فرهنگی و ۶ پست دیگری که داخل فدراسیون است، باید اتفاقاتی را رقم بزنیم تا تکمیل شود. فکر می کنم تا ۲ هفته آینده رئیس جدید این پست ها معرفی شوند.  عجله پشیمانی دارد و ما عجله نکردیم.

پاداش بازی با مقدونیه و قرقیزستان به ملی‌پوشان پرداخت شد

وی درباره پرداخت پاداش به ملی پوشان اظهار کرد: از فیفا ۲ میلیون دلار طلب داریم. هیچ بدهی بابت پاداش بازیهای تیم ملی نداریم . برای پیروزی مقابل گوام و ترکمنستان پاداش دادیم. حتی برای برد در ۲ بازی دوستانه اخیر پاداش دادیم. مطالبات کی روش را هم پرداخت کردیم. اگر سه ماه حقوقش عقب بیفتد، می تواند با تیمهای دیگر مذاکره کند که متاسفانه حقوق کی روش ۹ ماه عقب  افتاده بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حریفان نه چندان قدرتمند تیم ملی در دیدارهای تدارکاتی گفت: دیدارهای دوستانه مانند این می ماند که مدیرعامل کارخانه فولاد بگوید از فردا ۴۰ درصد تولید خود را افزایش می دهیم که این امر خنده دار است. برای بازی های تدارکاتی یک روزه نمی شود برنامه ریزی کرد و باید از ۶ ماه قبل این برنامه ریزی انجام می شد. 
 
وی افزود: کره برای دیدار دوستانه با اسپانیا ۲ میلیون دلار هزینه کرده بود و رئیس فدراسیون این کشور هتل بسیار مجللی برای اسکان اسپانیا گرفته بود. ما توان پرداخت ۸ میلیارد را نداریم. با این حال بازی با مقدونیه و قرقیزستان نیز برای ما مفید است. در ادامه نیز با ارمنستان و اتریش اردو می زنیم و در این اردوها بازی های دوستانه برگزار می کنیم. 
 
تاج درباره اینکه گفته می شود به دلیل بالا رفتن رنکینگ با تیمهای ضعیف بازی می کنیم، بیان کرد: این حرف درست نیست چون تیم ملی به این بازی ها نیاز دارد. 
 
وی درباره زمین تمرین تیم ملی گفت: من چمن دستگردی را برای استفاده تیم ملی گرفتم اما به دلیل این که کیفیت چندان خوبی ندارد، نظرمان برگشت. من حدود ۱۰۰ ساعت با کی روش حرف زدم. وی اعتقاد دارد فرصتی تا بازی با قطر در شهریور نداریم. زمین نفت هم زمین خوبی است اما چندان استاندارد نیست. و زمین شماره ۲ کمپ هم خاکبرداری شده و کی روش نظرش این است که زمین شماره یک کمپ تا مهر آماده شود.
 
وی درباره انتخاب رئیس کمیته اخلاق بیان کرد: به دنبال حضور یک تیم همدل در فدراسیون هستیم اما رئیس کمیته اخلاق را هم به زودی انتخاب می کنیم. 
 
تاج در خصوص بحث فوتبال بانوان گفت: الهه عرب عامری  نایب رئیس بانوان که در مجمع فدراسیون رای آورد. برای اردوی تیم زیر ۱۶ سال بانوان در خارج از کشور برنامه داریم . بانوان ما پتانسیل زیادی دارند و اگر روی فوتسال کار کنیم می توانیم به جمع سه تیم اول دنیا برسیم. 
 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره کیفیت  لباس تیم ملی گفت: قرارداد لباس تیم های ملی  قبل از حضور من بسته شده است. البته امیدواری که وجود دارد این است که کیفیت لباس ها باید به تائید ما برسد.  باید برای تیم ملی لباس مناسبی تهیه شود. اگر حامی کنونی توانست لباس های با کیفیتی فراهم کند  که ما خوشحال می شویم اما نتوانست  به سراغ شرکت دیگری می رویم. 
 
تاج درباره فشار وزارت ورزش برای انتخاب دبیر کل اظهار کرد: به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارم. انتخاب دبیر کل در اختیار من است و وزارت ورزش  دخالتی ندارد. 
 
وی درمورد حضور محمدرضا ساکت در فدراسیون گفت: ساکت به عنوان مشاور من در سرپرستی دفتر مدیریت انتخاب شده و امور مربوط به تیمهای ملی را مدیریت و سرپرستی می کند.

تاج درباره قرارداد افشین پیروانی عنوان کرد: در صحبت با پیروانی متوجه شدم وی بدون قرارداد مدیریت تیم ملی را انجام می دهد. من این گونه کار کردن را قبول ندارم و به زودی قرارداد پیروانی بسته می شود. 
 
تاج درباره نحوه همکاری با کفاشیان بیان کرد: از کفاشیان که یک نیروی ارزشمند است به عنوان نایب رئیس اول کمک می گیرم. او کرسی نایب رئیسی در کنفدراسیون آسیا را دارد که مدت ها طول می کشد فوتبال ما چنین پست مهمی به دست بیاورد. بنابراین باید از تجربیات کفاشیان به شکل مناسبی استفاده کنیم. 
 
وی درباره شانس صعود ایران به جام جهانی روسیه گفت: حتی با داشتن بهترین تدارکات و بهترین سرمربی هیچ تیمی نمی تواند صعود خود به جام جهانی را تضمین شده بداند. تیم ملی خوبی داریم و سعی کردم در یک ماه  اخیر آرامش اطراف تیم ملی برقرار شود. هر چند کره جنوبی حریف اصلی ما است اما من این تیم را من چندان قوی ندیدم. بازی آن ها مقابل اسپانیا را از نزدیک دیدم. آن ها ۶ گل خوردند و ۶ گل هم نخوردند.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد مبارزه با دلال های فوتبالی اظهار کرد: من با دادستان نشستی داشتم و از وی خواستم در هر جایی که فساد وجود دارد، برخورد کند. وی تاکید کرد از کمیسیون اصل ۹۰ چیز خاصی به آن ها نرسیده است. دلالی  پدیده شومی است که وارد فوتبال شده است. ما نشستی را چهارشنبه هفته قبل برگزار کردیم. هر فردی که مجوز لازم را در آزمون ها بگیرد به عنوان مدیربرنامه بازیکنان می تواند فعالیت کند در غیر این صورت به هیچ فردی مجوز نمی دهیم.  از کمیته اخلاق هم خواستیم، به صورت جدی به مسائل رسیدگی کند و پرونده سوشا مکانی نیز بررسی شد.