سخنگوی دولت گفت: منتقدان می‌توانند چالش کنند، اما وقتی آمار رسمی ارائه می‌شود عده‌ای کلی‌گویی می‌کنند که این‌گونه نیست و با این کار شبهه القا می‌کنند.

به گزارش یوپنا، محمدباقر نوبخت در نسشت خبری خود ضمن تقدیر از خبرنگاران با بیان اینکه در پایان سال قرار داریم و شما می‌خواهید از فعالیت های دولت آگاه باشید، گفت: همه نهادهای کشور نگران سفره مردم هستند و برایشان دغدغه است.

او ادامه داد: بعداز بازگشت از سفر خوزستان در گفت‌وگوی خبری سیاست‌های دولت را بازگو کردم، گفتم که ما خواهان کاهش رکود اقتصادی هستیم و باید وضع معیشت مردم را بهبود ببخشیم. دولت یازدهم طرح‌هایی برای اقتصاد مقاومتی دارد، قصد ما افزایش تولید و توان ملی است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: از دو طریق می‌خواهیم به چرخه تولید با افزایش اعتبار دولتی و دادن تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی کمک کنیم.

او خاطرنشان کرد: باید به طور دقیق به مردم اطلاع‌رسانی شود، کلی و کیلویی گفتن آمار و ارقام رسمی دولت صحیح نیست. امروز مد شده از سوی منتقدان که بدون پژوهش به کارهای انجام شده «نه» بگویند.

نوبخت گفت: مقرر شد به ۷۵۰۰ واحد ۱۶هزار میلیارد تسهیلات داده شود ، که ۱۱ هزار و ۲۹۴ واحد به صورت مستقیم به دولت مراجعه کردند و ۱۱ هزار و ۸۳۹ واحد نیز به استانداری مراجعه کردند و جمعا ۲۴ هزار و ۱۳۳ واحد ۱۶ هزار میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند. علت این که واحدها ۷۵۰۰ واحد بیشتر شد به این خاطر است که به واحدهای کوچکتر هم تسهیلات دادیم.

او ادامه داد : ۳۷ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید اختصاص داده می‌شد که ۲۳ هزار میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان به طرح‌های عمرانی که ۸۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های نا‌تمام، ۲۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، ۳۰۰ میلیارد میلیارد تومان به بنیاد مسکن و ۴۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها داده شد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: پنجشنبه ۲۶ اسفند بهره‌برداری از مسیر منجیل و کنارگذر افتتاح خواهد شد.

او افزود: چهارراه کرمانشاه، رشت، ارومیه، همدان به شبکه سراسری راه‌آهن وصل خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه رسانه ملی گاهی کار سخیفی را در اطلاع‌رسانی به مردم انجام می‌دهد، گفت: صدا و سیما از ما سوال کند که چه کارهایی انجام شده و بعد بر اساس پاسخ ما جست‌وجو کند و ببیند آیا راست می‌گوییم یا خیر.

او تاکید کرد: کار کارشناسی این نیست که با چند مصاحبه با مردم بگویید آثار اقدامات دولت قابل رؤیت نیست. از رییس محترم رسانه ملی قدردانی می‌کنم اما یک تیم سیاسی که برخی از برنامه‌ها را تهیه می‌کنند در زمره آنان قرار نمی‌دهیم. رسانه ملی دانشگاه است که باید مسیر درست را در اختیار مردم قرار دهد، انتقاد ما به تیم سیاسی ویژه‌ای است که تخریب‌ها را انجام می‌دهد.

ادامه دارد….