تیم فوتبال چین در یک دیدار حساس خانگی یک بر صفر کره جنوبی را شکست داد تا شرایط برای تیم ایران در گروه اول در مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه آسان تر شود. به گزارش یوپنا، تیم های فوتبال چین و کره جنوبی که با ایران در گروه اول مرحله نهایی انتخابی […]

تیم فوتبال چین در یک دیدار حساس خانگی یک بر صفر کره جنوبی را شکست داد تا شرایط برای تیم ایران در گروه اول در مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه آسان تر شود.

به گزارش یوپنا، تیم های فوتبال چین و کره جنوبی که با ایران در گروه اول مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم گروه هستند، از ساعت ۱۶ و ۵ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه «خه لونگ» شهر «چانگشا» در استان «خونن» در مرکز چین رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.
این دیدار که در فضایی کاملا امنیتی برگزار می شد، از اهمیت بالایی برای ایران برخوردار بود زیرا کره جنوبی با ۱۰ امتیاز و یک امتیاز فاصله پس از ایران در جایگاه دوم جدول گروه دوم قرار داشت و چینی ها نیز حریف بعدی ایران در این رقابت ها هستند.
چینی ها به رغم میزبانی در این مسابقه، در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار نداشت و کره ای ها چندین موقعیت مناسب و جدی روی دروازه تیم میزبان ایجاد کردند.
با این حال تیم چین بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با حمایت هواداران خود توانست از لاک دفاعی خارج شده و در نیمه زمین تیم میهمان حاضر شود. این تیم در دقیقه ۳۵ از سوی یودابائو از روی ارسال یک ضربه کرنر صاحب اولین گل این دیدار شد.
نیمه اول با همین تک گل به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم کره جنوبی برای جبران گل خورده حملات دامنه داری را روی دروازه چینی ها آغاز کرد. با این حال تیم چین نیز دست و پا بسته نبود و نه تنها در ضد حملات بلکه در دقایقی نیز چشم به دروازه میهمان خود داشت تا شاید بتواند پیروزی خود را پرگل تر کند.
در پایان ۹۰ دقیقه این تیم میزبان بود که موفق شد با تک گلی که در نیمه نخست به ثمر رسانده بود، سه امتیاز شیرین این دیدار خانگی را از آن خود کند.
چین که تا قبل از این دیدار با دو امتیاز در قعر جدول قرار داشت، ۵ امتیازی شد و تا قبل از پایان دیدارهای دور برگشت رقابت های بالاتر از قطر در رده پنجم قرار گرفت. کره جنوبی نیز که ۱۰ امتیازی بود، با همان ۱۰ امتیاز و تا قبل از پایان دیدار تیم های ازبکستان و سوریه در جایگاه دوم باقی ماند.

منبع: ایرنا