معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: کسب و کارهای نوپایی که با توانمندی و خلاقت جوانان کشومان رشد می‌کنند ، خلاقیت نیروی انسانی را پایه و اساس خود قرار داده‌اند و برای رشد و تجاری‌ شدن، نیازمند محیط جدید تنفس و فعالیت بر مبنای یک زیست‌بوم سازگار با نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: کسب و کارهای نوپایی که با توانمندی و خلاقت جوانان کشومان رشد می‌کنند ، خلاقیت نیروی انسانی را پایه و اساس خود قرار داده‌اند و برای رشد و تجاری‌ شدن، نیازمند محیط جدید تنفس و فعالیت بر مبنای یک زیست‌بوم سازگار با نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی هستند.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، شکل‌گیری محیط کسب و کار جدید بر مبنای زیست بوم کارآفرینی و نوآوری را ضرورتی برای تجاری‌‌سازی خلاقیت‌های حوزه فرهنگ دانست و گفت: کسب و کارهای نوپایی که با توانمندی و خلاقت جوانان کشومان رشد می‌کنند ، خلاقیت نیروی انسانی را پایه و اساس خود قرار داده‌اند و برای رشد و تجاری‌ شدن، نیازمند محیط جدید تنفس و فعالیت بر مبنای یک زیست‌بوم سازگار با نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی هستند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، تجاری‌سازی حوزه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن را زمینه‌ساز شکوفایی ظرفیت‌های علوم انسانی کشورمان دانست و گفت: علوم انسانی ما دارای ظرفیت‌های بالقوه ارزشمندی است که به صنعت بازی و انیمیشن به شکوفایی این ظرفیت‌ها با تجاری‌سازی آن کمک می‌کند و بر همین اساس معاونت علمی و فناوری، آمادگی برای حمایت از تجاری‌سازی این حوزه‌ها آماده هستیم.
وی از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان آینده‌ساز کشور یاد کرد و گفت: پایه این اقتصاد، کسب و کار نیروی انسانی جوان و خلاقی است که با اعتماد به نفس و انگیزه خود، از شکست هراسی ندارد، برمی خیزد و هدفش را دنبال می کند و بر مبنای پیشینه فرهنگی و تاریخی کشورش همچنان در مسیر بروز خلاقیت‌ها گام برمی‌دارد.
ستاری، با اشاره به پیشینه طولانی فرهنگ و تاریخ کشورمان، صنایع‌دستی متنوع و خلاقانه اقوام ایرانی در طور دوره‌های گوناگون را از جلوه‌های این فرهنگ عنوان کرد و گفت: اقوام مختلف هزاران سال نوع‌دوستی، عشق و علاقه خود را با صنایع دستی را به نمایش‌ گذاشتند، اما بخش عظیمی از این فرهنگ ارزشمند را به واسطه فرهنگ اقتصاد نفتی به فراموشی سپردیم؛ اما کشوری با پیشینه چندین هزارساله ناکامی‌ها را در خود حل کرده‌ایم و می‌تواند با تجاری‌سازی داشته‌های فرهنگی خود، گام‌های بزرگی بردارد.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف شهر تهران یعنوان پایتخت و با دارا بودن مراکز دانشگاهی و مراکز پژوهشی ایران با جمعیت جوان و ظرفیت بسیار بالایی برای تحول در حوزه اقتصاد و خدمات فرهنگی دارند و باید با توجهی دوباره به سنت‌ها، پایه‌های اقتصادی نو و بر مبنای اهمیت بخشیدن به توانمندی نیروی انسانی تهران را تبدیل به شهر دانش بنیان و مرکز نوآوری کشور و با جذب جوانان ایرانی مستعد از سراسر جهان کنیم.
رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: جوانانی که با اراده و اعتماد به نفس روی پای خود ایستاده‌اند و در مسیر کارآفرینی و بروز خلاقیت‌هایشان گام برداشته‌اند مایه افتخار هستند و نه تنها شکست نمی‌تواند آنان را از مسیر منحرف کند بلکه می‌توانند فرهنگ و اقتصاد کشورشان را متحول کنند.
آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و جمعی از فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.