منبع: تابناک با تو

هواپیمای VVA-14: اتحاد جماهیر شوروی در زمان جنگ سرد برای مقابله با آمریکا دست به ساخت تجهیزات جنگی و اختراعات نظامی عجیب و غول آسایی می‌زد. یکی از این تجهیزات هواپیمای دو منظوره آبی-هوایی VVA-14 بود. درحقیقت این هواپیمای زیردریایی برای مقابله با موشک‌های قاره‌پیمای نیروی هوایی آمریکا، طراحی و ساخته شد.

 

اسلحه‌ی Lipstick Gun: رژ لبی که می‌تواند یک گلوله ۴‪.‬۵ میلیمتری را شلیک کند. این اسلحه در اواسط سال ۱۹۶۰ از یک مامور KGB پیدا شد و هم‌اکنون در موزه بین‌المللی ابزارهای جاسوسی نگهداری می‌شود.

 

هویتزر خودکششی ۲B1 Oka: برای به حرکت درآوردن این غول فلزی از یک موتور ۱۲ سیلندر v شکل دیزلی مجهز به سوپر شارژر با قدرت ۷۵۰ اسب بخار استفاده می‌شد. این آتشبار خودکششی از مهم‌ترین اختراعات نظامی شوروی بود.

 

مسلسل Tu-2Sh: در سال ۱۹۴۴، فرمانده تسلیحات توپولف «ناکاش دویچ» به همراه یک مهندس، طرحی تسلیحاتی برای بمب‌افکن‌های توپولف ارائه دادند تا با استفاده از مسلسل‌های دستی Ppsh اقدام به تولید سلاح هوایی دشمن کنند. آنها دست به ایجاد یک پلتفرم متشکل از ۸۸ مسلسل دستی کردند. هر کدام از مسلسل‌ها مجهز به یک خشاب ۷۱ فشنگی دایره‌ای شکل ۷٫۶۱ میلیمتری بود.

 

چتر حاوی سم: این چتر حاوی یک سم بود که یک ماشه کوچک داشت و به راحتی می‌شد زهر را به بدن هدف تزریق کرد.

 

سفینه MiG-105: رای هدایت سفینه در مدار زمین، ۶ موتور با قدرت ۱۶ کیلوگرم نیرو برای مانورهای مداری خشن و ۱۰ موتور به قدرت ۱ کیلوگرم نیرو برای تنظمیات و مانورهای دقیق‌تر درنظرگرفته شده بود. مخازن سوخت همه موتورها در قسمت میانی بدنه فضاپیما نصب شده بود و یک سیستم هدایت و ناوبری فضایی، وظیفه هدایت سفینه در هر دو قسمت مداری و پروازی را برعهده داشت.

 

سوخوی T4: مخوف‌ترین اختراعات نظامی شوروی در لیست ما سوخو T4 است. از شاخصه‌های حیرت‌انگیز این بمب افکن این بود که پس از اوج‌گیری و یا اقدام برای شکست دیوار صوتی؛ دماغه آن از حالت خمیده به مسطح تغییر وضعیت می‌داد.
شاید اگر هزینه‌ی نگهداری و پرواز سوخو تی ۴ اینقدر بالا نبود، الان نام مخوف‌ترین بمب افکن دنیا سوخو تی ۴ بود نه توپولوف ۱۶۰؛ به هر حال این هواپیما بدون آنکه حتی یک بمب سر آمریکایی‌ها و متحدانش بیاندازد بازنشست شد.

 

منبع: تابناک با تو