معاون مالی، اداری و عمرانی دانشگاه پیام نور در جمع صمیمی مدیران و کارکنان سازمان مرکزی به ارزیابی و و عملکرد دانشگاه پیام در سال ۹۵ پرداخت.

معاون مالی، اداری و عمرانی دانشگاه پیام نور در جمع صمیمی مدیران و کارکنان سازمان مرکزی به ارزیابی و و عملکرد دانشگاه پیام در سال ۹۵ پرداخت.

دکتر حسنی در ابتدا ضمن تبریک سال جدید به همه ملت ایران بخصوص کارمندان و مدیران پیام نور افزود: در سالی که دانشگاه پیام نور ریزش دانشجو داشته، به لطف خدا و همکاری شما کارکنان و مدیران سازمان توانسته ایم که سالی پر از موفقیت را برای خانواده سازمان پیام نور به ارمغان بیاوریم. وی در ادامه بیان داشت که پیام نور در سال ۹۵ هیچ بدهکاری نداشته و همه بدهکاری ها را تسویه کرده است.

وی در زمینه عمرانی ادامه اظهار داشت: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در قسمت عمرانی هزینه شد و بیش از ۲۲۰ پروژه در این سال افتتاح گردید.

وی همچنین ضمن تشکر از معاون حقوقی و پارلمانی پیام نور بیان داشت: با پیگیری مسولین بودجه پیام نور در سال ۹۵ از ۲۲۰ میلیارد به ۲۸۵ میلیارد در سال ۹۶ رسید که به نوبه خود جای بسی تقدیر و تشکر دارد. وی در ادامه بیان داشت که مسولین دانشگاه پیام نور و وزارت علوم به دنبال این امر هستند که صد درصد بند «و» به دانشگاه پیام نور تعلق بگیرد.

معاون مالی اداری و عمرانی اظهار داشت: در سال ۹۶ برنامه های متعددی و منطقی جهت رشد دانشگاه پیام نور داریم به صورتی که برنامه ریزی منطقه ای را جز برنامه های خود قرار می دهیم.

وی در ادامه بیان داشت که: دولت حداقل حقوق را ۹۳۰ هزار تومان تصویب کرده است ولی خط فقر زیر دومیلیون و پانصد هزارتومان می باشد و ما باید تلاش کنیم که حقوق کلیه کارمندان به دو میلیون و پانصدهزار توان نزدیک شود.

معاون مالی دانشگاه پیام نور در بحث استخدامی ها افزود: در زمینه استخدامی ها اقدامات مناسبی صورت گرفت و نیروهای قراردادی ادواری به پیمانی تبدیل وضعیت می شوند. و در حال حاضر در حال انجام دادن کار این عزیزان می باشیم. و کلیه این نیروها بزودی تبدیل خواهند شد. همچنین نیروهایی قراردادی که آزمون ادواری نداده اند نیز در سال ۹۶ به پیمانی تبدیل می شوند.

دکتر حسنی در ادامه سخنان خود بیان داشت که: بعد از اجرائی شدن صد درصد  بند «و» برای دانشگاه پیام نور به دنبال این امر هستیم که دولت حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی را پرداخت کند. چون همه استخدامی های پیام نور با مجوز هیئت امناء پیام نور بوده لذا باید حقوق آنها را دولت پرداخت کند.

دکتر حسنی در زمینه اضافه کار کارکنان افزود: سازمان مرکزی از امسال به هیچ وجه اضافه کار سایر استان ها را پرداخت نمی کند و هر استانی موظف است که اضافه کار کارکنان خود را واریز کند. با توجه به بودجه و درآمدی که برای هر استان در نظر گرفته شده آنها موظف اند که اضافه کار کارمندان خود را واریز کنند.

وی در زمینه صرفه جویی در هزینه ها بیان  داشت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان حق التدرسی داشته ایم ولی در سال ۹۶ بیش از ۴۰ میلیارد اختصاص دادذه نمی شود. و باید ۶۰ میلیارد در این زمینه صرفه جویی کنیم.

دکتر حسنی در زمینه آموزشی بیان داشت: چون دانشگاه پیام نور یک دانشگاه نیمه حضوری می باشد لذا کلاس هایی که بالایی ۱۵ نفر دانشجو دارند باید تشکیل شود البته در رشته های علوم پایه کلاس هایی که تعداد دانشجوی آن بالای ۱۰ نفر می باشد کلاس تشکیل می شود ولی اگر تعداد دانشجو پایین تر از این حد نصاب باشد، درس مربوطه خودخوان می شود.

دکتر حسنی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان و نیروی انسانی دانشگاه پیام نور افزود: تحت هیچ شرایطی دانشگاه پیام نور نباید جذب و استخدامی داشته باشد، جذب در شرایط حاضر برای پیام نور سم می باشد. سیاست پیام نور بدین صورت می باشد که هیچ گونه تعدیل نیرویی نداشته باشد چون سیاست دولت اینگونه است حتی اگر کسانی ۱۰ روز در دانشگاه پیام نور کار کنند جز کارکنان می باشند و تعدیلی به هیچ وجه صورت نمی گیرد.

دکتر حسنی گفت: اگر درست برنامه ریزی کنیم و صرفه جویی انجام بدیم حتی اگر تعداد دانشجو به ۱۰۰ هزار نفر برسد دانشگاه پیام نور مشکلی ندارد.